ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات پوکو X6 پرو (X6 چه فرقی با پوکو X5 پرو دارد؟)

مشخصات پوکو X6 پرو (X6 چه فرقی با پوکو X5 پرو دارد؟)پوکو X6 پرو، جایگزین پوکو ایکس 5 است که در سال ۲۰۲۴ رونمایی و عرضه خواهد شد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح 1.5K و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 2، حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت، رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۷ وات است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری HyperOS پشتیبانی می کند. قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است، اما براساس گزارش ها حدود ۳۲۰ یورو /22,154,240 تومان (قیمت تبدیل شده) خواهد بود.

پوکو X6 پرو چه ویژگی دارد؟

پوکو X6 پرو، تقریبا یک گوشی قدرتمندتر در همه آیتم‌ها نسبت به پوکو X5 پرو است. مجهز بودن به تراشه اسنپدراگون ۸۳۰۰ اولترا که یکی از بهترین تراشه‌ها در گوشی‌های میانرده است و رسما عملکرد گوشی جدید شیائومی در بخش پردازنده را تا دو برابر نسبت به پوکو X5 پرو ارتقا می‌دهد. این گوشی در قسمت دوربین و باتری یک سروگردن بهتر از پوکو X5 پرو عمل می‌کند و پیشرفت بعدی را می‌توانیم در قسمت نمایشگر مشاهده کنیم. ۱۱ ژانویه یعنی پنجشنبه ۲۱ دی به‌عنوان تاریخ رونمایی و معرفی پوکو X6 پرو اعلام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تا پایان ماه جاری میانرده جدید شیائومی در مغازه‌های بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی موجود می‌شود.
پوکو X5 پرو

مشخصات نمایشگر پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو قرار است به‌جای نمایشگر AMOLED با نمایشگر OLED روانه بازار شود تا نسبت به نسخه قبلی خودش در مصرف باتری صرفه‌جویی داشته باشد. بااینکه فرق زیادی در عملکرد نمایشگر‌های AMOLED و OLED وجود ندارد، اما پوکو X6 پرو شیائومی به‌لطف پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR۱۰+ و روشنایی حداکثر ۱۸۰۰ نیت، به‌عنوان یک میانرده جدید تصاویری واضح و زنده‌ای به‌نمایش می‌گذارد و از این جهت یک سطح از پوکو ایکس5 پرو بهتر عمل می‌کند.

پوکو X6 پرو با این حال همچنان به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی مجهز است که حدود ۸۷ درصد از قاب رویی گوشی را پوشش می‌دهد.

بررسی سخت افزار پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو بیشتر از هر آیتم دیگری در بخش پردازنده پیشرفت داشته و به رسم سال‌های قبلی، مهمترین تغییر در طراحی گوشی‌های نسل پوکو را در این قسمت مشاهده می‌کنیم.

پوکو X6 پرو طبق اطلاعاتی که تا الان وجود دارد، با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ روانه بازار می‌شود که به زبان ساده توانایی آن دو برابر قدرت پردازشی پوکو X5 تخمین زده می‌شود.

پوکو X5 پرو تقریبا یک سال قبل با تراشه اصلی اسنپدراگون ۷۷۸ به بازار آمد و حالا می‌توانیم اضافه شدن تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا به گوشی جدید شیائومی را انقلابی در مدل‌های میانرده معرفی کنیم. پوکو X6 پرو از سیستم عامل اندروید ۱۴ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌موقت داشته باشد. با این اوصاف پوکو X6 پرو پیشرفت قابل توجهی در بخش پردازنده دارد و از این حیث قابل مقایسه با پوکو X5 پرو و مدل‌های نسل قبلی خودش نیست.

پوکو X6 پرو با حسگر ۶۴ مگاپیکسل

پوکو X6 پرو احتمالا با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل در بخش دوربین پا به بازار می‌گذارد. ممکن است به‌خاطر تعویض لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی پوکو X5 پرو با حسگر ۶۴ مگاپیکسل تصور کنید میانرده جدید شیائومی در بخش دوربین عملکرد ضعیف‌تری از نسل قبلی خودش نشان دهد، اما اتفاقا ماجرا برعکس است.

پوکو X6 پرو به‌کمک لنز هشت مگاپیکسلی اولتراواید، دوبین دو مگاپیکسلی ماکرو یا همان تشخیص عمق و کوچکتر شدن دریچه دیافراگم در ثبت جزییات و نمایش بیشتر رنگ‌ها، بهتر عمل می‌کند و اساسا دوربین قوی‌تری دارد. در اطلاعاتی که تا الان درباره مشخصات گوشی پوکو X6 پرو در دسترس قرار گرفته، نشانه‌ای از چندوچون دوربین سلفی نیست و برای مشخص شدن اوضاع لنز دوربین جلو باید منتظر بمانیم.

معرفی باتری پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو علاوه بر پیشرفت‌هایی که در قسمت دوربین، نمایشگر و پردازنده نسبت به نسخه قبلی خودش تجربه می‌کند، احتمالا باتری قوی‌تری خواهد داشت. اگر اطلاعاتی که تا الان درباره پوکو X6 پرو افشا شده درست باشد، آنوقت میانرده جدید شیائومی با باتری پنج هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به بازار می‌رسد.

پوکو X6 درحالی با باتری ۵.۵ هزار میلی‌آمپرساعت عرضه می‌شود که پوکو X5 پرو یک سال قبل با باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت راهی بازار شد. همین اتفاق تاحدود زیادی در شارژدهی باتری تاثیرگذار است و از یک طرف دیگر تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا هم می‌تواند کمک‌حال باتری گوشی باشد.

پوکو X6 پرو در بخش باتری علاوه بر چیز‌هایی که گفتیم با یک آداپتور ۹۰ وات به‌فروش می‌رسد و همین آپشن باعث می‌شود سرعت تبدیل ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد، در کمتر از ۴۵ دقیقه به اتمام برسد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.