ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی نقاط قوت و مزایای پژو 207i صندوق دار

بررسی نقاط قوت و مزایای پژو 207i صندوق دارپژو 207i صندوق دار که همان نسخه سدان هاچ بک پژو 207i است که در بازار ایران حضور پیدا کرده و قصد دارد تجربه موفق 206 صندوق دار را تکرار کند. ایران خودرو پژو 207i صندوق دار را دی ماه سال 95، طی مراسمی رونمایی کرد. در مراسم رونمایی، مدیران ارشد این شرکت اعلام کردند که کار طراحی پژو 207i صندوق دار کاملاً در ایران انجام شده است و 90 درصد آن در داخل کشورمان تولید خواهد شد.

پژو 207i صندوق دار به موتور نام آشنای TU5 مجهز شده است. یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ 1.6 لیتری با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور! خودرو به کمک یک گیربکس نام آشنای اتومات 4 دنده دیگر به نام AL4 این خروجی‌ها را به چرخ‌های جلوی خود انتقال می‌دهد. پیشرانه پژو 207i صندوق دار با بهره گیری از استاندارد آلایندگی یورو 4، در شهر به ازای هر صد کیلومتر 10.1 لیتر، در جاده به ازای هر صد کیلومتر 5.8 لیتر و به صورت ترکیبی، 7.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند.
Peugeot 207i sd sedan Photo Gallery
آلبوم عکس پژو 207 آی صندوقدار #4
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پژو 207i صندوق دار با داشتن ابعادی برابر با 4211 میلی متر طول، 1669 میلی متر عرض و 1456 میلی متر ارتفاع و وزن کلی معادل 1113 کیلوگرم، جزو سدان های کامپکت دسته بندی می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو در کاتالوگ رسمی، پژو 207i صندوق دار حداکثر سرعتی برابر با 189 کیلومتر بر ساعت داشته و صفر تا صد را می‌تواند در 12.6 ثانیه پر کند.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و مزایای پژو 207i صندوق دار می پردازیم :
1 – موتور نسبتاً خوب و کم مصرف

همان طور که اشاره کردیم، پژو 207i صندوق دار از موتور معروف TU5 استفاده می‌کند. این موتور با خروجی‌های قابل قبول برای خودرویی 1150 کیلوگرمی، در مدل‌های مختلفی از خانواده محصولات ایران خودرو استفاده شده و امتحان‌های خود را به خوبی پس داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتور مذکور، می‌توان به مصرف کم آن اشاره کرد که در حالت ترکیبی معادل 7.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. از دیگر نقاط قوت این موتور می‌توان به صدای کم، قدرت خوب، استاندارد آلایندگی بالا و شتاب مناسب اشاره کرد.

2 – امکانات قابل قبول

این روزها، با توجه به حضور گسترده خودروهای متنوع چینی در بازار ایران، که به مجموعه‌ای گسترده از امکانات و تجهیزات به روز هم مجهز هستند، به نوعی می‌توان گفت زنگ خطر برای خودروهای وطنی به صدا درآمده است. ایرانی‌ها اگر می‌خواهند مردم هنوز به خرید خودروهای آن‌ها فکر کنند، باید امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب و کاملی را روی خودروهای خود ارائه کنند. پژو 207i صندوق دار هم از آن جایی که یکی از تازه واردهای بازار ایران به حساب می‌آید، در این بخش باید عملکرد خوبی از خود نشان بدهد، در غیر این صورت بدون شک قافیه بازی را به رقبای چینی‌اش خواهد باخت. به طور کلی، پژو 207i صندوق دار به امکانات و تجهیزات خوبی مجهز شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند سیستم مالتی مدیا، USB، GPS، DVD و بلوتوث موبایل، 4 عدد بلندگو، 2 عدد توییتر، خروجی آمپلی فایر، پورت ورودی سیستم صوتی اضافی، آنتن اکتیو، فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، فرمان تلسکوپی، تهویه مطبوع اتومات، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت به صورت دستی و صندلی شاگرد قابل تنظیم در چهار جهت به صورت دستی، صندلی عقب تاشو دو تکه (1/3-2/3)، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، دیلایت، سیستم روشنایی ترک هوم (Follow Me Home)، تریم خاکستری، تودوزی پارچه‌ای، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع کن سوخت، کروز کنترل، امکان دسترسی به صندوق عقب، اسپویلر عقب، کلید قفل کن و باز کن درب صندوق عقب، دماسنج روی داشبورد و چند مورد دیگر اشاره کرد.
3 – سیستم ترمز بسیار خوب

در شرایطی که این روزها در بازار ایران، برخی مدل‌های 150 میلیونی ترمزهای عقب کاسه‌ای دارند، پژو 207i صندوق دار حداقل از این نظر چیزی کم نگذاشته است. ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده بوده و در چرخ‌های عقب، شاهد استفاده از ترمز دیسکی هستیم. از دیگر تجهیزات سیستم ترمز این خودرو می‌توانیم به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD و سیستم ترمز اضطراری خودکار EBA اشاره کرد که این مورد آخر، اگر واقعاً توسط ایران خودرو روی پژو 207i صندوق دار ارائه شود، جای تحسین خواهد داشت.
4 – کابین قابل قبول

اگر قبلاً داخل پژو 206 صندوق دار نشسته باشید و آشنایی نسبی به کابین آن داشته باشید، بدون شک با نشستن داخل کابین پژو 207i صندوق دار تفاوت‌های خیلی زیادی احساس نخواهید کرد. بدون شک، اولین موردی که در طراحی کابین این خودرو به چشم می زند، استفاده از صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در مرکز داشبورد است که حس و حالی زیبا و مدرن به خودرو بخشیده است. دیگر تغییر قابل توجه در این خودرو استفاده از یک غربیلک فرمان جدید است که از نظر ما، در مقایسه با مدل قبلی زیباتر شده است. در مورد امکانات کابین هم که در بخش مربوط به امکانات توضیحات کاملی ارائه کردیم.
5 – ایمنی نسبتاً خوب

بحث ایمنی خودرو در مدل‌های ایرانی، معمولاً یکی از مواردی است که متاسفانه همیشه مورد کم لطفی قرار می‌گیرد و مردم هم خیلی در این بخش از خودروسازها مطالبه گری نمی‌کنند. کم نیستند تعداد خودروهایی که بدون داشتن تست تصادف معتبر در ایران مجوز فروش می‌گیرند و به همین دلیل، متاسفانه همواره آمار تلفات جاده‌ای در ایران بالاست. مدلی که در بازار ایران حضور دارد را ایران خودرو ادعا می‌کند خود طراحی کرده است و این در حالی می‌باشد که مدل سدان پژو 207 سال‌ها پیش در چین رونمایی شده بوده است. در مورد تست تصادف پژو 207i صندوق دار ایران خودرو ما مطمئن نیستیم، ولی در تست تصادف موسسه ANCAP استرالیا، پژو 207i صندوق دار اورجینال تصادف 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. بیایید امیدوار باشیم که مدل ایرانی آن هم بتواند از نظر ایمنی عملکرد مشابه آن را داشته باشد. پژو 207i صندوق دار همچنین به تجهیزات ایمنی و امنیتی بسیار خوبی هم مجهز شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب 3 نقطه‌ای، سیستم هشدار ورود غیرمجاز، سیستم قطع کن سوخت به هنگام تصادف، ایزوفیکس، قفل ایمنی کودک و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.