ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه گوشی A53 و A52s - کدام گوشی بهتر است؟

مقایسه گوشی A53 و A52s - کدام گوشی بهتر است؟گوشی‌های A53 و A52s دوتا از محبوب‌ترین اسمارتفون های میان‌رده‌های سامسونگ در بازار موبایل ایران می باشند. در فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی کشور، A53 جزو گوشی های صدرنشین فهرست اسمارتفون‌های پرفروش سامسونگ است و A52s قبل از رونمایی A53 همین اوضاع را تجربه می‌کرد. دو مدلی که از نظر طراحی ظاهری، دوربین و نمایشگر دوئل کاملا پایاپایی دارند و درحال حاضر فروشنده‌های موبایل آن‌ها را تقریبا در یک بازه قیمت می‌فروشند. با همه این حرف‌ها اگر بخواهیم در مقایسه A53 و A52s بصورت قاطعانه نظر بدهیم، گوشی A53 را برنده رقابت آیتم باتری بدانیم. درعوض آن‌هایی که برایشان پردازنده در اولویت است، باید سراغ A52s بروند.

مقایسه دو گوشی از نظر طراحی

گلکسی A53 و A52s در بخش طراحی ظاهری شرایط نسبتا برابری دارند. دو مدلی که وزنشان برابر با ۱۸۹ گرم است و اگر کوچکتر بودن سه‌دهم میلیمتری طول، هفت‌دهم میلیمتری عرض و سه‌دهم میلیمتری ارتفاع گلکسی A53 را نادیده بگیریم، از نظر ابعاد هم فرقی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. سامسونگ در طراحی هر دو مدل، مثل اغلب گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده از فریم و بدنه پلاستیکی استفاده کرده و از این نظر هیچکدام برتری نسبت به آن یکی ندارند.

باتری ای53 بهتر است یا ای52 اس؟

گلکسی A53 از نظر باتری نسبت به A52s انتخاب بهتری است. چون ظرفیت باتری آن پنج هزار میلی‌آمپرساعت است و گلکسی A52s با باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت روانه بازار شده است. برای اینکه درک بهتری از وضعیت باتری این مدل داشته باشید باید بگوییم گلکسی A53 می‌تواند چهار تا پنج ساعت بیشتر از گلکسی A52s دوام بیاورد. از طرفی آن‌هایی که سراغ A53 می‌روند، مدت زمان کمتری برای شارژ شدن آن منتظر می‌مانند تا در بخش باتری دست این مدل را به‌عنوان برنده دوئل بالا ببریم.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

گلکسی A53 و A52s یک دوئل کاملا برابر را در آیتم دوربین دارند. هر دو مدل به حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهز شده‌اند. کنار حسگر اصلی هر دومدل، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، پنج مگاپیکسل ماکرو و پنج مگاپیکسل تشخیص عمق قرار گرفته تا هیچ فرقی بین آن‌ها از نظر دوربین نباشد. لنز ۳۲ مگاپیکسل دوربین جلو هم مهر تایید دیگری در رقابت برابر گلکسی A53 و گلکسی A52s سامسونگ به‌حساب می‌آید.

مقایسه سخت افزار این دو گوشی

گلکسی A52s با اینکه مدل قدیمی‌تری از A53 است، اما پردازنده بهتری دارد. تراشه اصلی شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ که در طراحی گلکسی A52s استفاده شده، در بنچمارک‌های مختلف که یک جور مرجع برای مقایسه پردازنده‌هاست، اوضاع بهتری از تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گوشی A53 دارد. همین تراشه‌ها باعث می‌شوند گلکسی A52s بازی‌های مختلف را بهتر اجرا کند. البته ناگفته نماند که تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ به دوام بیشتر باتری کمک می‌کند و از این حیث یک پوینت بزرگ است. با همه این اوصاف گلکسی A52s را می‌توانیم برنده آیتم پردازنده در رقابت با گلکسی A53 بدانیم.

صفحه نمایش کدام گوشی بهتر است؟

گلکسی A52s و گلکسی A53 از نظر نمایشگر عملکرد تقریبا یکسانی دارند. در طراحی هر دوتا، سامسونگ از نمایشگر‌های ۶.۵ اینچ سوپر AMOLED استفاده کرده که معمولا این نوع نمایشگر‌ها را برای بهترین میان‌رده‌های خود به‌کار می‌گیرد. اگر بخواهیم جزییات تفاوت نمایشگر‌های این دو مدل را با وسواس بیشتری بررسی کنیم، اول باید به برتری A53 بابت روشنایی بیشتر نمایشگر (۸۰۰ نیت) و در قدم بعدی به برتری A52s به‌خاطر پشتیبانی از سیستم HDR۱۰+ اشاره کنیم. البته باز هم تاکید می‌کنیم که تفاوت این دو مدل در بخش صفحه‌نمایش آنقدری نیست که بتوانیم ایراد بنی اسرائیلی از آن‌ها بگیریم.

ارزش خرید از نظر قیمت کدام گوشی بالاتر است؟

قیمت گلکسی A53 و A52s تقریبا در یک بازه قرار می‌گیرد. فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A53 را با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت الان حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند و برای خرید گلکسی A53 با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت باید حدود ۱۳ میلیون تومان کنار گذاشت. اوضاع برای خریداران گلکسی A52s درحال حاضر چطور است؟ قیمت گلکسی A52s با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت بعد تقریبا یک سال و نیم بعد از ورود به بازار ایران به حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و آن‌هایی که سراغ نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت گلکسی A52s می‌روند، می‌توانند با حداقل ۱۲ میلیون تومان آن را بخرند.

روش خرید اینترنتی این دو گوشی
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

اگر بخواهیم پرفروش ترین گوشی سامسونگ را در سال 1401 معرفی کنیم، پس از ای13، گوشی گلکسی ای53 سامسونگ از پرفروش ترین اسمارتفون‌های این شرکت در بازار موبایل کشورمان می باشد. اما این گوشی ‌میان‌رده و تقریباً گران قیمت، چه ویژگی‌هایی دارد؟ نظر مردم درباره این گوشی چیست و رقیب اصلی و هم قیمت این گوشی کدام مدل است؟ بررسی طراحی گلکسی ای 53 مانند اکثر گوشی‌های میان رده سامسونگ، این گوشی نیز از بدنه تماماً پلاستیکی ساخته... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش بسیار خوب
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • هشت گیگابایت رم
  • پشتیبانی از ۵G
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

نظر مردم

جدول مقایسه دو گوشی از نظر باتری، وزن، ابعاد و ...

مشخصات A52s A53
ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلیمتر

۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر

وزن ۱۸۹ گرم

۱۸۹ گرم

سایز نمایشگر

۶.۵ اینچ

۶.۵ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

حسگر اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

پردازنده اصلی

اسنپدراگون 778 (شش نانومتری)

اگزینوس 1280 (پنج نانومتری)

ظرفیت باتری

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.