ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هفته ای مرگبار در قله اورست / تعداد کشته ها به 10 نفر رسید

هفته ای مرگبار در قله اورست / تعداد کشته ها به 10 نفر رسیدبا کشته شدن یک کوهنورد بریتانیایی در روز شنبه، شمار قربانیان قله اورست طی یک هفته گذشته به ۱۰ نفر رسید. رابین فیشر، ۴۴ ساله، تازه‌ترین قربانی صعود بهاری به بلندترین بام جهان است. یک مرد ایرلندی دیگر به نام کوین هاینز هم روز گذشته (جمعه) درگذشت.

در چند روز گذشته تصاویر مربوط به ازدحام در مسیر قله اورست خبرساز شده است. منتقدان دولت نپال را مقصر می دانند و می‌گویند فروش بیش از اندازه مجوز صعود به وقوع این حوادث کمک کرده است.

دولت نپال تحت فشار بین‌المللی قرار دارد که علت فروش ۳۸۱ مجوز صعود بهاری هر کدام به مبلغ ۱۱ هزار دلار را توضیح دهد؛ چرا که عکس‌های اخیر منتسب به قله اورست طی چند روز گذشته هیاهوی فراوانی بر پا کرده است.

یکی از این عکس‌ها که در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست شده کوهنوردانی را نشان می‌دهد که برای رسیدن به نوک قله صف کشیده‌اند.

بنابر گزارش‌ها رابین فیشر روز شنبه تنها دقایقی پس از آن که بر فراز قله اورست ایستاد و در حالی که فقط ۱۵۰ متر از قله به سمت پایین آمده بود به زمین افتاد و دیگر برنخاست.

موراری شرما، یکی از راهنمایان گروهی که آقای فیشر با آنها به قله صعود کرد تلاش کرد او را که به طور ناگهانی به زمین افتاده بود نجات دهد اما موفق نشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.