ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نقد و بررسی لیفان ایکس 50 | معرفی نقاط ضعف لیفان X50

نقد و بررسی لیفان ایکس 50 | معرفی نقاط ضعف لیفان X50لیفان ایکس 50، با داشتن ابعادی برابر با 4100 میلی متر طول، 1722 میلی متر عرض، 1540 میلی متر ارتفاع و همچنین طول بین دو محوری معادل 2550 میلی متر، به ادعای کرمان موتور یک کراس اور ساب کامپکت است و در مجموعه مدل‌های این شرکت، در یک رده پایین‌تر از لیفان ایکس 60 قرار گرفته است.

کرمان موتور لیفان ایکس 50 را با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با 102 اسب بخار نیرو و 133 نیوتن متر گشتاور مجهز کرده است که از تکنولوژی VVT یا همان زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد. این خروجی‌ها را یک گیربکس 5 دنده دستی یا یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلوی خودرو ارسال می‌کنند.
lifan x50
آلبوم عکس لیفان ایکس 50 #11
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
موتور لیفان ایکس 50 که از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد، به ازای هر صد کیلومتر رانندگی با آن در حالت ترکیبی، خودروی شما 6.5 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد و ظرفیت باک آن معادل 42 لیتر است. همچنین طبق کاتالوگ این خودرو، لیفان ایکس 50 در مدل CVT حداکثر سرعتی معادل 160 کیلومتر بر ساعت دارد و این عدد در مدل دستی به 170 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

دیگر معرفی کافیست و هر آن چه توضیح کلی باید می‌گفتیم را گفتیم، اگر موافق هستید بیایید با پرداختن به معایب و ایرادهای این خودرو و همچنین مهم‌ترین نقطه ضعف‌های آن، با هم پرونده مشاوره خرید این خودرو در مجله خودرویی اینترنتی زوم فور کار را برای همیشه ببندیم. در گردآوری این مطلب از تجارب و نقل قول‌های بسیاری از مالکان لیفان ایکس 50 هم استفاده شده و سعی کرده‌ایم همه زیر و بم این خودرو را برای شما بررسی کنیم :
1 – موتور ضعیف و شتاب نه چندان خوب

همان طور که در بخش معرفی خودرو به آن اشاره کردیم، لیفان ایکس 50 به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری با 102 اسب بخار نیرو و 133 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که با توجه به وزن حدوداً 1200 کیلوگرمی این خودرو، بدون شک برای این خودرو مناسب نیست. از خودرویی در رده قیمتی بالای 60 میلیون تومان انتظار بسیار بیشتری می‌رود. به دلیل همین موتور ضعیف و وزن بالای خودرو و همچنین گیربکس CVT استفاده شده، شتاب صفر تا صد این خودرو بسیار کند بود و حول و حوش 13 ثانیه می‌باشد،البته ناگفته نماند عملکرد موتور این خودرو برای حرکت در مسیرهای معمولی و تخت قابل قبول است.
2 – سیستم تعلیق نسبتاً ضعیف

یکی از مواردی که در کیفیت سواری و آسایش سرنشین و راننده بسیار تأثیر می‌گذارد، سیستم تعلیق یک خودرو است. لیفان ایکس 50 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب، از سیستم تعلیق نیمه مستقل بازویی استفاده می‌کند. در مورد سواری و سیستم تعلیق لیفان ایکس 50 نظرات مالکان متفاوت است و برخی از آن راضی هستند و برخی دیگر، به آن می‌تازند. تجربه سواری نگارنده این مطلب که تجربه تست برخی مدل‌های هم رده دیگر این خودرو مانند ساندرو استپ وی را هم داشته، بیشتر موافق گروه اول مالکان است. روی دست اندازها سیستم تعلیق به خوبی نمی‌تواند ضربه‌ها را همیشه جذب کند و همین موضوع، می‌تواند در جاده‌های پر دست انداز و خاکی بسیار آزار دهنده باشد. البته نکته‌ای که لازم می دانیم تاکید کنیم این که ممکن است کسی که قبلاً تجربه سواری با خودروهای مختلف را نداشته و مثلاً از پراید یا پژو پشت فرمان این خودرو می‌نشیند، هیچ ایرادی به سیستم تعلیق این خودرو نگیرد.
3 – افت قیمت و بازار دست دوم نه چندان خوب

یکی از مشکلاتی که خیلی از خودروهای چینی در بازار ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افت قیمت بسیار زیاد این خودروها و بازار دست دوم بدی است که دارند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تند تند خودرو عوض می‌کنند، خرید لیفان ایکس 50 به شما توصیه نمی‌شود.
4 – گیربکس CVT و دردسرهایش

استفاده از گیربکس CVT شاید به جای گیربکس‌های جدید اتومات برای خودروسازها هزینه کم‌تری داشته باشد، ولی دود این تصمیم کمپانی‌ها فقط به چشم مصرف کننده می‌رسد، این موضوع زمانی که بحث یک خودروی چینی هم مطرح باشد بسیار بغرنج‌تر خواهد شد. فقط کافی است به موتور ضعیف و شتاب کم این خودرو، گیربکس CVT را هم اضافه کنید و نتیجه گیری پای خودتان! البته ممکن است کسانی باشند که سبک رانندگی خودشان با این خودرو به خوبی هماهنگی داشته باشد و از نظر آن‌ها، این موضوع هیچ گونه ایرادی برای لیفان ایکس 50 نخواهد بود. ما سعی داریم در مطالب مشاوره خرید همه این دیدگاه‌ها را مد نظر داشته باشیم.
5 – شبکه نمایندگی‌های نه چندان گسترده

یکی از مشکلاتی که البته به خودرو مربوط نیست و کرمان موتور در این بخش خوب عمل نکرده، تعداد کم نمایندگی‌های این خودرو در مقایسه با به عنوان مثال پژو 207 یا رنو ساندرو است. به همین دلیل و به علت فروش نسبتاً بالای این خودرو، گاهی ممکن است برای دریافت خدمات از نمایندگی‌های کرمان موتور دچار برخی دردسرها شوید. خدمات پس از فروش این خودرو هم نسبتاً خوب بوده و در مقایسه با نمایندگی‌های پارس خودرو و ایران خودرو، مشتری رفتار بسیار بهتری از سوی کارکنان می‌بیند.
6 – نبود برخی آپشن ها

از خودرویی شصت میلیونی در بازار ایران، مشتری انتظار دارد تا برخی آپشن ها حتماً در آن ارائه شده باشند و در واقع، برخی تجهیزات و امکانات وجود دارند که برای این رده قیمتی، جزو بدیهیات محسوب می‌شوند. از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین این آپشن ها که در ایکس 50 خبری از آن نیست کروز کنترل است که در رقبای هم قیمت آن مانند پژو 207 از این آپشن بهره می‌برند.
7 – باکی که با مصرف سوخت خودرو همخوانی ندارد

همان طور که در معرفی خودرو گفتیم، لیفان ایکس 50 به یک باک با ظرفیت 42 لیتر مجهز شده است و در کاتالوگ آن، مصرف سوخت ترکیبی را کمپانی 6.5 لیتر اعلام کرده که قطعاً واقعی نیست. مالکان زیادی گفته‌اند که در حالت ترکیبی مصرف سوخت این خودرو تقریباً حول و حوش 9 لیتر است که با توجه به ظرفیت اندک باک، موجب می‌شود تا سریع‌تر از خودروهای دیگر به پمپ بنزین مراجعه کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.