ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی کامل مرسدس بنز ای کلاس | از مشخصات فنی تا امکانات و آلبوم عکس

معرفی کامل مرسدس بنز ای کلاس | از مشخصات فنی تا امکانات و آلبوم عکسمرسدس-بنز کلاس-آ (به انگلیسی:Mercedes-Benz A-Class) یک خانوادهٔ کوچک خودرویی است که توسط خودروساز آلمانی، مرسدس-بنز تولید شده‌است.

نخستین نسل این خودروها تحت نام دبلیو ۱۶۸ در سال ۱۹۹۷ میلادی معرفی شد و نسل دوم تحت نام دبلیو ۱۶۹ در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد. نسل سوم این خودرو تحت نام دبلیو ۱۷۶ در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد و نسل چهارم نیز تحت نام دبلیو ۱۷۷ در سال ۲۰۱۹ جایگزین نسل سوم شد.

این خودرو در نسل اول فقط به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در عرضه شد ولی در نسل دوم یک گونه سه‌در هم برای این خودرو تدارک دیده شده بود، اما نسل سوم به مانند نسل اول فقط شامل مدل پنج‌در می‌گردید و در نسل چهارم نیز به‌جای هاچ‌بک سه‌در یک سدان چهاردر برای این مدل تدارک دیده شد. این برای مرسدس بنز ورودی به قسمت دیگری از بازار جهانی به‌حساب می‌آید.

اگرچه از این کلاس بنز در آمریکای شمالی وجود ندارد، اما از کلاس بی این شرکت به کشورهای چین، مکزیک و کانادا و از کلاس سی این شرکت به کشور ایالات متحده وارد شده‌است.
Mercedes Benz A Class 2020 Hatchback
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #11
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
چابک و سریع، مثل همیشه

هرچند که A Class کلاس نسبتا جدیدی در خانوادهی مرسدس بنز بهشمار میآید، اما پختگی و تجربه ی مرسدس بنز در آن نمایان است. A Class تعریف جدیدی از خودروهای لوکس کامپکت ارائه کرده است. وجود MBUX یا همان Mercedes Benz User Experience امکانات و قابلیتهایی به این خودرو داده است که جزو امکانات خودروهای لوکس به شمار میرود. ظاهر اسپرت و جذاب آن، حس عملکرد و کارایی بین ظیرش را در همان نگاه اول سرنشینان منتقل میکند.
Mercedes Benz A Class 2020 Hatchback
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #9
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
طراحی بدنه

طراحی چشمگیر و منحصربه فرد A Class به جز مرسدس بنز از هیچ خودروساز دیگری برنمی آید. ابعاد و نسبت های بهینه شده، منجر به خلق یک کامپکت دو کابین متناسب و زیبا شده است. بریتا سیگر، عضو هیئت مدیره دایملر و مدیر فروش مرسدس بنز میگوید "با طراحی چهارمین نسل A Class، ما تعریف جدیدی از کلاس خودروهای کامپکت لوکس ارائه میکنیم. ترکیب طراحی قدرتمند و چابک با عملکردی مثال زدنی، ما را به این هدف میرساند". MBUX تجربه بی نظیری در اختیار سرنشینان A Class قرار میدهد.
Mercedes Benz A Class 2020 Hatchback
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #12
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
انقلاب درونی

طراحی داخلی جدید A Class حس تازه ای از فضای درونی خودرو به راننده و سرنشینان منتقل میکند. طراحی مدرن و یکپارچه ی داشبورد، تأثیر زیادی در انتقال این حس دارد. صفحه نمایش بزرگ و دریچه های تهویه ی توربین مانند هم از دیگر نقاط عطف این طراحی خاص هستند.

تجربه‌ای منحصر به فرد

A Class Saloon نخستین مدل مرسدس بنز است که با نسل جدیدی از MBUX ، سیستم مولتی مدیای ویژه ی مرسدس بنز، ارائه میشود. این سیستم، عصر جدیدی را در ارتباطات پدید آورده است. یکی از قابلیتهای بسیار مهم آن، امکان "یادگیری" است. استفاده از هوش مصنوعی، این قابلیت را فراهم میکند که این سیستم، خود را با راننده وفق بدهد و مطابق خواسته ی او عمل کند. نتیجه شگفت انگیز است: MBUX میتواند رابطه ی عاطفی با راننده و مسافران برقرار کند.

باتجربه‌تر می‌شود

A Class در کنار ظاهر نسبتا خشن و اسپرت، باطنی خونسرد و قدرتمند دارد. در ضمن، طراحی دوباره و بهبود فضای داخلی، احساس راحتی و امنیت بیشتر را برای راننده و سرنشینان به ارمغان آورده است. فضای بیشتر برای شانه ها و آرنج، بیشتر شدن فضای صندوق عقب و دسترسی آسان تر به آن، از نکات قابل توجه در طراحی جدید اتاق است. چراغهای عقب، دوتکه طراحی شده اند و همین، به افزایش عرض در صندوق عقب کمک کرده است؛ 20 سانتیمتر بیشتر از مدل قبلی. به علاوه، کف صندوق 11.5 سانتیمتر طویلتر شده و حجم کلی صندوق عقب با گنجایش 390 لیتر، حدود 29 لیتر نسبت به قبل افزایش یافته است.

رانندگی هوشمند، قابلیت S Class

A Class Saloon از آخرین نسخه ی امکانات ایمنی بهره میبرد و حتی برخی از قابلیتهایی که برای S Class طراحی شده اند را به ارث برده است. از جمله ی آنها میتوان به امکان رانندگی نیمه خودکار در شرایطی خاص و محدود اشاره کرد. رادار و دوربین های بهینه سازی شده که در A Class Saloon استفاده شده اند، قابلیت دیدن و آنالیز ترافیک تا 500 متر جلوتر را دارند. یکی از دیگر از قابلیتهای مهم این عضو جدید خانواده ی کامپکت های مرسدس، استفاده از فناوری Active Distance Assist DISTRONIC است که میتواند به راننده در موقعیتهای بسیاری کمک کند؛ مثل تنظیم سرعت پیش از رسیدن به تقاطعها و میدانها.

حداکثرِ دید با چراغ‌های MULTIBEAM

LEDهای سفارشی MULTIBEAM از جمله امکانات دیگری است که از کلاسهای لوکس گرفته شده است. امکان کنترل دقیق روشنایی با توجه به وضعیت ترافیک، از ویژگیهای این LEDهاست. در هر چراغ، 18 LED جداگانه قرار گرفته است و ترکیب طول موجهای منتشر شده، نور روز را شبیه سازی میکند. شبیه سازی نور روز، علاوه بر روشن کردن کامل مسیر، به تمرکز راننده نیز کمک میکند.

این LEDهای MULTIBEAM به صورت سفارشی روی A Class عرضه میشوند. چراغهای استاندارد آن، لامپ هالوژن است.

پیشرانه

سه موتور مختلف روی A Class ارائه میشود:

A 200 با قدرت 163 اسب بخار به همراه گیربکس 7G-DCT دو کلاچه یا گیربکس دستی 6 سرعته؛
A 250 با قدرت 224 اسب بخار به همراه گیربکس 7G-DCT دو کلاچه؛
A 180 d با قدرت 85 اسب بخار به همراه گیربکس 7G-DCT.

موتور 1.4 لیتری M 282 از تکنولوژی cylinder shut-off بهره میبرد؛ بهآن معنی که ترکیب سوخت و هوا در صورت نیاز راننده به بعضی سیلندرها نمیرسد و موتور با مصرف سوخت و استهلاک کمتر کار میکند. سرسیلندر این موتور نیز به شکل حرف "دلتا"ی یونانی (مثلثی شکل) است. موتور بنزینی 2 لیتری M 260 هم از سیستم CAMTRONIC بهره میبرد.

توزیع متغیر گشتاور با 4MAITC

یکی دیگر از امکانات سفارشی A Class، موتور دیزلی OM 608 با حجم 1.5 لیتر، توان 114 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتنمتر است که از تکنولوژی AdBlue® نیز بهره می برد. ظرفیت باک آن 43 لیتر به صورت استاندارد (51 لیتر به صورت سفارشی) است و یک گیربکس جدید 7G-DCT دو کلاچه نیز با این پیشرانه میشود. البته در صورت خواست صاحب خودرو، سیستم 4MATIC با توزیع کاملا متغیر گشتاور روی چرخها نیز ارائه میگردد که راحتی و کارایی بهتر و بیشتری را به همراه دارد.

سیستم تعلیق؛ راحت و چابک

A Class جدید هم مانند مدلهای قبلی، از سیستم تعلیق مکفرسون (McPherson) بهره میبرد. برای مدلهای قویتر، مانند A 250 با گیربکس 4MATIC ، سیستم تعلیق چهار محوری عقب ارائه میشود. روی مدلهای استاندارد A 200 یا A 180 d سیستم تعلیق فنر پیچشی سوار میشود. فنرهای استیل استاندارد با کمک سیستم DYNAMIC SELECT سواری راحتی را تضمین میکنند. این فنرها نسبت به مدل قبلی، 15 میلیمتر کوتاهتر شده اند و برای بیشتر شدن هویت اسپرت A Class، از دمپرهای قابل تنظیم استفاده شده است.
آلبوم عکس
MERCEDES BENZ A CLASS 2020 HATCHBACK :
 Mercedes-Benz A 250 2020 silver in dubai
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #12
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #11
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #10
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #9
Mercedes-Benz A-Class Hatchback 2020 #8
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.