ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید خودرو | پژو 405 اس ال ایکس چه معایبی دارد؟ | تصاویر 405 اس ال ایکس

راهنمای خرید خودرو | پژو 405 اس ال ایکس چه معایبی دارد؟ | تصاویر 405 اس ال ایکسپژو 405 اس ال ایکس، نسخه فیس‌لیفت شده پژو 405 می باشد که با ظاهری جدید و پیشرانه‌ای جوان‌تر، جانی تازه به سدان سالخورده فرانسوی ببخشد. تولید این تیپ از پژو 405 در سال 1388 و با نام 405 اس ال ایکس آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه یافته دارد. در ادامه به معرفی معایب بارز پژو 405 SLX می پردازیم، لطفاً با ما همراه باشید :
کیفیت ساخت پایین

کیفیت پایین ساخت یکی از نقایص عمده خودروهای داخلی در طی دو دهه گذشته است که جزو معایب پژو 405 SLX نیز به شمار می‌رود. استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت موجب می‌شود تا کابین خودرو در مدت زمانی کوتاه پس از خرید، صداهای عجیب و ناخواسته تولید کند. همچنین ادوات کنترلی و کلیدهای خودرو نیز چندان مستحکم نیستند و امکان شکستن آن‌ها در درازمدت وجود دارد.
Peugeot 405 SLX Gallery
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #9
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
تنزل کیفیت ساخت در مباحث فنی نمود بیشتری برای مصرف‌کننده دارد. مشکلات مربوط به سیستم برقی و سوختن بدون دلیل فیوزها و سنسورها از جمله معایب مشترک محصولات پژو در ایران هستند. قطعات فنی خودرو نیز عمر کوتاه‌تری از مدت زمان استاندارد خود دارند و شما را به تعمیرات زودهنگام مجبور خواهند کرد.

کیفیت ساخت بدنه نیز به علت استفاده از قالب‌های بی‌کیفیت تعریف چندانی ندارد و باید انتظار دیدن فاصله‌های مشهود بین لبه در یا گلگیر خودرو را داشته باشید. با افزایش شدید قیمت خودرو در بازار و سه برابر شدن قیمت پژو 405 SLX طی ماه‌های اخیر، کیفیت ساخت پایین این خودرو بیشتر از گذشته در نظر مشتریان و مالکان جلوه کرده و سبب ایجاد نارضایتی در آن‌ها می‌شود. هیچ مصرف‌کننده‌ای اکنون انتظار ندارد پس از پرداخت وجهی نسبتا بالا برای خرید خودرو داخلی، در کوتاه مدت با مشکلات ناشی از مونتاژ و کیفیت پایین قطعات به دردسر کشانده شود.
چهره‌ای نه چندان جدید

ایران خودرو پژو 405 SLX را به عنوان فیس‌لیفت پژو 405 GLX معرفی کرد و امیدوار بود این خودرو در نظر مشتریان ایرانی، متفاوت از 405 سنتی جلوه کند. با این وجود در عمل این اتفاق در بازار رخ نداد و بسیاری از مشتریان با ظاهر پژو 405 اس ال ایکس ارتباط برقرار نکردند. این مساله نیز یکی از معایب پژو 405 SLX محسوب شده و دلیلی برای فروش ناامید‌کننده آن در بازار است.

ایران خودرو فرآیند فیس لیفت پژو 405 را با نهایت سرعت پیش برده و تغییرات اندکی را در این خودرو اعمال کرده است. برای مثال می‌توان به اضافه کردن مه شکن‌های دایره‌‌ای شکل جلو اشاره کرد که البته در نسخه‌های اصلی فرانسوی نیز به صورت مستطیلی حضور داشتند و ایران خودرو آن‌ها را از روی پژو 405 GLX حذف کرده بود. ظاهر کلی پژو 405 اس ال ایکس در نظر مخاطبان ایرانی یک فیس‌لیفت ناشیانه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی خرید پژو 405 GLX را نسبت به این خودرو ترجیح دادند.
پیشرانه ناهماهنگ

پیشرانه پژو 405 به علت آن‌که مطابق استانداردهای دهه هشتاد میلادی ساخته شده بود، مصرف سوخت زیادی را در سیکل ترکیبی ثبت می‌کرد. این مساله پس از افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی سوخت به مشخصه‌ای مهم برای خریداران ایرانی تبدیل شد و فروش پژو 405 را تحت تاثیر قرار داد. این سدان پژو یکی از ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود و سودآوری هنگفتی برای این کارخانه دارد. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت از پیشرانه مدرن‌تر و کم‌مصرف پژو 206 روی پژو 405 استفاده کند.

این ایده در ابتدا جالب به نظر می‌رسید، اما در عمل اجرای آن با مشکلاتی روبرو شد. درست است که موتور TU5 مصرف سوخت و استهلاک کمتری را نسبت به پیشرانه قدیمی‌تر XU7 ثبت می‌کند، اما برای بدنه سنگین پژو 405 چندان مناسب نیست و تاثیر منفی روی شتاب و کشش خودرو گذاشته است. با توجه به آن‌که پژو 405 SLX یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شود و معمولا برای مسافرت یا رفت‌وآمدهای چند نفری مورد استفاده قرار می گیرد، کمبود قدرت و کشش خودرو هنگام تکمیل بودن ظرفیت خودرو بیش از پیش نمایان شده و ممکن است افرادی که چالاکی خودرو برایشان اهمیت فراوانی دارد را از خریدشان پشیمان کند!
کمبود امکانات رفاهی

با وجود آن‌که پژو 405 SLX نسخه فیس‌لیفت پژو 405 محسوب می‌شود، در بخش امکانات رفاهی به جز چند مورد جزئی هیچ تفاوتی با نسخه GLX ندارد و این مورد نیز یکی دیگر از معایب پژو 405 SLX است. در روزگاری که مشتریان ایرانی با هجوم خودروهای رنگارنگ چینی به بازار، دچار تغییر سلیقه شده و به خودروهایی پرآپشن علاقه دارند، عرضه پژو 405 اس ال ایکس با حداقل امکانات رفاهی به هیچ وجه برای مصرف‌کننده راضی کننده نخواهد بود. پلتفرم پژو 405 به شدت قدیمی است و تنها با افزودن امکانات رفاهی می‌توان خرید این خودرو 30 ساله را برای مشتری جذاب جلوه داد.

بخشی از این کمبود امکانات به برنامه‌های بازاریابی ایران خودرو مربوط می‌شود. این شرکت انتظار دارد تا مشتریان برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر، وجه بالاتری را پرداخت کرده و به جای پژو 405 SLX، پژو پارس LX را خریداری نمایند. با این حال چون پژو 405 SLX نسخه جدیدتر پژو 405 محسوب می‌شود، بهتر بود تا ایران خودرو با افزودن چند آپشن رفاهی خرید آن را برای مشتری منطقی‌ می‌کرد. از سوی دیگر تولید پژو پارس LX همواره کمتر از میزان نیاز مشتریان بوده و این مساله موجب شده تا حباب قیمتی بزرگی در بازار برای این خودرو ایجاد شود.
آلبوم عکس
PEUGEOT 405 SLX GALLERY :
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #10
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #9
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #8
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #7
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #6
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #4
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.