ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی پروتون جنتو | همه چیز درباره پروتون Gen2 | پروتون جنتو بخریم یا نه؟

بررسی پروتون جنتو | همه چیز درباره پروتون Gen2 | پروتون جنتو بخریم یا نه؟پروتون جن 2 یک خودرو کامپکت ساخت کشور مالزی است که در سال 2004 معرفی شد و تولید آن تا سال 2012 ادامه پیدا کرد. جن2 به عنوان جایگزینی برای ویرا شناخته می‌شد و از پلتفرمی استفاده می‌کرد که با همکاری پروتون و لوتوس توسعه داده شده بود. البته موتور آن هم توسط همین دو کمپانی طراحی و ساخته شده بود.

پروتون جن 2 در سال 2007 وارد بازار ایران شد و با استقبال نسبتا خوبی هم روبه‌رو شد و عرضه آن تا سال 2008 هم ادامه پیدا کرد. پروتون جن 2 رقیبی برای سیتروئن زانتیا و رنو مگان به شمار می‌رفت.
Proton GEN 2
پروتون جنتو 8#
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
خودروی پروتون Gen2 برای نخستین بار توسط نماینده انحصاری آن یعنی زاگرس خودرو در ایران عرضه شد. ظاهر زیبای این خودرو در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده و قیمتی منطقی، خبر از موفقیتی چشمگیر می‌داد و لرزه بر جان سایر خودروسازان داخلی انداخته بود.

این خودرو در هنگام عرضه، رقبای سرسختی چون رنو مگان و زانتیا سیتروئن را پیش روی خود می‌دید ولی آنقدرها هم دست خالی به میدان نیامده بود و به نظر می‌رسید که موفق به کسب جایگاهی مناسب در بازار شود و خاطره تلخ ویرا را از یاد زاگرس خودرو ببرد.
طراحی ظاهری

در نگاه اول با لیفت بکی روبرو هستیم که چندان برای خانواده‌ها مناسب نیست و قشر جوان را هدف قرار داده است. طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره مشبک، فرم سپرها و آیرودینامیک خاص آن، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای جوانان تبدیل می‌کند. مخصوصا زمانی بحث ویراژ دادن در اتوبان‌های شلوغ شهری مثل تهران در میان باشد، این خودرو کاملا بی رقیب به نظر می‌رسد و یکی از ایده‌آل‌ترین هاست. بنابرین هرگونه خرده‌ای بر ظاهر دلفریب این خودرو، چیزی جز یک کج سلیقگی به شمار نمی‌آید!
طراحی داخلی

کمپانی پروتون تمام توان خود را به کار بسته بود تا خودروی تمام اسپرت را به نمایش بگذارد و شکی نیست که در این امر موفق شده است؛ چراکه ظاهر اسپرت این خودرو به همان جا ختم نشده و به داخل کابین آن نیز راه یافته است. صندلی‌های بلند مسابقه‌ای، فرمان سه شاخه و چیدمان متفاوت دکمه‌های تهویه مطبوع آن گواهی بر مدعای ماست. علاوه بر آن با ساعت آنالوگی نیز بر روی سینه ماشین روبرو هستیم که سعی دارد، حس لوکس بودن را به این اسپرت اقتصادی اضافه کند. ولی تفاوت آن با انواع متفاوتش بر روی خودروهای لوکس، چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

از چیدمان که بگذریم، با مسائلی روبرو می‌شویم که برای چنین خودروی دور از انتظار است. من جمله آنها می‌توان به دید عقب نامناسب راننده و استایل نه چندان منطقی آینه‌های بغل آن اشاره کرد که تاثیر زیادی بر تسلط راکب آن دارد. جنس پلاستیک خشک به کار رفته در طراحی داخلی آن نیز چندان مرغوب به نظر نمی‌رسد و برای خودروی با این رنج قیمتی مغقول نیست. در مورد راحتی سرنشینان نیز همانطور که در ابتدای مطلب بدان اشاره کردیم، چندان مناسب خانواده‌ها نیست و با فضای تنگ خود؛ مخصوصا در عقب، خستگی را بر تن سرنشینان آن می‌نشاند.
سیستم محرکه

در زیر کاپوت این ظاهر سرکش چیزی جز یک موتور 1.6 لیتری به چشم نمی‌خورد. موتوری با حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار که 148 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راکب خود می‌گذارد و عاشقان سرعت را از خود ناامید می‌کند. هرچند که این توان در مقایسه با وزن 1.2 تنی و گیربکس 5 سرعته Gen2 چندان هم بد به نظر نمی‌رسد و توان رقابت با هم کیشان خود را دارد البته این به معنای برتری بی قید و شرط این خودرو نیست و قطعا چیزی جز گرد پای خودروهایی چون مگان نصیبش نمی‌شود.

البته این همه ماجرا نیست و با افتضاحی تمام عیار در انواع گیربکس اتوماتیک این خودرو روبرو هستیم؛ چراکه این گیربکس 4 سرعته قدیمی، حتی یارای رقابت با خودرویی چون پژو 405 را نیز ندارد و در سرعت و شتاب، قافیه را به آن می‌بازد. مشکلات فنی این گیربکس نیز که دیگر بر کسی پوشیده نیست و نیازش به سرویس گاه و بیگاه، داد صاحبانش را در آورده است.
سایر امکانات

آپشن‌های ارائه شده برای این خودرو، نیاز صاحبان آن را در سال‌ها قبل تامین می‌کرده است. ولی امروزه و مخصوصا با توجه به خودروهای چینی موجود، این امکانات تاحدودی ناکافی به نظر می‌رسند. من جمله این آپشن‌ها می‌توان به شیشه‌ها و آینه‌های برقی در کنار سیستم ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو ترمز EBD اشاره کرد که دیگر چندان بدیع به نظر نمی‌رسند. دو کیسه هوا نیز برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است که پس از تصادف و بازشدنش هزینه‌ای حدود 700 هزارتومان را برای شارژ مجددش می‌طلبد. کمربندهای ایمنی نیز از این قاعده مستثی نیستند و پس از هر تصادف شدید نیاز به تعویض دارند که آن هم هزینه خاص خود را دارد.
مصرف سوخت و استهلاک

سوای تمامی مزایا و معایب Gen2، مصرف سوخت آن بسیار بیش از انتظار است و به جزئت می‌توان گفت که با سوزاندن 11/5 لیتر در شهر، چیزی از خودروهای کاربراتوری دهه 60 میلادی کم ندارد! هرچند که شاید این مسئله ناشی از اقلیم خشک ایران باشد؛ چراکه در استان‌های شمالی و جنوبی کشور، شاهد عملکرد بهتری از این شرقی اقتصادی هستیم. ولی از هرچه هم بگذریم، توجیهی برای استهلاک بالای قطعاتی مصرفی آن وجود ندارد. به طوری که تمامی قطعات پلاستیکی Gen2، به سرعت مستهلک می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آنها، یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که صاحبانش را خون به جگر کرده است.

این مسئله در شهرستان‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند و سبب شده که بسیاری از صاحبانش، به قصد فروش آن عازم پایتخت شوند. به همین دلیل هم هست که تعداد Gen2 ها در تهران، نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.
آلبوم عکس
PROTON GEN 2 :
Proton-GEN-2 #26
Proton-GEN-2 #25
Proton-GEN-2 #24
Proton-GEN-2 #23
Proton-GEN-2 #21
Proton-GEN-2 #20
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
امیر - جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
شما حتی از سایه این خودرو هم رد نشدید! تمام صحبتهای غلط و مغرضانه! بنده ۹ ساله این خودرو رو دارم و فقط مصرفی عوض کردم! بلکه چندین نفر از دوستان هم با سوار شدن به این خودرو تشویق شدن و خریدن! اگر این خودرو ادامه دار وارد میشد ایران خودرو و سایپا باید درشون رو تخته میکردن!
شهرام - سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقا عالیه من دارم دو سال و نیمه حرف نداره خدارو شکر هنوز تعمیرگاه نبردمش
مسلم - شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
من یک تیبادومدل۹۶دارم ازهمه لحاظ برام عالیه،ولی یک جنتودیدم قشنگه گفته سربه سرمعامله میکنه،بنظرشماچکارکنم راهنمایی کنید ممنون میشم
علی اذرخش - یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱
۱۴ ساله جنتو دارم از روز اول دست خودم بوده .*** با اینکه میتونم‌تعویض کنم و ماشین گرونتر‌ بگیرم دلم نمیاد شک دارم حتی یک بار سوار جنتو شده باشید شدیدا ماشین کم خرج و جذابیه
saeed - چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱
جنتو ماشینی که سیم کشی خیلی سبک و مرتبی داره مثل ماشین های داخلی نیست کاپوت بزنی بالا وحشت کنی من دومین جن تو ی که خریدم نسبت به جنتو قبلیم یکم ضعیفتر بود از اونجایی که قبلا این ماشین داشتم و میدونستم این ماشینیه که یکبار خرج کنی یک عمر سوار میشی خریدمش و الان بعد 8 سال فقط لنت روغن لاستیک عوض کردم جنتو از نظر امکانات و طراحی کابین و صندلی های شیک و داشبورد فرمون هیچی از ماشین های اقتصادی روز دنیا کم نداره.
نصرت - جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
اره چیدمان این ماشین از اینه تا صندوق همه مشکل داره ...پراید خوبه پراید ...قبل از نگاه کردن ب اینه با فرشته ها محشور میشی
روح - پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
فک کنم با صاحب شرکت جنتو مشکل داری


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.