ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فرق ۲۰۶ تیپ ۵ با تیپ ۲ و۳ چیست؟

فرق ۲۰۶ تیپ ۵ با تیپ ۲ و۳ چیست؟پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پس از 206 تیپ 6 (نسخه فول آپشن 206)، یکی از قوی‌ترین تیپ‌های 206 در بازار ایران می باشد. این خودرو برخلاف تیپ‌های قبل‌تر خود، از موتور TU5 ایران خودرو بهره می برد. موتور TU5 یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم سیلندر کمتر از ۱.۶ لیتر است. بلوک سیلندر این پیشرانه از نوع بوش خشک (غیرقابل جدا شدن) بوده و درمجموع توانی به میزان 105 اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور و ۱۴۲ نیوتن‌ متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور را از طریق گیربکس چهار دنده اتوماتیک AL4 به سمت محور جلو هدایت می‌کند.

گشتاور بیشتر نسبت به تیپ 2

موتور پژو ۲۰۶ تیپ پنج به‌لطف همان موتورTU۵، حدود ۲۰ درصد گشتاور خروجی بیشتری آزاد می‌کند و قدرت آن رسما ۴۰ درصد بیشتر است. از طرفی شتاب پژو ۲۰۶ تیپ پنج حدود سه ثانیه کمتر از مدل‌های تیپ دو است، اما در بحث مصرف سوخت می‌توانیم بگوییم، تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ پنج از اوایل دهه ۸۰ و همزمان با عرضه اولین تیپ‌های ۲۰۶، در بازار حضور داشت و نهایتا سال ۹۹ ایرانخودرو بی‌خیال تولید این تیپ شد. معدود مدل‌های صفرکیلومتر پژو ۲۰۶ تیپ پنج را در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور بین ۴۷۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان می‌فروشند، اما قیمت پژو ۲۰۶ تیپ پنج کارکرده که همان سال وارد بازار شده و در این سه سال حدود ۳۰ هزار کیلومتر (سالی ۱۰ هزار کیلومتر) راه رفته، حدود ۴۶۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ پنج کارکرده با همین شرایطی که گفتیم، با اضافه شدن یک لکه رنگ روی کاپوت خودرو حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون کاهش پیدا می‌کند و اگر خودرو دوررنگ باشد ارزش آن به مرز ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

جدول مقایسه ۲۰۶ تیپ پنج با ۲۰۶ تیپ دو و سه

آیتم‌ها تیپ 5 تیپ 2 تیپ 3
پیشرانه TU5 TU3 TU3
حجم موتور 1.6 لیتر 1.4 لیتر 1.4 لیتر
حداکثر گشتاور خروجی 142 نیوتن‌متر 118 نیو‌تن‌متر 118 نیو‌تن‌متر
حداکثر قدرت 105 اسب‌بخار 75 اسب‌بخار 75 اسب‌بخار
شتاب 11.5 ثانیه 14.5 ثانیه 14.5 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتربرساعت 180 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر 6.4 لیتر 6.4 لیتر

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ دو

پژو ۲۰۶ تیپ دو از حیث فنی به یک پیشرانه چهار سیلندر TU۳ مجهز شده که ۱.۴ لیتر حجم دارد. در بهترین حالت برای اینکه سرعت پژو ۲۰۶ تیپ دو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد، باید حدود ۱۴ ثانیه صبر کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت ترکیبی آن به حدود ۶.۴ لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ سه

موتور پژو ۲۰۶ تیپ سه همان قدرت و گشتاور موتور ۲۰۶ تیپ دو را آزاد می‌کند و حداکثر سرعت و شتاب آن به‌ترتیب ۱۷۰ کیلومتر برساعت و ۱۴.۵ ثانیه است.

پژو ۲۰۶ تیپ سه پانوراما آخرین عضو این خانواده به‌حساب می‌آید، اما در اتاق آن المان خاص و غیرمشترکی با مدل‌های تیپ دو دیده نمی‌شود. طوری‌که همان داشبورد، همان فرمان و همان رودری‌های قدیمی در اتاق پژو ۲۰۶ تیپ سه پانوراما هم وجود دارد. با این حال اگر بی‌انصاف نباشیم، باکنارزدن کاور سقف، نمایی کاملا جدید مقابل چشم‌ها قرار می‌گیرد. اضافه شدن رینگ‌های فولادی به‌جای رینگ‌های آلومینیومی و همرنگ شدن آینه‌ها و سقف هم نهایت خلاقیت دوستان موقع طراحی پژو ۲۰۶ تیپ سه بوده است.
پژو 206 تیپ 2 صفر کیلومتر

پژو 206 تیپ 2 صفر کیلومتر

قیمت : 495,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
پژو 206 تیپ 3 پانوراما

پژو 206 تیپ 3 پانوراما

قیمت : 540,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
نظر مردم
پژو 206 تیپ 5 صفر

پژو 206 تیپ 5 صفر

قیمت : 490,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.