ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس چه معایبی دارد؟ (بررسی Redmi Note 11 Pro Plus)

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس چه معایبی دارد؟ (بررسی Redmi Note 11 Pro Plus)نوت 11 پلاس در دو نسخه 256 گیگابایتی و 128 گیگابایتی در بازار موبایل کشورمان موجود می باشد. این گوشی که در سال 2021 به بازار موبایل عرضه شد، در ابتدای ورود از محبوبیت و فروش خوبی برخوردار بود اما پس از گذشت زمان و تست و بررسی‌های مختلف این گوشی و همچنین ورود گوشی شیائومی Redmi Note 12، از محبوبیت این گوشی کاسته شد و اکنون یکی از گوشی‌های نه‌چندان جذاب شیایومی در بازار می باشد. در این صفحه از وب سایت فایندز قصد داریم به بررسی نقاط ضعف و معایب این گوشی بپردازیم :
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus 5G 21091116UG دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus 5G 21091116UG دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

ردمی نوت 11 پرو پلاس یکی از اسمارتفون‌های قدیمی شرکت شیائومی در بازار موبایل محسوب می شود. خرید این گوشی هوشمند بعد یک سال‌ونیم از عرضه آن به بازار با هیچ مترومعیاری منطقی به‌نظر نمی‌آید. عملکرد باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ردمی نوت 11 پرو پلاس واقعا خجالت‌آور است. از حیث پردازنده به‌خاطر وسط آمدن اسم مدیاتک و تراشه دایمنسیتی جای هیچ دفاعی برای خرید ردمی نوت 11 پرو پلاس باقی نمی‌ماند و اگر گول حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی آن را نخوریم، می‌توانیم بین مدل‌هایی که رقیب ردمی نوت 11 پرو پلاس قلمداد می‌شوند، گزینه‌های بهتری برای عکاسی پیدا کنیم. ردمی... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • رم هشت گیگابایت خوب
  • پشتیبانی از ۵G
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

4 ضعف بزرگ گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس

پردازنده معمولی با عملکرد نه چندان خوب

ردمی نوت 11 پرو پلاس دربخش پردازنده تقریبا جلو هیچکدام از رقبای فعلی خودش عددی به‌حساب نمی‌آید. ردمی نوت 12 پرو که جزو مدل‌های نسل بعدی ردمی نوت 11 پرو پلاس است، به‌جای تراشه دایمنسیتی ۹۲۰، به تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ مجهز شده است و اوضاع بهتری دارد. پوکو X5 پرو که جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های فعلی شیائومی است، با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ راهی بازار شده و کنار هم گذاشتن آن با ردمی نوت 11 پرو پلاس، نهایت بی‌انصافی است. در اردوگاه سامسونگ هم گلکسی A54 را می‌توانیم یکی از رقبای ردمی نوت 11 پرو پلاس محسوب کنیم که این یکی هم در بخش پردازنده کَل ردمی نوت 11 پرو پلاس را می‌خواباند. تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ گلکسی A54 به‌مراتب بهتر از آن تراشه دایمنسیتی ردمی نوت 11 پرو پلاس است.

دوربین معمولی گوشی

ردمی نوت 11 پرو پلاس با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل راهی بازار شده است. گول این عدد شگفت‌انگیز را نخورید. کافی است یکبار عکس‌هایی که مثلا گلکسی A54 سامسونگ می‌گیرد را با عکس‌های ردمی نوت 11 پرو پلاس مقایسه کنید. یک قانون نانوشته در بازار موبایل وجود دارد و طبق آن معمولا مقایسه دوربین‌های دوتا گوشی هم‌رده از شیائومی و سامسونگ با برتری نماینده کره‌ای تمام می‌شود و اینجا هم گلکسی A54 با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی خودش عکس‌های واقعی‌تری نسبت به دوربین ردمی نوت 11 پرو پلاس ثبت می‌کند. یک سال قبل که ردمی نوت 11 پرو پلاس گوشی ازمدافتاده‌ای در بازار نبود، آن را با A53 سامسونگ مقایسه می‌کردند و راستش را بخواهید با اینکه از نظر دوربین کفه ترازو تاحدودی به‌سمت ردمی نوت 11 پرو پلاس سنگینی می‌کند، اما اختلاف زیادی بین عملکرد حسگر ۶۴ مگاپیکسل گلکسی A53 و حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل ردمی نوت 11 پرو پلاس به‌چشم نمی‌آید.

باتری معمولی

ردمی نوت 11 پرو پلاس در آیتم باتری تعطیل است و باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت پاشنه‌آشیل آن در استفاده روزمره به‌حساب می‌آید. دوساعت بازی با ردمی نوت 11 پرو پلاس ظرفیت باتری را از ۱۰۰ به ۴۰ درصد تبدیل می‌کند که برای یک گوشی ۱۳، ۱۴ میلیونی واقعا خجالت‌آور است. در همین رنج قیمت ردمی نوت 12 پرو گزینه بهتری است که هم از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت سود می‌برد و هم به‌خاطر تراشه قدرتمند‌تری که دارد، از نظر باتری یک‌سرو‌گردن بالاتر از ردمی نوت 11 پرو پلاس قرار می‌گیرد. ردمی نوت 11 پرو پلاس از حیث باتری جلو امثال گلکسی A53 سامسونگ هم حرفی برای گفتن ندارد. البته برای اینکه منصفانه بررسی کرده باشیم باید از شارژر عجیب‌وغریب و ۱۲۰ وات ردمی نوت 11 پرو پلاس هم چیزی بگوییم. شارژری که ظرف تقریبا ۲۰ دقیقه ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رساند ولی خب بعید است کسی فقط به‌خاطر همین آپشن، از ایراد‌های ردمی نوت 11 پرو پلاس چشم‌پوشی کند.

گوشی گران قیمت

ردمی نوت 11 پرو پلاس از اکتبر ۲۰۲۱ یعنی مهر ۱۴۰۰ در بازار حضور دارد. آن زمان برای خودش یک میان‌رده تازه‌نفس و قابل‌اعتماد در بازار موبایل به‌حساب می‌آمد و مثلا داشتن نمایشگر سوپر AMOLED آن را نسبت به خیلی از رقبا متمایز می‌کرد. اما الان با اضافه دوجین گوشی جدید در همان رنج و قیمت، خرید ردمی نوت 11 پرو پلاس را توصیه نمی‌کنیم. همان موقع قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس حدود هشت تا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و الان فروشنده‌های موبایل قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس نسخه ۲۵۶ گیگ را بین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون تومان اعلام می‌کنند. با همین پول بین گوشی‌های شیائومی، ردمی نوت 12 پرو می‌تواند جزو گزینه‌هایتان باشد و اگر بتوانید بودجه‌تان را به‌حدود ۱۵ میلیون تومان برسانید، شانس پیدا کردن گلکسی A54 نسخه ۲۵۶ گیگ را خواهید داشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.