ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه مدل های مختلف پژو پارس - ELX با XU۷ چه فرقی دارد؟

مقایسه مدل های مختلف پژو پارس - ELX با XU۷ چه فرقی دارد؟پژو پارس ELX جدید‌ترین محصول خانواده پژو پارس ها است که در آذر ماه 1401 عرضه شد و بدین ترتیب این محصول در کنار نسخه‌های مختلف پژو پرشیا که در بازار حضور دارند، قرار گرفته است. مدل‌های ELX که به موتور TU۵ مجهز هستند، گران‌ترین پژو پارس های بازار می‌شوند و مدل‌های معمولی با موتور XU۷ ارزان‌ترین انتخاب به‌حساب می‌آیند.

پژو پارس معمولی چه ویژگی هایی دارد؟

پژو پارس معمولی ارزان‌ترین مدل بین تیپ‌های مختلف این خودرو محسوب می‌شود. این محصول با پیشرانه XU۷ عرضه می‌شود و این موتور ۱.۸ لیتر حجم دارد و حداکثر گشتاور خروجی و توان تولیدی آن به‌ترتیب ۱۵۳ نیو‌تن‌متر و ۱۰۰ اسب بخار است.
Peugeot Pars Persia Photo Gallery
پژو پارس / پژو پرشیا #129
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.

نسخه دوم پژو پارس ال ایکس

پژو پارس LX از سال ۸۷ به خط تولید ایرانخودرو راه پیدا کرد و تولید آن همچنان ادامه دارد. ایرانخودرو قیمت پژو پارس LX را ۱۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده است اما قیمت این محصول در بازار آزاد متفاوت با قیمت کارخانه است. این نسخه از پژو پارس با پیشرانه‌های TU۵ پا به بازار گذاشته است که حجم موتور آن ۱.۶ لیتر است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد پژو پارس LX با موتور TU۵ مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌هایی که به موتور XU۷ مجهز شده‌اند، دارد.

پژو پارس سفارشی

پژو پارس سفارشی جدید‌ترین عضو خانواده پرشیا به‌حساب می‌آید. اوایل امسال شاهد تحویل اولین مدل‌های پژو پارس سفارشی بودیم که البته ایرانخودرو آن را با دو موتور مختلف یعنی TU۵ و XU۷p وارد بازار کرد. رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی که از پژو پارس LX حذف شده، به فهرست آپشن‌های پژو پارس سفارشی اضافه شد و نسخه‌های TU۵ پژو پارس سفارشی از نعمت کروز کنترل هم برخوردار هستند. در فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو، قیمت پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU۷p کمی بیش از ۲۰۹ میلیون تومان و قیمت پژو پارس سفارشی با موتور TU۵ حدود دو میلیون تومان بیشتر است.

پژو پارس دوگانه‌سوز

پژو پارس دوگانه‌سوز پارسال از خط تولید ایرانخودرو خارج شد. مدلی که البته هنوز در فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو موجود است و این کارخانه بابت فروش پژو پارس دوگانه‌سوز مثل مدل‌های LX با موتور TU۵ حدود ۱۷۶ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کند. از لحاظ فنی پژو پارس دو‌گانه‌سوز، همان نسخه‌های پژو پارس معمولی هستند که با پیشرانه XU۷ پا به بازار گذاشتند. حجم موتور ۱.۸ لیتر، حداکثر گشتاور خروجی ۱۵۳ نیو‌تن‌متر، حداکثر توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتری و مصرف سوخت ۹.۵ لیتری به ازای ۱۰۰ کیلومتر، نقاط مشترک پژو پارس دو‌گانه‌سوز و پژو پارس معمولی به‌شمار می‌رود.

پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک به شکل سفارشی تحویل داده می‌شود و تولید آن از اواخر دهه ۸۰ کلید خورده است. مدلی که از سال ۹۷ به گیربکس چهار دنده اتومات مجهز شد و ایرانخودرو آن را با موتور TU۵ وارد بازار کرد. مهمترین تفاوت پژو پارس اتوماتیک با مدل‌های LX که به موتور TU۵ مجهز شده‌اند، افزایش مصرف سوخت است. طوری که پژو پارس اتوماتیک به‌جای ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کمی بیش از هشت لیتر بنزین می‌سوزاند که این موضوع به اشتهای بیشتر آن اشاره دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.