ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه گوشی پوکو X۵ پرو با گلکسی A۵۴ (سامسونگ بخریم یا شیائومی؟)

مقایسه گوشی پوکو X۵ پرو با گلکسی A۵۴ (سامسونگ بخریم یا شیائومی؟)اگر بودجه‌ای حدود ۱۳ میلیون تومان برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید، دو گوشی سامسونگ Galaxy A54 5G با ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت و شیائومی Poco X5 Pro 5G با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، در صدر پرفروش‌ترین‌ گوشی در این رنج قیمت هستند و مسلماً هنگام جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی، با معرفی و بررسی این دو گوشی مواجه شده‌اید

برتری‌های دو گوشی در نگاه اول

شیایومی پوکو X5 پرو از نظر سخت‌افزار، برتری قابل توجهی نسبت به گلکسی A54 دارد و در آیتم باتری رقابت را به شکل میلیمتری برنده می‌شود. در آن سمت مقایسه نیز، گلکسی A54 سامسونگ برای خریدارانی که دوربین گوشی برایشان اولویت اول را دارد، گزینه بهتری محسوب می‌شود و به‌لطف صفحه‌نمایش سوپر AMOLED نمایشگر باکیفیت‌تری دارد.
پوکو X5 پرو و گلکسی A54 سامسونگ

مقایسه طراحی پوکو X5 پرو و گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 از نظر زبان طراحی ما را یاد مدل‌های پرچمدار می‌اندازد. سامسونگ امسال از قاب شیشه‌ای در طراحی گلکسی A54 استفاده کرده و اساسا خیلی از طرفداران سامسونگ دلباخته همین زبان طراحی گلکسی A54 شدند. اما پوکو X5 پرو با فریم و بدنه پلاستیکی راهی بازار شده و به‌همین خاطر حدود ۲۰ گرم از رقیب کهکشانی خودش سبک‌تر است. وزن پوکو X۴ پرو بدون اضافه کردن قاب حدود ۱۸۱ گرم است، ولی وزن گلکسی A54 سامسونگ کمی بیش از ۲۰۰ گرم است. با این حال انتخاب گزینه اصلح از بین پوکو X5 پرو و گلکسی A54 بعد از مقایسه طراحی آن‌ها به سلیقه مشتری بستگی دارد.

مقایسه نمایشگر پوکو X5 پرو و گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ از نظر نمایشگر تاحدودی نسبت به پوکو X5 پرو شیائومی اوضاع بهتری دارد. سامسونگ تقریبا شش ماه پیش گلکسی A54 را مثل بهترین میان‌رده‌های نسل قبلی خودش با نمایشگر سوپر AMOLED راهی بازار کرد و پوکو X5 پرو به یک نمایش ۶.۶ اینچ از نوع AMOLED مجهز شده است. برای اینکه به زبان ساده متوجه تفاوت کیفیت نمایشگر این دو مدل شوید، کافی است بدانید گلکسی A54 تصاویر را با تراکم پیکسل ۴۰۳ppi نشان می‌دهد و تراکم پیکسل صفحه‌نمایش پوکو X5 پرو ۳۹۵ppi است. بااینکه هر دو نمایشگر به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شدند، اما حداکثر روشنایی هزار نیت در نمایشگر گلکسی A54 یک پوینت مثبت دیگر برای نماینده سامسونگ به‌حساب می‌آید.

مقایسه پردازنده گلکسی A54 با پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو در بخش پردازنده مچ همه میان‌رده‌های سامسونگ را می‌خواباند. تراشه اصلی به‌کار رفته در پوکو X5 پرو اسنپدراگون ۷۷۸ است و سامسونگ برای گلکسی A54 از تراشه اختصاصی خودش یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده. بیشتر از هر موقع دیگری تفاوت این دو تراشه را موقع اجرای بازی در عملکرد پوکو X5 پرو و گلکسی A54 می‌بینیم.

دوربین پوکو X5 پرو بهتر است یا گلکسی ای54

گلکسی A54 در بازه گوشی‌های ۱۳ میلیونی صاحب بهترین دوربین است. نماینده کره‌ای در این بخش به یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده و آنطرف ماجرا پوکو X5 پرو از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل سود می‌برد. اما گول این عدد‌ها را نخورید. کافی است به عکس‌هایی که در شرایط برابر توسط دوربین اصلی گلکسی A54 و پوکو X5 پرو گرفته می‌شود، نگاه کنید. در عکس‌هایی که گلکسی A54 ثبت می‌کند، رنگ‌ها اصطلاحا زنده‌تر هستند و جزییات بیشتری در این عکس‌ها نمایش داده می‌شود. بابت عکس‌های سلفی هم کفه ترازو به سمت گلکسی A54 سامسونگ سنگینی می‌کند.

باتری کدام گوشی بهتر است؟ پوکو X5 پرو یا گلکسی ای54

مقاسیه گلکسی A54 سامسونگ و پوکو X5 پرو با برتری میلیمتری نماینده چینی به‌پایان می‌رسد. بااینکه هر دو مدل از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت کمک می‌گیرند، اما به‌لطف تراشه‌ای که در گوشی پوکو X5 پرو وجود دارد، در استفاده‌های معمولی می‌توانند می‌تواند دو، سه ساعت بیشتر از رقیب کره‌ای خودش شارژدهی داشته باشند. علاوه بر این وجود آداپتور سریع ۶۷ وات باعث می‌شود در کمتر از یک ساعت ظرفیت باتری پوکو X5 پرو از صفر به ۱۰۰ برسد، اما آداپتور ۲۵ وات گلکسی A54 که از جعبه آن حذف شده و برای خریدش باید ۶۰۰، ۷۰۰ هزار تومان دیگر کنار بگذارید، برای همین کار زمان بیشتری نیاز دارد.

خرید پوکو X5 پرو و گلکسی ای54 با بهترین قیمت بازار موبایل

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

سال گذشته پوکو ایکس 4 پرو، از پرفروش ترین گوشی های برند زیر مجموعه شیائومی در بازار موبایل کشورمان بود و اما با ورود گوشی جدید شیائومی پوکو، این محبوبیت و فروش بالا به سمت این اسمارتفون جدید یعنی پوکو ایکس ۵ پرو سوق پیدا کرد. اما این گوشی که در ۶ فوریه ۲۰۲۳ رونمایی شد چه ویژگی هایی دارد؟ طراحی و خوش دستی بسیار خوب در نگاه اول حس خوش دستی و راحتی کار با این گوشی به کاربر منتقل می شود و مانند گوشی بسیار محبوب پوکو ایکس 3 این گوشی نیز از طراحی و خوش دستی مناسبی برخوردار است. قاب جلو از جنس شیشه با محافظ Gorilla Glass ۵ است و در قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک سا... ادامه
مزایا :
  • طراحی زیبا
  • باتری قدرتمند
  • قابلیت شارژ سریع
  • سخت افزار خوب
  • صفحه‌ نمایش خوب
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی A54 یک انتخاب عالی است با قابلیت‌ها و ویژگی‌های برتر در بین گوشی‌های میان‌رده بین 12 تا 13 میلیون تومان است. این گوشی دارای صفحه نمایش با رزولوشن بالا، کیفیت صدای عالی و عمر باتری طولانی است. همچنین، دوربین عالی آن با قابلیت‌های عکاسی حرفه‌ای شما را در هر لحظه به عنوان یک عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌کند. ضمناً، گوشی A54 دارای عملکرد پرقدرتی است که می‌توانید به راحتی تمامی نیازهای روزمره خود را برآورده کنید. ویژگی‌های گوشی ای54 صفحه‌نمایش Super AMOLED با حاشیه کمتری دارای اندازه 6.67 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل است. دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل د... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • مقاوم در برابر آب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • مناسب عکاسی
  • رم هشت گیگابایت
  • پشتیبانی از ۵G
  • پردازنده خوب
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.