ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره پژو پارس ال ایکس با موتور TU5 / از مشخصات فنی تا تصاویر و معایب و نظرات

همه چیز درباره پژو پارس ال ایکس با موتور TU5 / از مشخصات فنی تا تصاویر و معایب و نظراتپژو پرشیا با ظاهری جذاب و زیبا با چهره نسبتا خشن وارد بازار شد.این خودرو در روزهای اول با عنوان داخلی X9 تولید و سپس با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی بدلیل مشکلات مالکیت معنوی چندی بعد به پژو پارس تغییر نام داد.

شباهت عینی فضای داخلی پارس با ۴۰۵ می تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوریکه داشبورد در داخل کابین تقریبا همان پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات(البته در مدل های جدید پژو پارس داشبورد جدید و پژو 405 داشبورد جدید) گاهی اوقات نمی توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده است.

از دید فنی خودروی پارس به عنوان یک برگ برنده برای کارخانه محسوب می شود چنانچه سازنده می تواند در شرایط خاص قیمت این محصول را کم و زیاد کند تا نتایج اقتصادی بهتری را بدست آورد.

این خودرو در اواسط سال ۷۸ به طور رسمی وارد بازار خودرو ایران شد البته قیمت این خودروی لوکس کشور همواره در نوسان بود که الان به عنوان خودروی بالای 30 میلیون کشور مطرح است.

پس از تولید این خودرو در طی چند سال اول با نام پرشیا یا پارس مدل جدیدی به نام پارس ELXطراحی و تولید شد که از نظر ظاهری تغییرات زیادی نکرد و تنها کمی آپشن های خودرو افزوده شد اما موتوری جدید و پر قدرتی برروی این خودرو قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری با آن را جذاب تر نمود ولی بازهم این مدل نسبت به امکاناتش قیمت بالاتری بخود گرفت.

مشخصات، معایب و مزایای پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5

آلبوم عکس پژو پارس (پرشیا) #1
compare مقایسه پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5 با دیگر محصولات

مشخصات پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5

سال طراحی خودرو : 1378
کلاس خودرو : سدان فرانسوی با کد ایران خودرویی 28513 -28515 - 28516 - 28517 - 28518 - 28519- 28521-28523-28524-28525
حجم موتور : 1587سی سی
موقعیت موتور : جلو - TU5 + پاشش چند نقطه اي
گیربکس : 5 دنده دستي (BE3)
سیلندر : 4
طول : 4498ميلي‌متر
عرض : 1704ميلي‌متر
ارتفاع : 1410ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 108 در 5600 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور : 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 13.2
حداکثر سرعت : 190
وزن : 1185کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2669میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : 10.1لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : 6لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 7.5لیتر
حجم باک : 66لیتر
حجم فضاي صندوق عقب : 470لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ABS و EBD (چهاركاناله)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري، ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا : كيسه هواي راننده و سرنشين
مالتی مدیا : سيستم صوتي مجهز به موبايل هندزفري, بلندگوي عقب،28714: راديو پخش بدون سي دي خوان
سایز تایر (لاستیک ها) : 28706: آلومينيومي15 اينچ ، 28713 و 28714: فولادي
استاندارد محیط زیست : يورو4 بهينه
صندلی : تنظيم برقي پشتي صندلي جلو
تهویه مطبوع : اتوماتيك
شیشه ها و آینه ها : آينه هاي جانبي برقي تاشو راهنمادار + شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
چراغ : چراغ مه شكن جلو و عقب،چراغ نقشه خوان
نسبت تراكم : 10.5
تجهیزات ایمنی : سنسور دنده عقب، قفل ميکروسوييچي درها، قفل مركزي با ريموت، ايموبيلايزر
سیستم فرمان : هيدروليكي ، كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )
ویژگی ها و امکانات : غربيلك فرمان چرمي، تريم دورنگ، قطعات دکوراتيو طرح چوب + دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با يک دکمه همه درها قفل و باز مي شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهاي شديد با کاهش ناگهاني سرعت، فلاشرها روشن مي شوند) و تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهاي راهنما و چراغ سقفي و LED داخل جلوآمپر و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجاي آژير دزدگير
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
نظرات خریداران / برخی معایب و مزایای خودرو :
* سلام دوستان من ی پرشیا تیوفایو کلاس ۱۸ خشک خریدم ک از هر نظر ازش رازی هستم ب جز ترمزهاش ک کلا ایمنی ماشین رو سلب کرده .دوستان عزیزن این خودرو با این وزنی ک ۱۱۵۰کیلو هستش واسه این نوع ترمزها ک چرخهای عقبشو ایران خودرو زحمت کشیده*********** و کاسه ایش کرده بین سرعت اصلا نمیشه کنترلش کرد موقعی ک ترمز میزنی حداقل ۳۰متر خودشو میکشه ک تواین ۳۰ متر ۳۰تا تصادف رخ میده .ب هرحال با این وضعیت چرخهای عقب ک کاسه ایش کردن بنده پیشنهاد میکنم کسی بالاتر از کلاس ۱۵ پرشیا خریداری نکنه
* باسلام خدمت دوستان من نمیتونم به کسی بگم پارس بخریانخرمتاسفانه ایران خودروهیچ تلاشی برای بهبود کیفیت ماشینهایش نداردنمیدانم عمدی است یاسحوی اماموتوره ماشینهای10سال قبل مثل پرشیابا2000ccخیلی بهترازموتورهای جدیداست ازلحاظ بدنه هم که بایک مشت ماشین له میشه ماکارمان ازریشه خرابه اون دوستی که عاشقه این پژوپارسهای جدیداست کافیه چندبارسواره ماشینهای خارجی بشه تازه متوجه میشه که این پژو سال یاtu5 اصلاصلاحیت امدن درجاده راندارند تازمانی که ایران خودرو ماشینهاشاازشاسی اصلاح نکنه ماشاهده این به اصطلاح ماشینهاهستیم چراتویوتابنزبی ام و خوب هستندچون ازپایه خوب ساخته شدند مثل مانیست که شاسیمون پیکانه موتورمون چینه داشبورتمون ایرانه بعدایناراسره هم میکنیم میگیم پژوtu5چندتابه به و چه چه هم میکنم که ماشین ساختیم دریک جمله دوست من از ماست که برماست امیدوارم کمی مسئولین به فکره مردم بیشترباشند
* دوستان من سه تا پارس تیوفای عوض کردم تا حالا اونم رو مدل خریدم هر سال.بزارید چندتا معایب و محاسن رو بگم که خودم تجربه داشتم.انقدم دروغ نگن بعضیا که دل بقیه رو بزنید یا تشویق الکی بکنید وقتی نداری شنیدهاتو نیا بگو کار درستی نیست.مزایا تیوفایو نسبت به بقیه پارسها.اول مصرف کم در صورت عوض کن به موقع فیلترها و روغن و فشار بیش از حد به ماشین نیوردن نهایت دور موتور 4دنده بده.دوم شتاب اولیه خوب نسبت به بقیه پارسها.سوم بازار خوب.چهارم چهار چرخ دیسکی.پنجم قربیلک زیباتر.ششم شتاب فوق العاده با صدای موتور زیبا در کفی.و حالا معایب.اولا بستگی به شانست گریبکس خوب که اگه بدشانس باشی واست تو سرعت بالای صدتا میخونه.دوم به علت دوشاخه کلاج بد دنده سفت جا میرود که شنیدم در آخرین مدل برطرف شده.سوم در سینه کشیا افتضاحه.چهارم گاهی روغن بد کم میکنه که کلا پژو روغن کم میکنه.پنجم حرارت زیاد داخل موتور که گاهی اتصالات رو حتی آب میکنه.ششم در صورت فشار زیاد احتمالا سوختن واشر سرسیلند که اونم علتش حرارت بالای موتوره که بهتره گاهی هواگیری کنی.هفتم بی کیفیتی سنسورها مخصوصا اکسیژن که قیمت حدود 250 به بالاست.هشتم در دنده عقب صدای جیغ از دیسکها که خودشونم نمیدونن چیه.بی کیفیتی درسته راهنما
حالا چرا من هنوز این رو سوار میشم به دلیل اینکه بقیه پژو پارسها چندبرابر بدتر از اینن و منم فقط پارس دوس دارم.به نظر من این مدل یک سر وگردن بهتر از بقیه مدل های پارسه
فقط جون مادرتون اس ال ایکس رو با پارس مقایسه نکنید اون دیگ واقعا اشغاله و قیافه هم نداره و کلا تو رنج پارس نیست اونا با پژو 405 جی ال ایکس و جی ال ای و سمند مقایسه کنید قسمتون دادماااا.
* بدترین و بی کیفیت ترین ماشین دنیا پارس LX موتور TU5 داشپورت جدید علاوه بر بی کیفیتی بدنه و داخل کابین گیربکس اون هنگام حرکت یه صدای دلخراشی میده (دوستانی که دارند شیشه رو پایین کنند و به صدایی که از چرخ جلو راننده میاد توجه کنند ) بنده 4 ماه پیش یه پارس lx با موتور tu5 گرفتم تا حالا 3 بار گیربکس عوض کردم و دو بار دیسک و صفحه ولی هنوز همون صدای بد رو موقع حرکت داره دوباره هم تو نوبت تعویض گیربکس هستم . چندتا دیگه عیب هم داره که من روم نمیشه بگم دو بار هم شکایت کردم یک بار خود ایران خودرو یک بار هم اداره صنایع ولی هنوز به هیچ جا نرسیدم من 4 ماهه این ماشین رو خریدم دو ماهش تو تعمیر گاه بودم حیف یک ریال که بابت این خودرو بدید خود نمایندگیش هم گفتند این خودرو "آشغاله" واقعا این خودرو مزخرفه خواهشاٌ نخرید.
* والا من میخواستم بگیرم tu5،اما با خوندن نظرات پشیمون شدم،اما یکی از دوستان داره این مدلو و خیلی هم راضیه و مدام در حال سفر هستش و موقع سبقت میگه شتاب خوبی داره و الانم میخواد عوضش کنه و یه صفر بگیره ،لطفا کمکم کنید که اگه واقعا بدرد نخورده من معموليش رو بگیرم هزینه هم کمتر ميفته،راحل شتاب و موتورش برام توضیح بدید ،نکنه منم بگیرم و به این مشکلات بر بخورم،هرکس یه چیزی میگه راحل این ماشین
* سلام؟پژو پارس اتوماتیک۹۷ گرفتم،بلندگوهای گوشیم بهتر از چهار بلندگوی ماشینه،ضبطش از ۱۰ نمره ۴ از سرش زیادیه،صندلیهای جلو واقعا افتضاحه و بقدری غیر استاندارده که تاندومهای ساق پا درد میکنه و البته بستگی به سازنده صندلی داره،زیر نوشته های کنسول دنده تو شب تاریکه و از یه لامپ معمولی دریغ کردند و حوالتون دادند به صفحه آمپرها،ارتفاع عقب ماشین زیاد بالاست و ارتفاع ساق لاستیکها هم مزید بر علت شده و سر پیچها ماتحتش دست شما نیست،تنظیم چراغهای مه شکن در حداقله چون نشیمنگاه کاسه اش مناسب نیست،بلوتوسش هم عشقی کار میکنه و بگیر نگیر داره،مواد مورد استفاده برای ساخت داشبورد از سطل ماست پستتره و یه عدس تو داشبورد باشه صداش آزار دهنده است،راهنماهای روی آئینه های بغل با کوچکترین تماس به ماشین های دیگه خواهد شکست.
* سلام من ۷ ماهه پرشیا تیوفایو خریدم تو این مدت ۲ بار صفحه تموم کردم مکانیک میگفت که همه پرشیا جدید ها اینطوری هستن کسی اطلاع داره که چرا زود صفحه تموم میکنن؟ بعد یه مشکل دیگه اینه که ماشین دنده ۳ ریب میزنه یه بار هم کوئل عوض کردم و شمع عوض کردم ولی درست نشد البته این مشکل ماهی ۱بار میشه ... کسی میتونه راهنمایی کنه؟ بخدا پدرم در اومد از بس خرج این ماشین کردم.
* بهترین ماشینه تیو فایو خیلی کم صدا وکم مصرف هستش داداش گلم بخر اینا دروغ میگن به بهترین ماشینه توی دنیا من خودم یکی خریدم اصلا جاده را میبره گردنه اسد آباد من خودم با هاش از 5 میام بالا مگر اینکه ماشین بیاد جلوت بیای 4 خیلی جالبه این ماشین همین الان برو یکی بخر من که دارم ازش خیلی راضیم حیف نباشه پول خودت بدی سمند درد چه میخوره ef7 صداش میمانه آردی بیشتر از این سرت را درد نیارم اگر خواستی یکی پارس تیو فایو بخر عالیه فقط رنگ سفیدش را بخر خدا حافظ دوست خوبم امید وارم که هرچه زود تر یک دستگاه پارس تیو فایو داشبورد ساناتا بخری خدا حافظ
* با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.من چند وقت هست در حال تحقیق در مورد انواع پژو پارس هستم.الان ماشین ندارم ولی ماشین قبلی 405 مدل 82 بود که در نوع خودش بی نظیر بود.خیلی راضی بودم ازش.انصافاً کیفیتش خوب بود.اما حالا هرچی در مورد پژو پارس تحقیق می کنم کمتر به نتایج درست و واقعی میرسم.از مدیر سایت و همینطور دوستانی که اطلاعات دقیق و جامع در این خصوص دارن خواهش میکنم که بنده رو راهنمایی بفرمایند که کدام نوع از پارس کیفیتش و همچنین آپشن هاش بیشتر و بهتره یا اینکه کلاً این خودرو با این قیمت مناسب نیست.با تشکر از همه دوستان.
* با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.من چند وقت هست در حال تحقیق در مورد انواع پژو پارس هستم.الان ماشین ندارم ولی ماشین قبلی 405 مدل 82 بود که در نوع خودش بی نظیر بود.خیلی راضی بودم ازش.انصافاً کیفیتش خوب بود.اما حالا هرچی در مورد پژو پارس تحقیق می کنم کمتر به نتایج درست و واقعی میرسم.از مدیر سایت و همینطور دوستانی که اطلاعات دقیق و جامع در این خصوص دارن خواهش میکنم که بنده رو راهنمایی بفرمایند که کدام نوع از پارس کیفیتش و همچنین آپشن هاش بیشتر و بهتره یا اینکه کلاً این خودرو با این قیمت مناسب نیست.با تشکر از همه دوستان.
آلبوم عکس
PEUGEOT PARS PERSIA PHOTO GALLERY :
نمایی تماشایی از یک پژو پارس
پژو پارس / پژو پرشیا #132
پژو پارس / پژو پرشیا #131
پژو پارس / پژو پرشیا #130
پژو پارس / پژو پرشیا #129
پژو پارس / پژو پرشیا #128
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
- یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام ما که نداریم فقط نگاه می‌کنیم دعا کنید ماه هم داشته باشیم از زن بچه ام شرمنده شدم هیچ نمیگن ولی خودم عذاب میکشم.
عرشیا - پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
ببینید برادرا کسی که میگه پارس بد ترین ماشین دنیاست از نظر کیفیت خب باید دلیل بیاره چرا ؟؟؟؟ اینجا هرچی مینویسند اشتباهه پارس کجا 1585 سی سی پارس حدود 1800 سیسی شتاب پارس یه جا می نویسند 12 تانیه یه جا 13.2 شتاب پارس بستگی به وزن و مونتور رو پا و..... داره درسته بدنه اش بی کیفیته که با یه مشت له میشه ولی اگه بخاد با چکش له بشه که همون پیکانه پارس نسبت به ماشینای ایرانی خیلی سره هم از لحاظ سرعت و قدرت و هم از آبشنن پارس از slx سمند سورن ال 90 405 206 و یه زره از دنا بهتره ولی در کل همه ی ماشین ایرانی ها اشغال هستن


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.