ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نقد و بررسی لکسوس ای‌ اس 350 + مشخصات فنی، تصاویر و قیمت

نقد و بررسی لکسوس ای‌ اس 350 + مشخصات فنی، تصاویر و قیمت لکسوس ای‌اس (Lexus ES) مجموعه خودروهایی هستند که از سال ۱۹۸۹ تاکنون در شش نسل در سه کلاس کامپکت، متوسط و لوکس در کشور ژاپن تولید شده‌است.

تمامی خودروهای این شش نسل دارای موتورهای وی شکل شش سیلندر (V6) بوده و سامانه تولید و انتقال نیروی محرکه آن‌ها به صورت موتور جلو-محور جلو بوده‌است.

اگر دنبال خودرویی راحت و لوکس هستید، لکسوس ES 350 ماشینی ست، که توانسته راحتی، لوکس بودن و عملکرد فنی را کنار هم جمع کند. لکسوس ES 350 مدل ۲۰۱۹ مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 است و ۳۰۲ اسب‌ بخار قدرت در اختیار راننده می‌گذارد.

کابین زیبا

طبیعتا وقتی وارد کابین یک خودروی لوکس می‌شوید، انتظار زیادی از طراحی داخلی آن دارید. خبر خوب این است که لکسوس ES 350 از این نظر هیچ ضعفی ندارد. اگرچه خیلی از قطعات مکانیکی لکسوس ES 350 با بعضی مدل‌های معمولی‌تر شرکت تویوتا مشترک است، اما در زمینه طراحی داخلی فقط و فقط روحیه لوکس لکسوس حرف اول را می‌زند. در سرتاسر کابین از مواد با کیفیت استفاده شده است و جزئیاتی مثل طراحی دستگیره‌های در و دکمه‌های روی فرمان همه با دقت زیادی طراحی شده‌اند.

در صورت استفاده از پکیج لاکچری (که تقریبا ۲۷۰۰ دلار آب می‌خورد) زیبایی و لوکس بودن کابین یک گام هم فراتر می‌رود. صندلی‌های نرم و راحت با چرم نرم پوشیده می‌شوند (در مدل‌های پایه از چرم مصنوعی با کیفیت استفاده شده است) و در طراحی داشبورد، کنسول و پنل‌های درها از تریم چوب واقعی استفاده می‌شود. در این پکیج همچنین شیشه‌های عایق صدا در نظر گرفته شده است. هم صندلی‌های جلو و هم صندلی‌های عقب فضای بسیار زیادی به سرنشینان می‌دهند و خلاصه لکسوس ES 350 از نظر طراحی کابین هیچ کم و کسری ندارد.

ویژگی‌های ایمنی

همه خودروهای لکسوس به صورت پایه مجهز به مجموعه‌ای از امکانات و ویژگی‌های مجهز هستند. سیستمی که به آن سیستم ایمنی لکسوس پلاس ۲.۰ گفته می‌شود شامل سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز خودکار جلو، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار حرکت بین خطوط، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم حرکت در میان خطوط و چراغ‌های نوربالای خودکار می‌شود.

در صورت تمایل خریداران می‌توانند پکیج ۱۹۰۰ دلاری ایمنی را هم سفارش بدهند که شامل امکاناتی مثل مانیتور نقاط کور با سیستم هشدار ترافیک از پشت، مجموعه‌ای از سنسورهای پارک و دوربین ۳۶۰ می‌شود.

نقاط ضعف

سیستم چندرسانه‌ای اعصاب خردکن

پاشنه آشیل لکسوس ای اس سیستم چندرسانه‌ای آن است. به صورت استاندارد این خودرو مجهز به یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی است اما خریداران می‌توانند یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز به مسیریاب را هم انتخاب کنند.در صورت تهیه پکیج سرگرمی ۲۹۰۰ دلاری این خودرو مجهز به ۱۷ اسپیکر ساخت برند مارک لوینسون هم می‌شوند، در غیر این صورت به صورت پایه این خودرو ۱۰ اسپیکر دارد. اگرچه روشنی و طراحی گرافیکی واضح این نمایشگر قابل تحسین است، اما طراحی ارگونومیک آن ایرادات بسیاری دارد. انتخاب گزینه‌ها گیج‌کننده و سخت است و حواس راننده را پرت می‌کند.

فضای بار کم

اگرچه صندوق لکسوس ES 350 حتی کمی از تویوتا آوالون بزرگ‌تر است، اما نبود امکان خواباندن صندلی‌های عقب کاربردی بودن این خودرو را به شدت کاهش می‌دهد. فضای خیلی کوچکی برای دسترسی به صندوق عقب از صندلی‌های پشتی فراهم شده است، اما بدون قابلیت خم کردن صندلی‌های عقب، امکان جابجایی اشیای نسبتا بزرگ با این خودرو وجود ندارد.

قیمت آپشن‌ها

اگرچه لکسوس ES 350 قیمت معقول ۳۹۶۰۰ دلاری /2,653,200,000 تومان (قیمت تبدیل شده) دارد، در صورت انتخاب آپشن‌های مختلف قیمت آن به سرعت و پلکانی بالا می‌رود. به عنوان مثال با انتخاب پکیج اولترا لاکچری و همچنین پکیج تجهیزات ایمنی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و چراغ‌های جلوی LED سه نوره× قیمت خودرو ناگهان به ۵۳ هزار دلار /3,551,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می‌رسد. لاستیک‌های ۱۸ اینچی تقریبا ۱۰۰۰ دلار /67,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) خرج برمی‌دارند و برای هدآپ دیسپلی باید ۵۰۰ دلار /33,500,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هزینه کرد. قیمت سقف پانوراما ۵۰۰ دلار /33,500,000 تومان (قیمت تبدیل شده) و قیمت گرمکن صندلی و فرمان هم ۴۸۰ دلار /32,160,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.