ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره خرید پژو پارس TU5 / تی یو فایو بخریم یا نه؟

همه چیز درباره خرید پژو پارس TU5 / تی یو فایو بخریم یا نه؟پژو پارس TU5 پرفروش‌ترین محصول خانواده بزرگ پارس است که از زمان حضورش تاکنون موفق به جلب نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی شده است. پژو پارس از سال 1379 توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد و نسخه فیس‌لیفت پژو 405 به شمار می‌رود که امکانات و تجهیزات بیشتری را در خود جای داده است. این خودرو از آن سال تاکنون به تولید می‌رسد و به عنوان محصولی پرفروش در مجموعه ایران خودرو شناخته می‌شود.
Peugeot Pars Persia Photo Gallery
آلبوم عکس پژو پارس (پرشیا) #2
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پژو پارس معمولی از همان پیشرانه پژو 405 یعنی موتور 1.8 لیتری XU7 استفاده می‌کند. این پیشرانه بر اساس فناوری قدیمی ساخته شده و مصرف سوخت بالایی دارد. در سال 1390 برای جلب نظر مشتریانی که نسبت به قیمت بنزین و مصرف سوخت خودرو حساس شده بودند، ایران خودرو پژو پارس TU5 یا پژو پارس LX را به بازار ارائه کرد که از پیشرانه 1.6 لیتری شانزده سوپاپ پژو 206 تیپ 5 بهره می‌برد. این مدل در مقایسه با پژو پارس سال از مصرف سوخت و استهلاک کمتری برخوردار است که چنین مواردی در کنار دیگر مزایای پژو پارس TU5، آن را به خودرویی محبوب در بازار تبدیل کرد.
Peugeot Pars Persia Photo Gallery
آلبوم عکس پژو پارس / تصاویر پژو پرشیا #15
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
مزایای پژو پارس TU5 باعث شد تا فروش این سدان بیش‌ازپیش در بازار کشور افزایش یافته و این خودرو بهتر از آنچه هست نمایش داده شود. این مورد موجب شد تا حباب قیمت پژو پارس TU5 در بازار بسیار بزرگ شود و دلالان توجه زیادی به این خودرو داشته باشند. با توجه به شرایط این روزهای بازار که خودرو را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کرده است، پژو پارس TU5 گزینه‌ای مناسب برای خرید یک سدان خانوادگی و همچنین حفظ سرمایه محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی «مزایای پژو پارس TU5» پرداخته‌ایم و قصد داریم شما مخاطبین عزیز را بیش‌ازپیش با ویژگی‌های این سدان محبوب آشنا کنیم.

فراوانی قطعات یدکی

حدود دو دهه از آغاز به کار پژو پارس در ایران خودرو می‌گذرد و همچنان این خودرو روی خط تولید آبی‌پوشان جاده مخصوص قرار دارد. از سوی دیگر بسیاری از قطعات فنی پارس با پژو 405 و پژو 206 مشترک هستند و شرایط مطلوبی را از لحاظ دسترسی به خدمات فنی برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت که اولین مورد در لیست مزایای پژو پارس TU5، به در دسترس بودن خدمات فنی و قطعات یدکی این خودرو اختصاص می‌یابد.

خودروسازان ایرانی عادت به تولید طولانی مدت محصولات خود دارند و این مسئله در عین تمامی ایراداتی که دارد، باعث در دسترس بودن قطعات یدکی و آشنایی مکانیک‌ها با نحوه تعمیر و بازسازی این خودروها می‌شود که ریسک خرید خودرو داخلی را برای اقشار متوسط جامعه به حداقل می‌رساند.

فضای جادار کابین

خرید خودرویی با کابین جادار و صندوق‌عقب مناسب همواره یکی از دغدغه‌های خانوارهای ایرانی بوده و هست. خودروسازان ایرانی نیز برای جلب توجه چنین مصرف کنندگانی، تمرکز فراوانی بر روی طراحی و تولید سدان‌های ارزان‌قیمت و جادار دارند. پارس نیز یکی از همین خودروها است که در طی دو دهه حضورش در بازار همواره به عنوان یک سدان خانوادگی مورد توجه خریداران قرار داشت.
فضای جادار کابین و صندوق عقب یکی از مهم‌ترین مزایای پژو پارس TU5 محسوب می‌شود که برای خریداران نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. پلتفرم جادار پژو 405 فضایی گسترده را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و علاوه بر آن صندوق عقب این خودرو 470 لیتر فضا دارد که در مسافرت‌های خانوادگی کاملا راضی کننده ظاهر می‌شود.

بازار دست‌دوم پررونق

پژو پارس یکی از محصولات محبوب بازار است و علاوه‌بر این سهم بالایی از تولید ایران خودرو را نیز به خود اختصاص داده است. خانواده پژو پارس به همراه خانواده پژو 206 پرفروش‌ترین خودروهای ایران خودرو را تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل می‌توان با هر سطح بودجه‌ای در بازار نسخه‌ای از پژو پارس یا پژو 206 را در میان آگهی‌ها یافت. از سوی دیگر اگر مالک یک دستگاه پارس از هر مدل و هر نسخه باشید، به راحتی قادر خواهید بود تا خودرو خود را در بازار به فروش برسانید.
به دلایل فوق می‌توان بازار دست‌دوم پررونق را یکی از مزایای پژو پارس LX برشمرد. البته این نسخه نسبت به پژو پارس سال کمیاب‌تر است و حباب قیمتی بیشتری دارد. از سوی دیگر به علت فاصله زیاد نرخ بازار و کارخانه در خصوص پژو پارس TU5، خرید این خودرو برای مشتری به عنوان راهی برای حفظ سرمایه محسوب می‌شود. درواقع اگر مشتری موفق به خرید مستقیم این خودرو از شرکت ایران خودرو شود، می‌تواند با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت مصوبه توسط کارخانه، این خودرو را در بازار به فروش برساند!

عملکرد سیستم تعلیق

سواری نرم و دل‌نشین یکی از اصول ساخت سدان‌های خانوادگی است و اکثر این خودروها طوری ساخته می‌شوند که سرنشین در سواری‌های بلندمدت هم آزرده نشود. این مورد در خصوص پارس LX نیز رعایت شده و سواری راحت آن در مقایسه با خودروهایی همچون پژو 206 صندوقدار و رانا کاملا بارز است. البته پارس در مقایسه با محصولات خانواده سمند سواری خشک‌تری را ارائه می‌دهد و سمند از این نظر راحت‌تر ظاهر می‌شود.
سیستم تعلیق تمامی مدل‌های پژو پارس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع فنر پیچشی است که در کنار یکدیگر سواری نرمی را برای پارس تدارک دیده‌اند. خودرو در عبور از دست‌اندازها عملکرد مطلوبی دارد و اتاق کمتر دچار تکان‌های شدید می‌شود؛ بنابراین می‌توان عملکرد خوب سیستم تعلیق را نیز یکی دیگر از مزایای پژو پارس TU5‌ بدانیم.

مصرف سوخت اقتصادی

یکی از معایب پژو پارس در نظر مصرف‌کننده ایرانی استفاده از پیشرانه مشابه با پژو 405 است. این موتور در عین تعمیرپذیری آسان و فراوانی قطعات و لوازم یدکی، بر اساس فناوری دهه هشتاد میلادی ساخته‌شده است و راندمان جالب توجهی ندارد. این معضل با سهمیه‌بندی بنزین و افزایش مصرف سوخت در دوران دولت نهم و دهم شکل تازه‌ای یافت و مصرف سوخت بالا به عنوان مشکلی حاد برای پژو پارس مطرح شد.

ایران خودرو برای رفع این مشکل تصمیم گرفت تا ترکیبی جدید از محصولات پژو بسازد و به همین دلیل از موتور قدرتمند و شانزده سوپاپه پژو 206 تیپ 5 برای قدرت‌بخشی به پژو پارس LX استفاده کرد. این پیشرانه گشتاور کمتری نسبت به موتور XU7‌ تولید می‌کند و به همین دلیل تأثیر منفی بر شتاب پارس گذاشته است، اما در مقابل از خرابی کمتر، مصرف سوخت بهینه و صدای کمتری برخوردار است. به همین دلیل می‌توان مصرف سوخت اقتصادی را یکی از مزایای پژو پارس TU5 برشمرد. این مزیت سهم بزرگی در ایجاد محبوبیت برای پژو پارس TU5 داشته و اکنون نیز اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.
آلبوم عکس
PEUGEOT PARS PERSIA PHOTO GALLERY :
نمایی تماشایی از یک پژو پارس
پژو پارس / پژو پرشیا #132
پژو پارس / پژو پرشیا #131
پژو پارس / پژو پرشیا #130
پژو پارس / پژو پرشیا #129
پژو پارس / پژو پرشیا #128
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
عبدلاه - دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
من نه داشتم ونه تجربه رانندگی باهاش دارم ولی اگرخایالم راجب پارس ال ایکس تیوفایوراحت بشه که واشرنمیزنه ودرادامه خوب تعیدش کنندمیخام برایی کاربردش نظرشما چیه دوستان
فرید - جمعه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
سلام پژو پارس تیوفایو یک ماشین همه چی تموم است . قدرت تعلیق و مانور این ماشین در سرعتهای بالا همینطور تطبیق وتوازن اتاق خودرو با موتور و قدرت کلی ماشین . باعث نهایت لذت بردن هنگام سواری میشه من الان 5 ساله که تیوفایو دارم . و با هیچ ماشین تولید داخلی هم عوضش نیمکنم . مگر اینکه بگم تیوفایو رو میگیریم ازت یه تویوتا رافور بهت میدیم . خلاص ……………….
رضا نیکو - چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام من 2 سال است که پارس تیوفایو خریدم . خودروی خوب و عالی است و هیچ گونه مشکلی ندارد . قدرت تعلیق ماشین . استحکام . مخصوصا که رخ ماشین که بهترین است .قدرت موتور و مصرف این ماشین که رویایی کم است .


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.