ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با ردمی نوت 12 (مزایای نوت 13)

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با ردمی نوت 12 (مزایای نوت 13)ردمی نوت 12 یکی از پرفروش ترین گوشی‌های هوشمند شرکت شیائومی بودکه قابلیت‌های فوق العاده‌ای را ارائه می کرد. از جالب‌ترین ویژگی‌های این گوشی می توان به صفحه نمایش AMOLED 6.67 اینچی، دقت Full HD+ و نسبت تصویر 20:9 و پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 678 با هشت هسته اشاره کرد. اما شیائومی قصد دارد تا چند هفته‌ی دیگر، ردمی نوت 13 را جایگزین این گوشی کند. هرچند هم اکنون نیز این گوشی در هند وارد بازار موبایل شده است، اما همزمان با آغاز سال نو میلادی یعنی دی‌ماه سال جاری شاهد عرضه رسمی این گوشی میانرده‌های ارزان قیمت شیائومی در بازار‌های جهانی خواهیم بود.
Redmi Note 13 Vs Redmi Note 12 - YouTubeRedmi Note 13 Vs Redmi Note 12 - YouTube<br />
Redmi Note 13 Vs Redmi Note 12

ردمی نوت 13 چه تفاوت با ردمی نوت 12 دارد؟

ردمی نوت 13 قرار است با همان قیمت نوت 12 به بازار عرضه شود اما این گوشی ویژگی‌های بهتری نسبت به ردمی نوت 12 دارد. اولین نکته مثبت این گوشی جدید استفاده از دوربین ۱۰۰ مگاپیکسل به جای دوربین قدیمی ۵۰ مگاپیکسلی است و از همه مهمتر، تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰ آن در بخش پردازنده تقریبا ۴۰ درصد قوی‌تر از تراشه اصلی ردمی نوت 12 عمل می‌کند.

گوشی خوش‌تر نسبت به ردمی نوت 12

ردمی نوت 13 در مقایسه با نسل قبلی خودش کوچکتر، سبک‌تر و به‌قول معروف خوش‌دست‌تر است. ردمی نوت 13 با ابعاد ۱۶۱.۱ در ۷۵ در ۷.۶ میلیمتر طراحی شده و از نظر طول حدود چهار میلیمتر و از عرض یک میلیمتر کوچک‌تر از ردمی نوت 12 ساخته شده است.

ردمی نوت 13 به همین خاطر نسبت به ردمی نوت 12 تقریبا ۱۰ گرم سبک‌تر است، اما بازهم مثل اغلب میانرده‌های اقتصادی دنیا در طراحی آن از پلاستیک استفاده شده.

محافظ صفحه‌نمایش بهتر

ردمی نوت 13 در بخش نمایشگر تقریبا با همان ترکیب نسل قبلی خودش معرفی و رونمایی شده است. یعنی مثل ردمی نوت 12 با نمایشگری ۶.۶ اینچ از نوع AMOLED طراحی شده که حداکثر روشنایی آن به هزار نیت می‌رسد و نرخ بروزرسانی آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

ردمی نوت 13 با این حال در آیتم نمایشگر تفاوت‌های جزیی با ردمی نوت 12 دارد. طوریکه نمایشگر ردمی نوت 13 حدود ۸۹ درصد قاب رویی گوشی را پوشش می‌دهد که این عدد کمی بیش از نمایشگر ردمی نوت 12 است و از طرف دیگر فن‌آوری محافظ صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 از گوریلاگلس سه به گوریلاگلس پنج تبدیل شده است.

دوربین ۱۰۰ مگاپیکسل بهتر از ردمی نوت 12

ردمی نوت 13 احتمالا در بخش دوربین عملکرد بهتری نسبت به ردمی نوت 12 از خودش نشان می‌دهد. تا زمان عرضه ردمی نوت 13 برای بررسی و قضاوت کیفیت دوربین آن باید منتظر بمانیم، اما اطلاعات منتشرشده از مشخصات گوشی ردمی نوت 13 شیائومی نشان می‌دهد به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده است.

ردمی نوت 12 که تقریبا یک سال قبل روانه بازار شد، برای ثبت تصاویر و عکس‌ها از حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل کمک می‌گیرد. از یک طرف دیگر دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل ردمی نوت 12 جای خودش را به حسگر ۱۶ مگاپیکسل در ردمی نوت 13 داده است.

پردازنده قدرتمند

ردمی نوت 13 نسبت به ردمی نوت 12 بیشتر از هر چیز دیگری در آیتم پردازنده پیشرفت دارد و می‌توانیم همین فاکتور را مهم‌ترین برگ‌برنده میانرده جدید شیائومی بدانیم. امسال از تراشه شش نانومتری دایمنسیتی ۶۰۸۰ در طراحی ردمی نوت 13 استفاده شده که به‌زبان ساده حدود ۴۰ درصد قوی‌تر از تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ ردمی نوت 12 است.

ردمی نوت 13 به لطف همین تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰ برای بازی کردن و اجرای گیم‌های مختلف گزینه بهتری نسبت به ردمی نوت 12 به‌حساب می‌آید، اما با همه این تعریف‌ها تراشه جدید ردمی نوت 13 نمی‌تواند کمک‌حال باتری آن باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.