ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه شیائومی پوکو F5 با گوشی سامسونگ گلکسی A54 (کدام گوشی بهتر است؟)

مقایسه شیائومی پوکو F5 با گوشی سامسونگ گلکسی A54 (کدام گوشی بهتر است؟)اگر به دنبال خرید گوشی تا سقف ۱۶ میلیون تومان هستید، بهترین گوشی‌های این رنج قیمت در بازار موبایل کشورمان، گوشی‌های موبایل سامسونگ Galaxy A54 5G و شیائومی Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال هستند.

پوکو F5 شیائومی در بحث سخت‌افزاری، برتری قابل توجهی نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی A54 سامسونگ دارد ولی در آن سمت، طبق معمولی شیایومی در بخش دوربین حرفی برای گفتن ندارد و گلکسی ای۵۴، دوربین بهتری نسبت به پوکو اف5 دارد. در آیتم نمایشگر مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54 برنده بی‌چون‌و‌چرایی ندارد و در بخش باتری هم عملکرد تقریبا مشابهی از آن‌ها می‌بینیم.

جدول مقایسه مشخصات دو گوشی پوکو F5 و گلکسی A54
آیتم گلکسی A54 پوکو F5
ابعاد 158.2 در 76.7 در 8.2 میلیمتر 161.1 در 75 در 7.9 میلیمتر
وزن 202 گرم 181 گرم
بدنه شیشه‌ پلاستیک
نوع نمایشگر سوپر AMOLED AMOLED
سایز نمایشگر 6.4 اینچ 6.6 اینچ
حسگر اصلی 50 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
تراشه اصلی اگزینوس 1380 اسنپدراگون هفت نسل دوم
ظرفیت باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت پنج هزار میلی‌آمپرساعت
شارژر 25 وات 67 وات
مقایسه قیمت حدود 300 هزار تومان ارزانتر گوشی گرانتر

طراحی کدام گوشی بهتر است؟ پوکو F5 یا گلکسی A54؟

پوکو F5 شیائومی بزرگتر از گلکسی A54 سامسونگ است، اما وزن کمتری دارد. دلیل اصلی این اتفاق را می‌توانیم در تفاوت طراحی آن‌ها جست‌وجو کنیم. امسال سامسونگ منت سر طرفدارانش گذاشته و بالاخره حاضر شده از قاب شیشه‌ای برای یکی از میان‌رده‌های خودش استفاده کند. همین قاب شیشه‌ای که اتفاقا برای بخشی از طرفداران سامسونگ جزو جذابیت‌های گلکسی A54 به‌حساب می‌آید، باعث می‌شود وزنی بیش از ۲۰۰ گرم داشته باشد و آنطرف وزن پوکو F5 که با فریم پلاستیکی روانه بازار شده تقریبا ۲۰ گرم کمتر است. با همه این حرف‌ها مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54 سامسونگ در بخش طراحی و اینکه مثلا جزیره دوربین و زبان طراحی کدام یکی از آن‌ها بهتر است، اساسا به سلیقه آدم‌ها ارتباط دارد.

مقایسه صفحه نمایش شیایومی پوکو F5 با گلکسی A54

مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54 در بخش نمایشگر برنده بی‌چون و چرایی ندارد و راستش را بخواهید، هر دوتا مدل واقعا در این بخش لیاقت پولی که برای آن‌ها هزینه می‌کنید را دارند. سامسونگ به‌رسم سال‌های قبلی برای بهترین میان‌رده خودش از یک نمایشگر سوپر AMOLED استفاده کرده و آنطرف در طراحی پوکو F5 صفحه‌نمایش AMOLED دیده می‌شود. اما اگر ذره‌بین برداریم و بخواهیم با وسواس نگاه کنیم، پوکو F5 نسبت به رقیب گردن‌کلفتش از نظر نمایشگر برتری میلیمتری دارد. چون از یک طرف رفرش‌ریت نمایشگر پوکو F5 به‌شکل خودکار بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز بالاپایین می‌شود، اما این عدد برای گلکسی A54 سامسونگ تغییری نمی‌کند. همین چیزی که گفتیم و برای خیلی از خریداران احتمالا اهمیت ندارد و کوچک به چشم می‌آید، می‌تواند تاثیرش را در مصرف باتری نشان بدهد. نکته بعدی که بازهم به سلیقه خریداران بستگی دارد این است که نمایشگر پوکو F5 حدود ۹۰ درصد از قاب رویی گوشی را اشغال می‌کند، اما سهم صفحه‌نمایش گلکسی A54 از قاب رویی تقریبا ۸۰ درصد است.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟ پوکو F5 یا گلکسی A54

گلکسی A54 انصافا از پوکو F5 دوربین بهتری دارد. پوکو F5 با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل راهی بازار شده و A54 به حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهز شده است، اما گول این عدد‌ها را نخورید. چون اولا فرق زیادی در کیفیت عکس‌های گلکسی A54 و پوکو F5 نمی‌توانیم پیدا کنیم و دوما در بخش فیلمبرداری و دوربین سلفی کفه ترازو به‌سمت نماینده کره‌ای سنگینی می‌کند. یادتان باشد که فیلبرداری ۴K با دوربین سلفی فقط در گلکسی A54 سامسونگ دیده می‌شود و پوکو F5 از این قابلیت محروم است. از ما نشنیده بگیرید، اما خیلی از فعالان بازار موبایل، گلکسی A54 سامسونگ را صاحب بهترین دوربین در جمع گوشی‌های زیر ۱۵ میلیون بازار می‌دانند.

مقایسه پردازنده پوکو F5 و گلکسی A54

مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54 در بخش سخت‌افزار نتیجه‌ای جز تحقیر نماینده کره‌ای ندارد. اواسط اردیبهشت امسال شیائومی، پوکو F5 را با تراشه اسنپدراگون هفت پلاس نسل دوم معرفی کرد و آنطرف خسیس‌بازی‌های سامسونگ در طراحی گلکسی A54 حاصلی جز تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ نداشته است. برای اینکه به‌زبان ساده متوجه تفاوت پوکو F5 شیائومی و گلکسی A54 سامسونگ در بخش سخت‌افزار بشوید، همین کافی است بدانید قدرت تراشه چهار نانومتری پوکو F5 تقریبا دوبرابر تراشه شش نانومتری گلکسی A54 است. علاوه بر چیز‌هایی که گفتیم، یادتان باشد که تراشه چهارنانومتری پوکو F5 در بخش باتری هم به کمک گوشی می‌آید و باعث می‌شود برای بازی کردن پوکو F5 درقیاس با گلکسی A54 انتخاب بهتری باشد.

مقایسه باتری پوکو F5 و گلکسی A54

پوکو F5 و گلکسی A54 عملکرد تقریبا مشابهی از نظر شارژدهی دارند. هر دو مدل از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر برخودار هستند، اما لازم است یادآوری کنیم تراشه اسنپدراگون هفت پلاس نسل دوم دوباره اینجا مثل فرشته نجات به کمک پوکو F5 می‌آید و باعث می‌شود یکی، دو ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به گلکسی A54 داشته باشد. از یک طرف دیگر آداپتور شگفت‌انگیز و ۶۷ واتی که در جعبه پوکو F5 وجود دارد، در عرض یک ساعت ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ تبدیل می‌کند و آن سمت ماجرا آداپتور ۲۵ وات گلکسی A54 برای همین کار به یک ساعت و ۳۰ دقیقه زمان احتیاج دارد. داخل جعبه گلکسی A54 هم خبری از آداپتور شارژر نیست و همین یک قلم ۶۰۰، ۷۰۰ هزار تومان بیشتر خرج روی دست خریداران گلکسی A54 می‌گذارد.
بهترین قیمت گوشی پوکو F5 و گلکسی A54 - این دو گوشی را از کجا بخریم؟
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

Poco F5 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده شرکت شیائومی در ایران است. طراحی پوکو F5 ساده و زیباست و بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده و با صیقل براقی پوشیده شده است. قاب پشتی پوکو اف5 از پلاستیک شبیه به گلس ساخته شده و دارای انحنای نرمی است که در دست نگه داشتن گوشی کمک می‌کند. این گوشی را می توانید در رنگ‌های مشکی، آبی و رنگ سفید با طراحی خاص سفارش دهید. بررسی پوکو اف5 صفحه‌نمایش این گوشی مجهز به پنل باکیفیت AMOLED با اندازه 6.67 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل است که نرخ نوسان 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت (nits) ارائه می دهد. سه دوربین پوکو اف5، 64 + 8 + 2 مگاپی... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • ۱۲ گیگابایت رم
  • سبک وزن
  • پشتیبانی از ۵G
  • باتری خوب
  • سخت افزار قدرتمند
  • رضایت خرید بالا
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل گلکسی A54، یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شرکت سامسونگ در بازار موبایل می باشد. پنل Super AMOLED در کنار صفحه ۶.۴ اینچی گلکسی ای54، تجربه خوبی برای دیدن ویدئوها و بازی‌ها ارائه می دهد. این گوشی مجهز به سه دوربین عقب با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (عریض) و 5 مگاپیکسل (ماکرو) است و دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی می‌باشد. قلب تپنده گلکسی ای54 نیز پردازنده Exynos ۱۳۸۰ (۵ nm) با جی پی یو Mali-G۶۸ MP۵ GPU و رم هشت گیگابایت است که برای استفاده روزانه، بازی‌ها و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی مناسب است. باتری لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپ... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • پشتیبانی از ۵G
  • مقاوم در برابر آب
  • کیفیت ساخت خوب
  • سخت افزار خوب
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.