ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید نیسان رونیز | مزایای نیسان رونیز چیست؟ | رونیز بخریم یا نه؟

راهنمای خرید نیسان رونیز | مزایای نیسان رونیز چیست؟ | رونیز بخریم یا نه؟نیسان اکسترا (Nissan Xterra) یا همان نیسان رونیز (Nissan Roniz) خودرویی است که از سال ۲۰۰۰–کنون در ایالات متحده آمریکا و برزیل تولید شده‌است. این خودرو از جمله SUVهای ساخته شده بر رویپلت فرم F-Alpha نیسان است. این خودرو بر اساس خودرویی که Frontier نام داشت تولید می‌شد. نام این خودرو از سری مسابقات سه‌گانه آف رود Xterra که تا سال ۲۰۰۶ توسط نیسان حمایت مالی می‌شد، گرفته شده‌است.

این خودرو در کلاس کامپکت اس‌یووی قرار گرفته، طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران، خودرو چهار چرخ محرک بوده‌است.

نیسان رونیز، یک از پر طرفدار ترین خودرو های آفرودی است. این خودرو که در خارج از کشور با نام ایکس ترا شناخته می شود از موفق ترین خودرو های دهه 80 در ایران بود. در ادامه به بررسی مزایای نیسان رونیز می پردازیم :
Nissan Paladin Nissan Roniz Gallery
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #7
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
قابلیت های آفرود و خارج جاده ای

امکان ندارد به یک تور آفرودی بروید یا عکس های آن را ببینید و رونیز در آن ها حضور نداشته باشد! رونیز یکی از محبوب ترین خودروها برای فعالیت های آفرود و خارج جاده ای است. دلیل این نکته مثبت میتواند در ارتفاع بالای ماشین ، شاسی چند تکه ، زاویه ورود و خروج مناسب و بسیاری از فاکتورهای دیگری باشد که باعث می شوند رونیز در خارج از جاده بسیار خوب عمل کند و طرفداران زیادی داشته باشد. برای رونیز کیت های آفرودی بسیاری نیز موجود است و هزاران قطعه وجود دارد که میتوان به رونیز اضافه کرد و بیراهه ها را فتح کرد. اسنورکل، سپر های آفرودی، رکاب ها، باربند و هر چیزی که فکرش را بکنید برای رونیز و شخصی سازی آن وجود دارد. شاید سوزوکی ویتارا از رقبای کره ای اش در آفرود بهتر عمل کند، اما در مقابل رونیز باید باخت را قبول کند!

کابین بزرگ و جادار

هیچ چیز بیشتر از یک کابین جادار نمی تواند در آفرود و طبیعت گردی به ما کمک کند. خودرویی که مناسب کمپینگ است و می توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را در آن جای دهید.‌ رونیز مخصوصا در صندلی عقب فضای بسیار زیادی دارد و یک صندوق عقب بزرگ هم دارد که بدون هیچ محافظی میتوانید در هر ارتفاعی که مایلید وسایل خود را در آن قرار دهید. از طرفی با توجه به اینکه سقف ماشین پله ای است باربندهای مخصوصی وجود دارد که میتوانید از سقف بزرگ رونیز هم برای قراردادن وسایل خود استفاده کنید. به طور کل رونیز برای یک سفر آفرودی ۵ نفره بی نظیر است. در بین رقبا سوزوکی ویتارا با اختلاف پس از رونیز قرار می گیرد و گروه وانت ها یعنی ریچ، کاپرا و پیکاپ به دلیل جدا بودن فضای بار از کابین در رده بعدی قرار می گیرند.

عملکرد فنی مناسب

همانطور که می دانید در آفرود بیش از اینکه horsepower یا قدرت موتور بر حسب اسب بخار مهم باشد ، گشتاور اهمیت دارد. نیسان رونیز گشتاور مناسب ۲۰۸ نیوتون متری را ارائه می دهد و با ۱۵۰ اسب بخار قدرت هم در آفرود کم نمی آورد. البته باید گفت برای رونیز منیفیولد و یا هدرز های دست ساز مناسبی هم وجود دارد که اگر بخواهید می توانید با نصب آن ها تا ۱۰ اسب بخار به قدرت خودرو اضافه کنید و دیگر در آفرود مشکلی نداشته باشید. در بین رقبا رونیز جایگاه مناسبی دارد و در حد و اندازه آن ها قرار می گیرد. توجه کنید ویتارایی که رقیب این خودرو است مدل ۲ لیتری است و مدل ۲.۴ لیتری ویتارا قیمت به مراتب بالا تری دارد که ۱۶۹ اسب بخار قدرت دارد.

دسترسی گسترده به قطعات

یکی از ویژگی های مهمی که یک ماشین خوب و قابل اطمینان باید داشته باشد این است که اگر مشکلی برای ماشین پیش آمد بتوان قطعات و لوازم آن را به راحتی پیدا کرد. رونیز با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال در خط تولید پارس خودرو وجود داشته ، به وفور قطعات آن پیدا می شود و شما با خیال راحت می توانید رونیز را بخرید و در جاده ها برانید. از طرفی اگر بخواهید به آفرود بروید ، میتوانید چندتا از قطعات مهم و مصرفی را بخرید و همراه خود داشته باشید. محدودیتی در این زمینه هم وجود ندارد. یادتان باشد وینگل یا کاپرا در این زمینه خودرو های قابل اطمینانی نیستند و همیشه خطر در تعمیرگاه خوابیدن خودرو وجود خواهد داشت.

بازار دست دوم خوب

رونیز از خودروهایی است که به واسطه ی قیمت مناسبی که نسبت به بقیه خودروها دارد بازار دست دوم خوبی را برای خود ایجاد کرده است. فرض کنید شما میخواهید با ۳۰۰ میلیون تومان یک خودرو بخرید. قطعا رونیز می تواند بهتر از چینی ها عمل کند. بنابراین وقتی رونیز را می خرید مطمئن باشید اگر روزی بخواهید آن را عوض کنید ، رونیز بازار دست دوم خوبی دارد و افت قیمت چندانی هم نخواهد داشت. در مقابل ویتارا هم بازار خوبی دارد و شاید کمی بهتر از رونیز باشد. اما هردوی این خودرو ها از چینی های هم قیمت، وینگل، کاپرا و پیکاپ ریچ بهتر هستند.

منابع : fa.wikipedia.org | z4car.com | top image : Pinterest
آلبوم عکس
NISSAN PALADIN NISSAN RONIZ GALLERY :
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #16
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #15
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #14
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #13
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #12
آلبوم عکس شاسی بلند نیسان رونیز #11
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.