ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عبور هواپیمای بوئینگ 737 مکس از آسمان جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد

عبور هواپیمای بوئینگ 737 مکس از آسمان جمهوری اسلامی ایران ممنوع شدیک مقام مسئول در امور هوانوردی ایران اعلام کرده است که پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس در آسمان ایران ممنوع شده است. این نوع هواپیما ظرف پنج ماه اخیر دوبار سقوط کرده است. سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی ۱۸۹ کشته و در اتیوپی ۱۵۷ کشته در پی داشت.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ایران به خبرگزاری فارس گفته است اطلاعیه هوانوردی ممنوعیت عبور هواپیمای بوئینگ مکس از آسمان ایران نیز نظیر دیگر کشورها صادر شده است. پیشتر یکی از این هواپیماها در آسمان ایران دچار نقص شدید فنی شده بود.

به دنبال سانحه اخیر برای بوئینگ ۷۳۷ مکس در اتیوپی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کلیه پروازهای مسافربری با بوئینگ ۷۳۷ مکس ممنوع می شود. پرواز این نوع از هواپیماهای مسافربری در حال حاضر از آسمان بسیاری از کشورها ممنوع است.

پیشتر سازمان هوانوردی آمریکا چنین اقدامی را لازم ندانسته بود اما شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که همه ۳۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را را به زمین می نشاند.

پیشتر در فاصله سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی، یک فروند از این نوع هواپیما که متعلق به خطوط هواپیمایی نروژ بود در راه بازگشت از دبی به اسلو، دچار نقض فنی و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شده بود.

مقام های هواپیمایی نروژ اعلام کرده بودند که این هواپیما به یک موتور جدید نیاز دارد اما به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، خرید و ورود این موتور به داخل دو ماه طول کشید و این هواپیما مجبور به ماندن در ایران شد.

پس از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی از جمله آمریکا، ایالات متحده تحریم فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را رفع کرد. بر این اساس ایران توانست برای اولین بار پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قرارداد خرید ۱۱۰ فروند هواپیما با بوئینگ را به امضا برساند که هشتاد فروند آن مدل ۷۳۷ مکس بود.

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای برجام، قرارداد فروش این هواپیماها به ایران هم لغو شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.