ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

درخواست محیط زیست برای پلمب و تعطیلی فوری باغ وحش وکیل آباد مشهد

درخواست محیط زیست برای پلمب و تعطیلی فوری باغ وحش وکیل آباد مشهدمدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی امروز (یکشنبه ۲۷ مرداد) گفت باغ‌وحش وکیل آباد مشهد مجوز ندارد و درخواست پلمپ آن به دادستانی ارائه شده است.

دیروز نیز فرزاد بهشتی، معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفته بود درباره مرگ هفت توله ببر در خرداد ماه کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌شود.

تورج همتی به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که "باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد و از پارسال نیز مشکلات متعددی در این مجموعه بروز کرده است".

آقای همتی گفت برای "اعمال استانداردها و آئین نامه‌های سازمان محیط زیست" به این باغ وحش یک سال مهلت داده شده بود "اما در این مدت همچنان شاهد تداوم نواقص و مشکلات در باغ وحش مشهد بوده‌ایم".

به گفته وی محیط زیست خراسان از دادستانی خواسته "بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر" این باغ‌وحش را "بلافاصله" پلمب و تعطیل کند.

با این حال فرزاد بهشتی، معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفته اگر با دادن "مهلتی متناسب به مدیریت باغ وحش مشهد" . "مطابق برنامه زمان‌بندی" نواقص فنی رفع شوند، "پلمپ آن از دستور خارج می‌شود".

دیروز آقای بهشتی اعلام کرده بود که دادستانی در "موضوع مرگ مشکوک توله ببرها" کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهد و در صورتی که نتایج "از عمدی بودن واقعه رخ داده حکایت داشته باشد برخورد با مجرمان آن بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت".

به گزارش ایرنا، خرداد امسال هفت توله ببر تازه متولد شده در این باغ وحش مشهد مرده بودند که مرگ چهار قلاده دارای "ابهامات فراوانی" بود.

دامپزشک باغ وحش علت مرگ آنها را عفونت تنفسی و علت مرگ یک توله دیگر را حمله شدید مادر عنوان کرده است.

باغ ‌وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد.

این باغ وحش بزرگترین باغ ‌وحش ایران و دارای بیشترین گونه جانوری است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.