ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره پژو 206 تیپ 6 | معایب مختلف 206 تیپ شش

همه چیز درباره پژو 206 تیپ 6 | معایب مختلف 206 تیپ ششپژو ۲۰۶ (به انگلیسی: Peugeot 206) یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری، زیبای باطنی و ظاهری، شتاب بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین و همچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه شده.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶ در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت. این خودرو در تیپ های مختلف وارد بازار ایران شد که آخرین تیپ از مدل هاچ بک آن 206 تیپ شش می باشد.
Peugeot 206 photo gallery
آلبوم عکس تماشایی پژو 206 محبوب #43
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پژو 206 تیپ 6 از ابتدای تولید تا پیش از هجوم چینی‌ها خودرویی محبوب در بازار بود. ارائه تمامی ویژگی‌های مثبت پژو 206 در کنار گیربکس اتوماتیک که رانندگی در ترافیک‌های شهری را آسان می‌کرد، سبب شد تا این هاچ‌بک اتوماتیک به سرعت در بین مشتریان ایرانی جایگاه مناسبی بدست آورد. محبوبیت فوق‌العاده باعث شده بود تا معایب پژو 206 تیپ 6 در نظر مشتریان ایرانی کوچک جلوه کند و قیمت این خودرو در بازار به شدت افزایش یابد.

تولید پژو 206 اتوماتیک پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه خودروسازی کشورمان متوقف شد و پس از برجام نیز ایران خودرو علاقه‌ای به تولید آن نشان نمی‌داد. در آن سال‌ها پژو 207 اتوماتیک با مشخصات فنی مشابه جایگزین این خودرو شد و اکنون پژو 206 تیپ ششم زیر سایه برادر جدیدترش قرار گرفته است. این خودرو به همراه پژو پارس اتوماتیک و پژو 206 صندوقدار V9، قدیمی‌ترین محصولات اتوماتیک ایران خودرو را تشکیل می‌دهند که از سال‌ها پیش در بازار حضور داشتند که خرید و فروش آن‌ها دیگر رونق سابق را ندارد.

حضور رقبای جدید موجب شده تا معایب پژو 206 تیپ 6 اکنون بیشتر از گذشته دیده شوند و مصرف‌کنندگان با آگاهی بیشتری نسبت به خرید و فروش این خودرو اقدام کنند.
معایب پژو 206 تیپ 6 :

یکی از موارد اصلی در لیست معایب پژو 206 تیپ 6 به گیربکس کند و ناهماهنگ این خودرو مربوط می‌شود. جعبه دنده اتوماتیک AL4 که در این خودرو نصب شده، مقداری قدیمی و کند است و به هیچ عنوان عملکرد مطلوبی از خود ارائه نمی‌دهد. تعویض دنده‌های دیرهنگام و کندی بیش از حد در اعمال دنده معکوس از ویژگی‌های بارز این جعبه دنده هستند که بر روی خودروهای مختلفی همچون رنو تندر 90 اتوماتیک، پژو 206 صندوقدار V9، پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 نصب شده است.

عملکرد نامطلوب جعبه دنده AL4 موجب می‌شود تا شتاب خودرو کاهش یافته و مصرف سوخت آن افزایش یابد. از سوی دیگر عدم تمایل این گیربکس به اعمال دنده معکوس به خصوص در حالت تعویض دنده دستی، می‌تواند موجبات نارضایتی خریدار این خودرو را فراهم کند و حتی حوادث ناگواری را برای رانندگان به دنبال داشته باشد.
عیب دوم، مشکلات فنی متعدد

خودروهای فرانسوی به پیچیدگی‌ بودن شهرت دارند و این مورد زمینه ساز یکی از معایب پژو 206 تیپ 6 شده است. پیشرانه TU5 و گیربکس AL4 هماهنگی چندانی با یکدیگر ندارند و این مساله سبب می‌شود تا به هر دو قسمت حیاتی سیستم فنی خودرو فشار وارد شود. روغن‌ریزی موتور بر اثر وارد آمدن فشار زیاد یکی از عمده معایب پژو 206 اتوماتیک است که موجب شده تا برخی خریداران این خودرو متحمل ضررهای فراوانی شوند.

جعبه دنده خودرو نیز به علت کمبود گشتاور و قدرت مورد نیاز تحت فشار قرار دارد. توصیه می‌شود که هنگام خرید پژو 206 تیپ 6 کارکرده، با دقت به صدای تعویض دنده گوش کرده و در صورت شنیدن صدای سوت یا ناله مشهود، از خرید خودرو اجتناب کنید. وارد کردن ضربه به کابین (تقه زدن) و نشت روغن گیربکس نیز یکی از نقایص مشهود جعبه دنده AL4‌ است که مالکین این خودرو را به دردسر انداخته و آن‌ها را به طور مکرر به تعمیرگاه می‌کشاند.
عیب سوم، فضای اندک کابین

کابین کوچک و صندوق عقب ناکافی یکی از کاستی‌های محصولات خانواده پژو 206 است که حتی در نسخه‌های صندوقدار آن نیز این مشکل همچنان پابرجاست. این مورد یکی از معایب پژو 206 تیپ 6 نیز به شمار می‌رود که استفاده از آن را در مسیرهای بین‌شهری و سفرهای طولانی‌مدت دشوار می‌کند. فضای اندک صندوق نیز باعث می‌شود تا نتوانید وسایل زیادی را همراه خود ببرید و ناچار به استفاده از باربندهای سقفی خواهید شد.

از آنجایی‌که خریداران متوسط بازار همواره با محدودیت بودجه و گزینه‌های محدود مواجه هستند، خرید هاچ‌بک‌های نه چندان بزرگ از سوی آن‌ها به ناچار صورت می‌گیرد. خودرویی همانند پژو 206 برای استفاده جوانان و خانواده‌های کم جمعیت طراحی شده و از این رو، در نظر گرفتن صندوق عقب بزرگ یا فضای زیاد پا برای سرنشینان عقب در نظر طراحان پژو زائد به نظر می‌رسید، با این حال محدودیت‌های مصرف‌کنندگان ایرانی سبب شده تا پژو 206 در ایران مصارف چندگانه‌ای داشته باشد و به عنوان خودرو خانواده محسوب شود.
عیب چهارم، هزینه نگهداری بالا

در عیب دوم ذکر شد که یکی از معایب پژو 206 تیپ 6 به نقایص فنی متعدد آن باز می‌گردد. رفع این ایرادات نیازمند پرداخت هزینه است و در خصوص پژو 206 اتوماتیک که از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند، این مبالغ گزاف‌تر از سایر تیپ‌ها خواهد بود. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک به توجه بیشتری نسبت به جعبه دنده‌های دستی نیاز دارند و انجام سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها نیز هزینه بیشتری به دنبال دارد.
توجه به این نکته ضروری است که ممکن است هنگام خرید پژو 206 تیپ شش متوجه ایرادات آن نشوید یا آن‌که خودرو کاملا سالم به نظر برسد، اما پس از مدت کوتاهی و با بروز نقایص مختلف، دچار دردسرهای فراوانی خواهید شد و این خودرو مدام برای شما خرج خواهد تراشید.

در بسیاری از مواقع معایب فنی در پژو 206 تیپ 6 به صورت سلسله‌وار اتفاق می‌افتد و با رفع یک عیب، متوجه عیب دیگری خواهید شد. در نهایت نیز مالک به این نتیجه می‌رسد که نگهداری خودرو دیگر برایش به صرفه نیست و باید هرچه زودتر از شر آن خلاص شود. به همین دلیل مشاهده آگهی‌های فروش پژو 206 تیپ 6 با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار به صحنه متداولی تبدیل شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.