ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رهبر کره‌شمالی با قطار مشهورش به دیدار ترامپ می رود

رهبر کره‌شمالی با قطار مشهورش به دیدار ترامپ می رودکیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که قرار است تا چند روز دیگر در ویتنام با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند پیونگ‌یانگ را با قطار به مقصد هانوی ترک کرده است. این دومین دیدار دو رهبر است که قرار است پیرامون چگونگی خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره شکل گیرد.

قرار است او روز چهارشنبه و پنجشنبه آینده در هانوی با دونالد ترامپ دیدار کند. این دیدار در حقیقت پیگیری دیدار سال گذشته دو رهبر در سنگاپور است که طی آن توافق‌نامه مختصری میان دو کشور امضاء شد.رهبر کره‌شمالی با قطار مشهورش به دیدار ترامپ می رود
ترک قطار حامل رهبر کره‌شمالی در حقیقت نخستین تایید رسمی از سوی پیونگ‌یانگ بر شکل‌گیری این دیدار است. رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کرده در جریان این سفر کیم جونگ اون همچنین دیداری دوستانه از ویتنام خواهد داشت.

آن طور که گزارش شده احتمالا کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی و ژنرال کیم یونگ چول هم در این سفر به عنوان مذاکره‌کنندگان اصلی همراه کیم جونگ اون هستند. دیدار قبلی کیم جونگ-اون و دونالد ترامپ در ماه ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. این بیانیه حاوی ابراز تمایل دو طرف به بهبود روابط و همکاری، رفع تنش در شبه‌جزیره کره و توسعه روابط دوجانبه بود. با این حال از زمان برگزاری این دیدار، مذاکرات دو طرف پیشرفت چندانی نداشته و بارها باعث گلایه از کوتاهی طرف دیگر در عمل به وعده‌ها شده، هر چند که کیم جونگ-اون و دونالد ترامپ همواره بر روابط نزدیک شخصی تاکید کرده‌اند.

به گفته کارشناسان رویکرد اخیر کره شمالی ناشی از شرایط دشوار اقتصادی در این کشور و تمایل رهبر آن به تحول، بدون متزلزل کردن ساختار سیاسی و انگاره کنونی توزیع قدرت است. در مقابل، سختگیری آقای ترامپ در مورد برنامه اتمی کره شمالی همزمان با تاکید بر روابطی بسیار گرم با رهبر آن کشور منعکس کننده الزاماتی است که وی در صحنه سیاست داخلی آمریکا با آنها مواجه است.

در طرف دیگر، آقای ترامپ، که به ناپختگی در اصول سیاست خارجی و نادیده گرفتن ظرایف دیپلماسی متهم شده، ظاهرا می‌کوشد با خلع سلاح اتمی کامل قبل از لغو تحریم‌ها، نشان دهد که رویکرد سیاست خارجی او باعث می‌شود آمریکا همواره "دست بالا" را در روابط با دیگران داشته باشد و با دادن کمترین امتیاز، بیشترین نفع را ببرد.

از زمان ملاقات تاریخی قبلی رهبران کره شمالی و آمریکا پیشرفت کمی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دست آمده است.

رهبر کره شمالی چند هفته پیش گفت که به خلع سلاح هسته‌ای کامل متعهد است، اما هشدار داد که اگر تحریم‌های آمریکا برداشته نشود ممکن است در سیاست خود تجدید نظر کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.