ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تصاویر آخرین جشن تولد امپراتور ژاپن

تصاویر آخرین جشن تولد امپراتور ژاپنآکی‌هیتو، امپراتور ژاپن، با چند هزار تن ار مردم ژاپن دیدار کرده و پیامی به مناسبت سالگرد تولد خود فرستاده است.

صبح یکشنبه، ۲ دی (۲۳ دسامبر)، به مناسب هشتاد و پنجمین سالگرد تولد امپراتور، چند هزار تن از مردم در محوطه کاخ سلطنتی در توکیو حضور یافتند و نسبت به رئیس کشورشان ادای احترام کردند. این آخرین جشن تولد امپراتور آکی‌هیتو قبل از کناره‌گیری از مقام سلطنت بوده است.تصاویر آخرین جشن تولد امپراتور ژاپن
معمولا به مناسبت تولد امپراتور، که یکی از اعیاد رسمی و تعطیل عمومی در ژاپن است، شهروندان می‌توانند از محوطه کاخ سلطنتی دیدن کنند و به گفته مقامات دربار، امروز جمعیتی نزدیک به ۷۶ هزار نفر از این فرصت استفاده کردند که بالاترین تعداد بازدید کننده تا کنون بوده است.
تصاویر آخرین جشن تولد امپراتور ژاپن
آکی‌هیتو، همراه با همسرش، ولیعهد و اعضای خاندان سلطنت در بالکنی کاخ حاضر شدند و به ابراز احساسات حاضران پاسخ دادند. امپراتور ضمن تشکر از حاضران، از آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و سایر وقایع طی سال گذشته یاد کرد و گفت: "در این لحظه، فکر و اندشیه من با کسانی است که اعضای خانواده یا نزدیکانشان را از دست داده، دچار خسارت مادی یا جسمی شده و با مشکلاتی مواجه هستند."

آکی‌هیتو در ژانویه سال ۱۹۸۹، سه دهه پیش، با درگذشت پدرش به مقام امپراتوری رسید اما در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی از بیماری‌های سخت و درمان آنها از جمله جراحی قلب و سرطان پروستات منتشر شده است.

سال گذشته اعلام شد که وی معتقد است که از نظر جسمی توانایی آن را ندارد که وظایف خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه، علاقمند است از مقام خود کناره‌گیری کند.

اواخر سال گذشته، دولت لایحه مجوز کناره‌گیری امپراتور از سلطنت را به تصویب پارلمان ژاپن رساند و اعلام شد که آکی‌هیتو اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی سلطنت را به ولیعهد شاهزاده ناروهیتو واگذار خواهد کرد. قرار است انتقال سطلنت در ماه آوریل سال آینده صورت گیرد.

در تاریخ نوین ژاپن، کناره‌گیری امپراتور به ندرت روی داده و آخرین بار در سال ۱۸۱۷ بود که امپراتور وقت از سمت خود استعفا داد. اما طی دو یا سه سده پیش از آن، در دوره ملوک‌الطوایفی و رقابت فئودال‌ها و جنگ سالاران منطقه‌ای در ژاپن، امپراتوران مجبور به کناره‌گیری شده بودند. در آن دوران، امپراتور قدرتی نداشت و حکومت عملا در دست جنگ‌سالارانی بود که به نام امپراتور و با اتکا به موقعیت معنوی او بر کشور حکمرانی می‌کردند.

در ژاپن مقام امپراتوری همچنان مختص فرزندان پسر امپراتور است و از آنجا که ناروهیتو، ولیعهد، فرزند پسر ندارد نگرانی‌هایی در زمینه وراثت سلطنت بروز کرده بود اما چند سال پیش، پسر دوم امپراتور سرانجام دارای یک پسر شد که انتظار می‌رود بعدها به مقام سلطنت برسد.

پس از جنگ دوم جهانی و استقرار دموکراسی در ژاپن، این کشور دارای نظام مشروطه سلطنتی است که در آن سلطنت جنبه تشریفاتی دارد و امپراتور رئیس کشور و نماد وحدت ملی محسوب می‌شود.

امپراتور در عین حال دارای موقعیت خاصی در شینتو - آئین ملی ژاپن - است و به خصوص ملیگرایان ژاپنی او را نماینده و نماد تاریخ، تمدن و فرهنگ کشورشان می‌دانند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.