نقد و بررسی شاسی بلند جک S5 | جک اس 5 ارزش خرید دارد؟
در این صفحه به معرفی کامل و نقد و بررسی شاسی بلند جک S5 می پردازیم | جک اس 5 ارزش خرید دارد؟ + نظرات خریداران این ماشین چینی :
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC میباشد. این مجموعه در سال 1964 میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنیاش چری در آن قرار دارد. تا مدتها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری میپرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار میکرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده میشد.
برای نخستین بار در اواخر دهه 90 میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال 2000 میلادی شروع به تولید مدلهای SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال 2007 میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان بهعنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته میشد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدلهای روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال 2003 میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدلهای MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال 2007 میلادی خاتمه داد.
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید میکرد که مهمترین آن کراساوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدتها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایهگذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدلهای سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراساوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید میشود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال 2012 میلادی معادل 445/000 دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هماکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.
تصاویر جک S5 - شش
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
مشخصات فنی کلی جک s5 :
موتور توربوشارژ توربوی 2T : عملکرد با کارایی بالا,با استفاده از DOHC , 16 سوپاپ,تکنولوژی خنک کننده ی درون توربوشارژ,باعث تجربه ی رانندگی با حداکثر لذت و آرامش میشوند.
انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته : سازگار با انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته ی از تکنولوژی آلمان,چندین قیف(مخروطی شکل)همزمان و هماهنگ کننده برای تعویض دنده ی راحت و نرم.موتور 2T ,که در آن تغییرات مکانی و قدرتی صورت گرفته است,علاوه بر تضمین کارایی و عملکرد,نیرو و سرعت زیاد را نیز تضمین میکند.
یکی از مهمترین برگ برندههای جک S5 یعنی پیشرانه آن بگوییم. S5 به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 2 لیتری از نوع DOHC مجهز شده که دقیقاً 1997 سیسی حجم دارد. اما این تمام ماجرا نیست و روی آن یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده که به کمک آن میتواند حداکثر 174 اسببخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتنمتر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. اگر به شاسیبلندهای شهری معروف بازار یعنی هیوندای توسان و یا کیا اسپورتج نگاهی بیندازید، متوجه میشوید که آنها نیز تقریباً همین میزان اسببخار و گشتاور را تولید میکنند البته با موتور 2.4 لیتری یعنی به زبانی دیگر با جک S5 همان نیروی تولید شده توسط توسان و اسپورتج زیر پاهای شما آماده خدمترسانی خواهند بود.
تصاویر جک S5 - ده
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
نقد و بررسی JAC S5 دنده ای در ایران
ترمز دستی را پایین کشیده و شروع به حرکت میکنیم. موضوع بسیاری خوبی در شروع حرکت باعث رضایت ما شد، فرمان بسیار نرم جک S5 بود. این نرمی به لطف سیستم چرخ دندهای با کمک برقی Servometer میسر شده و به راحتی میتوانید به کمک آن رینگهای 17 اینچی آن را بچرخانید.
تمامی نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو به چرخهای جلو منتقل میشود و خبری از سیستم چهارچرخ متحرک (4WD) نیست که شاید آفرود سواران را ناامید کند. این سیستم باعث میشود که جک S5 را به عنوان یک شاسیبلند شهری معرفی کنیم و شاید آنچنان برای آفرود مناسب نباشد.
البته همین که تمامی این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود باعث شده تا بسیار راحت بتوان با فشردن پدال گاز و به کار انداختن توربوشارژر، هرزگردی (تیک آف) کرد که احتمالاً بعضی جوانان را بسیار راضی نگه دارد.
دید خوبی نسبت به اطراف وجود دارد و در عقب سنسور پارک قرار گرفته اما خبری از دوربین عقب برای این خودرو نیست و شاید هنگام پارک کردن باید کمی حواستان را جمع کنید. همانطورکه در عکسها میبینید، روی مدل آزمایشی ما در جلو سنسور پارک قرار داده شده اما نسخهای که قرار است در نهایت به دست مشتری برسد فاقد سنسور پارک در جلو است و تنها نمونه آزمایشی دارای این سنسور بود.
از نظر راحتی و ضربات وارد شده به کابین، جک S5 در وضعیت خوبی قرار دارد. این ضربات از طریق فنرهای حلقوی با ستون مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل در عقب جذب میشوند.
جک S5 اگرچه تقریباً هم وزن هیوندای توسان است اما با 1680 میلیمتر ارتفاع کمی از آن قدبلندتر است و با 1840 میلیمتر عرض و 4475 طول از آن عریضتر و طویلتر است.
- نوع موتور: 4 سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
- حجم موتور: 1997 سیسی
- توان: 174 اسب بخار در 5200 دور/دقیقه
- گشتاور: 235 نیوتن متر در 2000 الی 4000 دور/ دقیقه
- جعبهدنده: 6 سرعته دستی
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر
- شتاب 0 تا 100 : 10.8 ثانیه
- مصرف سوخت ترکیبی: 7.7 لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو 5
- سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
- سیستم تعلیق عقب: مستقل
ظاهر و طراحی جک S5 :
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و میتوان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراساوورهای آئودی میباشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بیشماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده میشود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.
شیک و نیرومند.ابعاد کلی S5عبارت است از 4475*1840*1670mm (طول*عرض*ارتفاع)و فاصله ی بین محور جلو و محور عقب اتومبیل mm2645 است.علاوه بر این,شاسی خودرو نیز 210mm است.نمای جلوی این خودرو کاملا شبیه هیوندای IX 35 و نمای پشتی آن کپی شده از کراس اوور آئودی می باشد حتی چراغهای عقب این خودرو هم مانند آئودی در هنگام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل شده است.
از منظر یک مشتری دربازار S5 چهره کسلکنندهای ندارد. خطوط دماغه، کاپوت و پیچیدگیهای سپر برای چند دقیقه هم که شده شما را مشغول بررسی چهره آن خواهند کرد. ورودی بزرگ هوا در پایین سپر، قابهای کرومی روی هواکش، اطراف مه شکن و جلوپنجره کوچک آن بخشهایی هستند که در تناسب با رنگ مشکی روی بدنه سفید خودرو خبری ازعدم تناسب نمیدهند.
طراحی جلو خودرو خواسته یا ناخواسته در بازار ایران شباهت زیادی به کراساوور همرده S5 از هیوندای یعنی مدل ix35 دارد و همین موضوع باعث شد تا در طول آزمایش علیرغم نصب پلاک آزمایش فنی روی خودرو توجه زیادی را به خود جلب نکنیم اما وقتی نوبت به نمای جانبی خودرو میرسید، فرم کوپهمانند بخش انتهای خودرو شروع به جلب توجه میکرد و در نهایت با نمایانشدن نمای عقب مردم شاسی بلند دوست ایران نمیتوانستند حس کنجکاویشان را مخفی کنند.
در بخش عقب نخستین نکتهای که جلب توجه میکند، چراغهای باریک و افقی این خودرو است که با شکستگی بالای محل قرارگیری پلاک بینهایت این قسمت را به ساختههای شاسی بلند آئودی شبیه میسازد؛ اتفاقی که چینیها از آن با عنوان الهامگیری یاد میکنند و در حقیقت چیزی جز کپیبرداری نیست! وقتی نگاهتان را از بالای این قسمت به پایین ببرید، شگفتیهای S5 شروع به نمایان شدن میکنند و ناگهان دو خروجی اگزوز روی سپر مشکی رنگ نمایان میشوند.
قطعاً شما نیز مانند ما در اولین برخورد با S5 از خودتان میپرسید مگر این خودرو چینی موتوری غیر از هموطنانش دارد که دو لوله اگزوز برای آن تعبیه شده و در بهترین حالت پیش خودتان فکر میکنید این دو خروجی صرفا جنبه تزئینی دارد اما در حقیقت این خروجیها هم جنبه تزئینی دارند و هم گوشهای از آنچه قرار است پشت فرمان S5 لمس کنید را به شما نشان میدهند. از جمله آپشنهایی که در ظاهر S5 به چشم میخورند میتوان به آینههای مجهز به راهنمای LED، با قابلیت جمعشوندگی دستی و رینگهای 17 اینچی که روی تایرهای 225/60 قرار گرفتهاند، اشاره کرد.
یکی از نکات جالبی که S5 را بیش از پیش به خودرویی ایدهآل برای رانندگی در شهرهای شلوغ تبدیل میکند، استفاده از قطعات مشکی رنگ قابل تعویض در قسمتهای زیرین نظیر سپر و رکابهای جانبی است. این قطعات مشکی رنگ ضمن کمک به زیباترشدن ظاهر خودرو در صورت صدمه قابلیت تعویض دارند و به همین دلیل هزینهها و سختیهای صافکاری از روی دوش راننده که به نظر میرسد در ایران عمدتا بانوان باشند، باز میشود!
داخل JAC S5 :
ابتدا دسته دندهای نظرمان را جلب میکند که بر روی آن فرم قرار گیری 6 دنده نشان داده شده است که این موضوع برای یک خودرویی در این بازه قیمتی جالب به نظر میرسد. همچنین قرارگیری دنده عقب این خودرو در بالا سمت چپ دنده است که میتوان با کشیدن شاسی زیر دسته دنده به این قسمت رفت و این قرارگیری ما را به یاد اپل کورساهای 94 میاندازد و برای خود متفاوت و جذاب است.
غربیلک فرمان همانند جک J5 اتوماتیک سه پره است و کیلومتر شمار پشت غربیلک ما را به یاد طراحی هیوندای ix35 میاندازد. در سمت راست، کیلومتر شمار قرار دارد که روی آن به صورت دیجیتالی میزان بنزین داخل باک 55 لیتری را نشان میدهد و در سمت چپ، دور شمار موتور قرار دارد که طراحی این قسمت نیز بسیار خوب و همانند هیوندای آزرا است. بین این دو نیز اطلاعاتی نظیر میزان مسافت باقیمانده تا سوختگیری بعدی و یا میزان مسافت طی شده توسط خودرو نیز نشان داده میشود.
در سمت چپ فرمان و روی کنسول چند کلید قرار دارد که میتوان به کمک آنها آینههای جانبی را تنظیم و یا به صورت برقی جمع کرد. این آینهها به گرمکن نیز مجهز هستند. همچنین در این قسمت میتوان ارتفاع چراغها را تنظیم کرد و با دیگر کلید میتوان نور پشت صفحه را کم و یا زیاد کرد.
در وسط کنسول میانی یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که میتوان از طریق بلوتوث نیز به آن وصل شد و با استفاده از 6 بلندگوی بکار رفته داخل کابین از صدای آن لذت برد. همچنین به کمک کلیدهای کنترلی روی غربیلک میتوان سیستم صوتی را تنظیم کرد.
در پایین سیستم صوتی، سیستم خودکار تهویه مطبوع قرار گرفته که اگرچه به صورت دوگانه نیست ولی به صورت برقی کار میکند و استفاده از آن بسیار راحت است.
در پایین کنسول میانی و در بالای خروجی USB و خروجی پاور 12 ولتی، دو کلید قرار دارد که میتوان سیستمهای پایداری الکترونیکی ESP و کنترل سرعت خودرو در سرپایینی و ایستایی در سربالایی (HDC و HAC) را فعال و غیرفعال کرد. به کمک HAC اگر در سربالایی باشید و پا را از روی کلاچ بردارید، خودرو به عقب نمیرود و فرصت کافی برای نیمکلاچ خواهید داشت. البته به غیر از این سیستمها روی این چینی تازهوارد سیستم ترمز ضد قفلABS، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD و سیستم کنترل کشش TCS نیز نصب شده است.
روی صفحه کیلومتر شمار چراغ زرد رنگ TPMS روشن است که مخفف Tire Pressure Monitoring System است و در صورتیکه باد لاستیکها کم باشد از طریق این چراغ به راننده هشدار داده میشود.
روی سقف یک سانروف دو حالته قرار دارد. روکش صندلیهای خودروی ما از نوع پارچهای بود و از دو رنگ مشکی و نارنجی در آن استفاده شده بود ولی در کاتالوگی که کرمان موتور منتشر کرده گفته شده که قرار است روکش صندلیها چرمی باشند.
از دیگر امکاناتی که روی این خودرو نصب شده میتوانیم به سیستم سنسور نور اشاره کنیم که به کمک آن چراغها با توجه به نور محیط به صورت خودکار روشن و خاموش میشود. همچنین زیر درپوش موتور کاور قرار داده شده تا صدای کمتری به داخل نفوذ کند.
به صندلیهای عقب نیز میرویم تا فضای پا را برای این قسمت بررسی کنیم. S5 با فاصله بین دو محور 2645 میلیمتر یعنی کمی بیشتر از هیوندای ix35 فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده و حتی عکاس ما با قد 185 سانتیمتر مشکلی برای نشستن، سوار و یا پیاده شدن نداشت.
المان های داخلی این خودرو بشدت زیبا و در حد یک شاسی بلند خوب چینی طراحی شده است.مواد بکار رفته در جلو داشبورت آن از کیفیت خوبی برخودار بوده و با مابقی خودروهای چینی بسیار متفاوت می باشد. طراحان سعی کرده اند که با دو رنگ کردن تریم داخلی خودرو فضای دلنیشنی را برای سرنشینان فراهم کنند.البته ناگزیر باید گفت که طراحی داخلی این خودرو از هیوندای IX35 الگو بردای شده است.
فاصله 21 سانتیمتری S5 از زمین در حالت عادی موجب میشود وقتی میخواهید برای اولین بار سوارش شوید، کمی سختی داشته باشید اما بعد از باز شدن در با فضایی مواجه میشوید که مطمئنا انتظارش را برای شاسیبلندی با این قیمت نخواهید داشت. نخستین چیزی که در کابین توجه شما را جلب میکند، رنگ قهوهای روشن استفاده شده روی صندلیها و رودریهاست که به خوبی میتوان آن را مصداق ریسکپذیری طراحی داخلی JAC دانست. فضای داشبورد طراحی کاملا منطقی و هیجانیای دارد و بهرهگیری از قابهای به ظاهر کرومی در کابین نیز به چشم میخورد. صندلیها فضای عرضی نشیمن قابل قبولی دارند؛ نکتهای که در مسافتهای طولانی و در پیچها و مانورها موجب حفظ بدن سرنشینان میشود و البته سفتی متوسط آن چندان برتری نسبت به فضای نشیمن رقبا ندارد.
صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت را به صورت دستی فراهم میکند. امکان تنظیم دستی ارتفاع صندلی یکی از تنظیمات مفید صندلی راننده است که مطمئنا برای بانوان میتواند موجب آسایش بیشتر هنگام سواری باشد. در سمت چپ فرمان امکان تنظیم آینههای جانبی مجهز به گرم کن فراهم شده است و علاوه بر آن تنظیم الکتریکی چراغهای جلو نیز از این قسمت انجام میشود.
روی فرمان کلیدهای کنترل سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی قرار گرفتهاند و در قسمت میانی داشبورد نمایشگر بزرگی مجهز به ویندوز CE قرار دارد که امکان پخش عکس، فیلم و موسیقی را فراهم میکند. ورودیهای این نمایشگر به صورت USB و AUX نیز در پایین داشبورد میانی قرار گرفته است. در قسمت پایین این نمایشگر لمسی سیستم تهویه مطبوع دستی قرار دارد که به صورت دیجیتال ورود هوا را به اتاق کنترل میکند و در صورت تغییر در عملکرد آن، تغییرات به صورت دیجیتالی اعمال میشوند.
کمی پایینتر شاید از یک خودرو چینی انتظار داشته باشید محل تمام کلیدها کور شده باشند و هیچ آپشنی به چشمتان نخورد اما اگر پیش از سواری با S5 کاتالوگ آن را ندیده باشید، 2 آپشن تصوراتتان را به هم میزند. سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی یا HDS و سامانه کنترل پایداری ESP از طریق دو کلید در این قسمت کنترل میشوند. دسته دنده در وضعیت ارگونومیک خوبی قرار گرفته است اما پیش از استفاده از این دسته دنده بد نیست نگاهی به اعداد رویش بیندازید تا متوجه شوید S5 به یک گیربکس 6 سرعته مجهز است و دنده عقب آن برخلاف خودروهای معمول بازار در جهت چپ، بالا و با اعمال فشار روی حلقه آزادساز دسته دنده فعال میشود. این خودرو همچنین به سانروف دو حالته مجهز شده است.
شما اینجا هستید: خانه مقایسه ، نقد و بررسی فنی خودروها معرفی ، نقد و بررسی کامل جک S5 ، چینی توربوشارژ + تجربه رانندگی با JAC S5 و مشخصات فنی و امکانات
معرفی ، نقد و بررسی کامل جک S5 ، چینی توربوشارژ + تجربه رانندگی با JAC S5 و مشخصات فنی و امکانات
دسته: مقایسه ، نقد و بررسی فنی خودروها
Download
نقد و بررسی جک اس5 در اسب بخار
کرمان موتور در نمایشگاه خودروی تبریز از یک شاسی بلند جدید رونمایی کرده و این بار نیز به سراغ شریک چینی خود یعنی شرکت جک (JAC) رفته است. جک S5 نام خودرویی است که قرار است به زودی توسط این خودروساز داخلی وارد بازار بشود و به شاسی بلندهای چینی بازار تنوع بیشتری بدهد.
Download
معرفی ، نقد و بررسی JAC s5 اتوماتیک و تست شتاب و درگ با هایما s7 (خودروبانک)
jacS5 review01
معرفی خودروسازی جک (JAC) :
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC میباشد. این مجموعه در سال 1964 میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنیاش چری در آن قرار دارد. تا مدتها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری میپرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار میکرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده میشد.
برای نخستین بار در اواخر دهه 90 میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال 2000 میلادی شروع به تولید مدلهای SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال 2007 میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان بهعنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته میشد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدلهای روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال 2003 میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدلهای MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال 2007 میلادی خاتمه داد.
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید میکرد که مهمترین آن کراساوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدتها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایهگذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدلهای سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراساوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید میشود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال 2012 میلادی معادل 445/000 دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هماکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.
Download
تیزر معرفی جک S5
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی میباشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه میشود. تاکنون تولیدات این شرکت به 100 کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیونهای سبک در برمیگیرد.
Jac S5 یک مدل جدید از SUV های شهری است.S5 دارای 5 مزیت و خصوصیت ظاهر و طراحی مدرن,جادار,پیشرفته و علمی,امنیت و صرفه ی اقتصادی می باشد.S5 با موفقیت آزمون های Us-NCAP(برنامه ی ارزیابی خودروی جدید ایالت متحده ی آمریکا), IIHS(موسسه ی بیمه برای تردد ایمن در بزرگراه ها), FMVSS(استاندارد های امنیتی موتور خودروی ایالتی)را در آمریکا TRC(مرکز تحقیق حمل و نقل)پشت سر گذارده است.
Download
مقایسه هیوندای IX35 و جک S5
مشخصات فنی کلی جک s5 :
JAC Eagle S5
موتور توربوشارژ توربوی 2T : عملکرد با کارایی بالا,با استفاده از DOHC , 16 سوپاپ,تکنولوژی خنک کننده ی درون توربوشارژ,باعث تجربه ی رانندگی با حداکثر لذت و آرامش میشوند.
Download
انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته : سازگار با انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته ی از تکنولوژی آلمان,چندین قیف(مخروطی شکل)همزمان و هماهنگ کننده برای تعویض دنده ی راحت و نرم.موتور 2T ,که در آن تغییرات مکانی و قدرتی صورت گرفته است,علاوه بر تضمین کارایی و عملکرد,نیرو و سرعت زیاد را نیز تضمین میکند.
یکی از مهمترین برگ برندههای جک S5 یعنی پیشرانه آن بگوییم. S5 به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 2 لیتری از نوع DOHC مجهز شده که دقیقاً 1997 سیسی حجم دارد. اما این تمام ماجرا نیست و روی آن یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده که به کمک آن میتواند حداکثر 174 اسببخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتنمتر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. اگر به شاسیبلندهای شهری معروف بازار یعنی هیوندای توسان و یا کیا اسپورتج نگاهی بیندازید، متوجه میشوید که آنها نیز تقریباً همین میزان اسببخار و گشتاور را تولید میکنند البته با موتور 2.4 لیتری یعنی به زبانی دیگر با جک S5 همان نیروی تولید شده توسط توسان و اسپورتج زیر پاهای شما آماده خدمترسانی خواهند بود.
Download
نقد و بررسی JAC S5 دنده ای در ایران
ترمز دستی را پایین کشیده و شروع به حرکت میکنیم. موضوع بسیاری خوبی در شروع حرکت باعث رضایت ما شد، فرمان بسیار نرم جک S5 بود. این نرمی به لطف سیستم چرخ دندهای با کمک برقی Servometer میسر شده و به راحتی میتوانید به کمک آن رینگهای 17 اینچی آن را بچرخانید.
تمامی نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو به چرخهای جلو منتقل میشود و خبری از سیستم چهارچرخ متحرک (4WD) نیست که شاید آفرود سواران را ناامید کند. این سیستم باعث میشود که جک S5 را به عنوان یک شاسیبلند شهری معرفی کنیم و شاید آنچنان برای آفرود مناسب نباشد.
البته همین که تمامی این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود باعث شده تا بسیار راحت بتوان با فشردن پدال گاز و به کار انداختن توربوشارژر، هرزگردی (تیک آف) کرد که احتمالاً بعضی جوانان را بسیار راضی نگه دارد.
دید خوبی نسبت به اطراف وجود دارد و در عقب سنسور پارک قرار گرفته اما خبری از دوربین عقب برای این خودرو نیست و شاید هنگام پارک کردن باید کمی حواستان را جمع کنید. همانطورکه در عکسها میبینید، روی مدل آزمایشی ما در جلو سنسور پارک قرار داده شده اما نسخهای که قرار است در نهایت به دست مشتری برسد فاقد سنسور پارک در جلو است و تنها نمونه آزمایشی دارای این سنسور بود.
از نظر راحتی و ضربات وارد شده به کابین، جک S5 در وضعیت خوبی قرار دارد. این ضربات از طریق فنرهای حلقوی با ستون مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل در عقب جذب میشوند.
جک S5 اگرچه تقریباً هم وزن هیوندای توسان است اما با 1680 میلیمتر ارتفاع کمی از آن قدبلندتر است و با 1840 میلیمتر عرض و 4475 طول از آن عریضتر و طویلتر است.
- نوع موتور: 4 سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
- حجم موتور: 1997 سیسی
- توان: 174 اسب بخار در 5200 دور/دقیقه
- گشتاور: 235 نیوتن متر در 2000 الی 4000 دور/ دقیقه
- جعبهدنده: 6 سرعته دستی
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر
- شتاب 0 تا 100 : 10.8 ثانیه
- مصرف سوخت ترکیبی: 7.7 لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو 5
- سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
- سیستم تعلیق عقب: مستقل
Download
معرفی آپشن های جک s5 از زبان یک مشتری
ظاهر و طراحی جک S5 :
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و میتوان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراساوورهای آئودی میباشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بیشماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده میشود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.
jacS5 review03
شیک و نیرومند.ابعاد کلی S5عبارت است از 4475*1840*1670mm (طول*عرض*ارتفاع)و فاصله ی بین محور جلو و محور عقب اتومبیل mm2645 است.علاوه بر این,شاسی خودرو نیز 210mm است.نمای جلوی این خودرو کاملا شبیه هیوندای IX 35 و نمای پشتی آن کپی شده از کراس اوور آئودی می باشد حتی چراغهای عقب این خودرو هم مانند آئودی در هنگام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل شده است.
از منظر یک مشتری دربازار S5 چهره کسلکنندهای ندارد. خطوط دماغه، کاپوت و پیچیدگیهای سپر برای چند دقیقه هم که شده شما را مشغول بررسی چهره آن خواهند کرد. ورودی بزرگ هوا در پایین سپر، قابهای کرومی روی هواکش، اطراف مه شکن و جلوپنجره کوچک آن بخشهایی هستند که در تناسب با رنگ مشکی روی بدنه سفید خودرو خبری ازعدم تناسب نمیدهند.
Download
معرفی ،نقد و بررسی JAC S5 و مقایسه آن با هیوندایی IX35 در برزیل
طراحی جلو خودرو خواسته یا ناخواسته در بازار ایران شباهت زیادی به کراساوور همرده S5 از هیوندای یعنی مدل ix35 دارد و همین موضوع باعث شد تا در طول آزمایش علیرغم نصب پلاک آزمایش فنی روی خودرو توجه زیادی را به خود جلب نکنیم اما وقتی نوبت به نمای جانبی خودرو میرسید، فرم کوپهمانند بخش انتهای خودرو شروع به جلب توجه میکرد و در نهایت با نمایانشدن نمای عقب مردم شاسی بلند دوست ایران نمیتوانستند حس کنجکاویشان را مخفی کنند.
در بخش عقب نخستین نکتهای که جلب توجه میکند، چراغهای باریک و افقی این خودرو است که با شکستگی بالای محل قرارگیری پلاک بینهایت این قسمت را به ساختههای شاسی بلند آئودی شبیه میسازد؛ اتفاقی که چینیها از آن با عنوان الهامگیری یاد میکنند و در حقیقت چیزی جز کپیبرداری نیست! وقتی نگاهتان را از بالای این قسمت به پایین ببرید، شگفتیهای S5 شروع به نمایان شدن میکنند و ناگهان دو خروجی اگزوز روی سپر مشکی رنگ نمایان میشوند.
jacS5 review05
قطعاً شما نیز مانند ما در اولین برخورد با S5 از خودتان میپرسید مگر این خودرو چینی موتوری غیر از هموطنانش دارد که دو لوله اگزوز برای آن تعبیه شده و در بهترین حالت پیش خودتان فکر میکنید این دو خروجی صرفا جنبه تزئینی دارد اما در حقیقت این خروجیها هم جنبه تزئینی دارند و هم گوشهای از آنچه قرار است پشت فرمان S5 لمس کنید را به شما نشان میدهند. از جمله آپشنهایی که در ظاهر S5 به چشم میخورند میتوان به آینههای مجهز به راهنمای LED، با قابلیت جمعشوندگی دستی و رینگهای 17 اینچی که روی تایرهای 225/60 قرار گرفتهاند، اشاره کرد.
یکی از نکات جالبی که S5 را بیش از پیش به خودرویی ایدهآل برای رانندگی در شهرهای شلوغ تبدیل میکند، استفاده از قطعات مشکی رنگ قابل تعویض در قسمتهای زیرین نظیر سپر و رکابهای جانبی است. این قطعات مشکی رنگ ضمن کمک به زیباترشدن ظاهر خودرو در صورت صدمه قابلیت تعویض دارند و به همین دلیل هزینهها و سختیهای صافکاری از روی دوش راننده که به نظر میرسد در ایران عمدتا بانوان باشند، باز میشود!
داخل JAC S5 :
ابتدا دسته دندهای نظرمان را جلب میکند که بر روی آن فرم قرار گیری 6 دنده نشان داده شده است که این موضوع برای یک خودرویی در این بازه قیمتی جالب به نظر میرسد. همچنین قرارگیری دنده عقب این خودرو در بالا سمت چپ دنده است که میتوان با کشیدن شاسی زیر دسته دنده به این قسمت رفت و این قرارگیری ما را به یاد اپل کورساهای 94 میاندازد و برای خود متفاوت و جذاب است.
غربیلک فرمان همانند جک J5 اتوماتیک سه پره است و کیلومتر شمار پشت غربیلک ما را به یاد طراحی هیوندای ix35 میاندازد. در سمت راست، کیلومتر شمار قرار دارد که روی آن به صورت دیجیتالی میزان بنزین داخل باک 55 لیتری را نشان میدهد و در سمت چپ، دور شمار موتور قرار دارد که طراحی این قسمت نیز بسیار خوب و همانند هیوندای آزرا است. بین این دو نیز اطلاعاتی نظیر میزان مسافت باقیمانده تا سوختگیری بعدی و یا میزان مسافت طی شده توسط خودرو نیز نشان داده میشود.
در سمت چپ فرمان و روی کنسول چند کلید قرار دارد که میتوان به کمک آنها آینههای جانبی را تنظیم و یا به صورت برقی جمع کرد. این آینهها به گرمکن نیز مجهز هستند. همچنین در این قسمت میتوان ارتفاع چراغها را تنظیم کرد و با دیگر کلید میتوان نور پشت صفحه را کم و یا زیاد کرد.
در وسط کنسول میانی یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که میتوان از طریق بلوتوث نیز به آن وصل شد و با استفاده از 6 بلندگوی بکار رفته داخل کابین از صدای آن لذت برد. همچنین به کمک کلیدهای کنترلی روی غربیلک میتوان سیستم صوتی را تنظیم کرد.
در پایین سیستم صوتی، سیستم خودکار تهویه مطبوع قرار گرفته که اگرچه به صورت دوگانه نیست ولی به صورت برقی کار میکند و استفاده از آن بسیار راحت است.
در پایین کنسول میانی و در بالای خروجی USB و خروجی پاور 12 ولتی، دو کلید قرار دارد که میتوان سیستمهای پایداری الکترونیکی ESP و کنترل سرعت خودرو در سرپایینی و ایستایی در سربالایی (HDC و HAC) را فعال و غیرفعال کرد. به کمک HAC اگر در سربالایی باشید و پا را از روی کلاچ بردارید، خودرو به عقب نمیرود و فرصت کافی برای نیمکلاچ خواهید داشت. البته به غیر از این سیستمها روی این چینی تازهوارد سیستم ترمز ضد قفلABS، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD و سیستم کنترل کشش TCS نیز نصب شده است.
روی صفحه کیلومتر شمار چراغ زرد رنگ TPMS روشن است که مخفف Tire Pressure Monitoring System است و در صورتیکه باد لاستیکها کم باشد از طریق این چراغ به راننده هشدار داده میشود.
روی سقف یک سانروف دو حالته قرار دارد. روکش صندلیهای خودروی ما از نوع پارچهای بود و از دو رنگ مشکی و نارنجی در آن استفاده شده بود ولی در کاتالوگی که کرمان موتور منتشر کرده گفته شده که قرار است روکش صندلیها چرمی باشند.
از دیگر امکاناتی که روی این خودرو نصب شده میتوانیم به سیستم سنسور نور اشاره کنیم که به کمک آن چراغها با توجه به نور محیط به صورت خودکار روشن و خاموش میشود. همچنین زیر درپوش موتور کاور قرار داده شده تا صدای کمتری به داخل نفوذ کند.
به صندلیهای عقب نیز میرویم تا فضای پا را برای این قسمت بررسی کنیم. S5 با فاصله بین دو محور 2645 میلیمتر یعنی کمی بیشتر از هیوندای ix35 فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده و حتی عکاس ما با قد 185 سانتیمتر مشکلی برای نشستن، سوار و یا پیاده شدن نداشت.
المان های داخلی این خودرو بشدت زیبا و در حد یک شاسی بلند خوب چینی طراحی شده است.مواد بکار رفته در جلو داشبورت آن از کیفیت خوبی برخودار بوده و با مابقی خودروهای چینی بسیار متفاوت می باشد. طراحان سعی کرده اند که با دو رنگ کردن تریم داخلی خودرو فضای دلنیشنی را برای سرنشینان فراهم کنند.البته ناگزیر باید گفت که طراحی داخلی این خودرو از هیوندای IX35 الگو بردای شده است.
jacS5 review01 inside
فاصله 21 سانتیمتری S5 از زمین در حالت عادی موجب میشود وقتی میخواهید برای اولین بار سوارش شوید، کمی سختی داشته باشید اما بعد از باز شدن در با فضایی مواجه میشوید که مطمئنا انتظارش را برای شاسیبلندی با این قیمت نخواهید داشت. نخستین چیزی که در کابین توجه شما را جلب میکند، رنگ قهوهای روشن استفاده شده روی صندلیها و رودریهاست که به خوبی میتوان آن را مصداق ریسکپذیری طراحی داخلی JAC دانست. فضای داشبورد طراحی کاملا منطقی و هیجانیای دارد و بهرهگیری از قابهای به ظاهر کرومی در کابین نیز به چشم میخورد. صندلیها فضای عرضی نشیمن قابل قبولی دارند؛ نکتهای که در مسافتهای طولانی و در پیچها و مانورها موجب حفظ بدن سرنشینان میشود و البته سفتی متوسط آن چندان برتری نسبت به فضای نشیمن رقبا ندارد.
صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت را به صورت دستی فراهم میکند. امکان تنظیم دستی ارتفاع صندلی یکی از تنظیمات مفید صندلی راننده است که مطمئنا برای بانوان میتواند موجب آسایش بیشتر هنگام سواری باشد. در سمت چپ فرمان امکان تنظیم آینههای جانبی مجهز به گرم کن فراهم شده است و علاوه بر آن تنظیم الکتریکی چراغهای جلو نیز از این قسمت انجام میشود.
روی فرمان کلیدهای کنترل سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی قرار گرفتهاند و در قسمت میانی داشبورد نمایشگر بزرگی مجهز به ویندوز CE قرار دارد که امکان پخش عکس، فیلم و موسیقی را فراهم میکند. ورودیهای این نمایشگر به صورت USB و AUX نیز در پایین داشبورد میانی قرار گرفته است. در قسمت پایین این نمایشگر لمسی سیستم تهویه مطبوع دستی قرار دارد که به صورت دیجیتال ورود هوا را به اتاق کنترل میکند و در صورت تغییر در عملکرد آن، تغییرات به صورت دیجیتالی اعمال میشوند.
کمی پایینتر شاید از یک خودرو چینی انتظار داشته باشید محل تمام کلیدها کور شده باشند و هیچ آپشنی به چشمتان نخورد اما اگر پیش از سواری با S5 کاتالوگ آن را ندیده باشید، 2 آپشن تصوراتتان را به هم میزند. سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی یا HDS و سامانه کنترل پایداری ESP از طریق دو کلید در این قسمت کنترل میشوند. دسته دنده در وضعیت ارگونومیک خوبی قرار گرفته است اما پیش از استفاده از این دسته دنده بد نیست نگاهی به اعداد رویش بیندازید تا متوجه شوید S5 به یک گیربکس 6 سرعته مجهز است و دنده عقب آن برخلاف خودروهای معمول بازار در جهت چپ، بالا و با اعمال فشار روی حلقه آزادساز دسته دنده فعال میشود. این خودرو همچنین به سانروف دو حالته مجهز شده است.
تست های جک اس 5 روی یخ و برف
Download
Download
S5 خودرو ایدهآلی برای مسافتهای طولانی است و به همین جهت فضاهای نگهدارنده متعددی در سراسر اتاق آن به چشم میخورند. داخل درها فضاهای نگهدارنده عریض و کاربردی هستند و قسمتی مخصوص بطری یا لیوان داخل آنها تعبیه شده که به واقع تنها جنبه تزئینی ندارد و کاربردی است. این فضا برای سرنشینان عقب و در قسمت میانی کنسول نیز تعبیه شده است. در نهایت بعد از دو ردیف صندلی نوبت به فضای بار عقب خودرو میرسد که با توجه به ابعاد مشابه توسان و اسپورتیج مشابه این دو خودرو کرهای است. در عقب با جکهای هیدرولیکی به نرمی باز میشود و این فضا با خواباندن صندلیهای ردیف دوم به صورت 60/40 امکان افزایش را نیز فراهم میکند.
فضای سر برای سرنشینان جلو مناسب است اما حتما باید توجه داشته باشید که ارتفاع صندلیتان را همواره مناسب تنظیم کنید چراکه کوچکترین بیتوجهی به این ارتفاع میتواند به شدت روی دید شما تاثیرگذار باشد. با نگاه کردن در آینه میانی چیزی نصیبتان نمیشود چراکه 3 پشت سری در عقب و شیشه بسیار کوچک در عمل هیچ تصویر روشنی از عقب را به شما نشان نمیدهند و دوربینی برای این منظور نیز تعبیه نشده است اما در عوض آینههای جانبی بسیار بزرگ طراحی شدهاند و میتوانند به خوبی کنترل حرکت به عقب را در اختیار شما قرار دهند و در کنار این آینههای سنسورهای عقب با صدای هشدار راننده را از موانع پشت سر مطلع میسازد.
ایمنی جک اس 5 (JAC S5 Safety):
بنا به اعلام موسسه C-NCAP شاسی بلند S5 نخستین مدل از سبد محصولات JAC است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در آزمایشهای پایان سال 2013 میلادی این موسسه شده است. در این آزمایش همزمان با JAC S5، خودروهایی نظیر پژو 3008، ولوو V40 و تویوتا RAV4 نیز از همین موسسه موفق به کسب امتیاز مشابه شدهاند.
تست تصادف جک اس 5
فهرست آپشنهای ایمنی S5 اصلیترین موردی هستند که آن را نسبت به رقبا متمایز میکنند. حضور چندین تکنولوژی که بعضا در خودروهای بیش از 100 میلیون تومان به چشم میخورند در این فهرست موجب شده تا S5 به خودرویی استثنایی تبدیل شود. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، ترمز ضد قفل (ABS)، تزویع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (EBA) از اصلیترین تکنولوژیهای به کار رفته در S5 هستند. تایرها به صورت لحظهای و دائما توسط سامانه کنترل فشار باد لاستیکها یا TPMS بررسی میشوند و در صورت وجود مشکل از طریق نمایشگرهای پشت فرمان این موضوع اطلاع داده میشود. S5 به صورت استاندارد به 2 کیسه هوا مجهز است.
برای حرکت در سربالایی و یا سراشیبی S5 دو آپشن الکترونیکی قابل اطمینان را برای حفظ امنیت بیشتر در اختیار شما قرار میدهد. سیستم HAC یا کنترل حرکت در سربالایی هر چند کلیدی در داخل کابین ندارد اما با فشردن پدال ترمز برای چند ثانیه فعال میشود. این سیستم بیشتر در خودروهای اتوماتیک به چشم میخورد و در S5 دنده عملکرد جالبی دارد. فرض کنید در یک مسیر سربالایی توقف میکنید و قصد دارید مجددا حرکت را آغاز کنید. در یک خودرو دندهای مطمئنا در بهترین حالت هم کمی به سمت عقب حرکت میکنید و سپس حرکت را آغاز میکنید اما اگر در S5 پدال ترمز را برای چند ثانیه فشار دهید این سیستم وارد مدار میشود و بعد از بلند کردن پا از روی ترمز خودرو برای چند ثانیه متوقف میماند و به عقب حرکت نمیکند. با این سیستم شروع حرکت شما مشابه آغاز حرکت در مسیر مستقیم و صاف خواهد بود. تکنولوژی قابل توجه دیگر سیستم HDS یا کنترل سرعت در سراشیبی است. این سیستم با ورود به مدار در شیبهای تند با اعمال ترمز به صورت اتوماتیک از اوجگیری سرعت خودرو جلوگیری میکند و آن را متناسب با شیب با سرعتی مطمئن و بدون نیاز به دخالت راننده به حرکت درمیآورد.
آیا JAC S5 یک شاسی بلند است؟
شاید در نگاه اول بسیاری از مشتریان بگویند شاسیبلندی که تک دیفرانسیل باشد، شاسی بلند نیست! چنین استدلالی از نظر منطقی مشکل دارد چرا که وقتی ارتفاع این خودرو از سدانها بیشتر است، خود به خود در تعریف شاسی بلندها قرار میگیرد اما با حل این موضوع برخی دیگر میگویند تا وقتی دودیفرانسیل نباشد قابلیت آفرود نخواهد داشت. این حرف کاملا درست است اما نگاه به یک خودرو شاسی بلند تا این اندازه محدود نیست که اگر یک خودرو هم شاسی بلند باشد و هم دودیفرانسیل پس قطعا قابلیتهای آفرود بالایی دارد.
S5 قطعا شاسی بلندی است که بیش از 70 درصد کارایی آن به سمت رانندگی شهری است اما گشتاور 235 نیوتنمتری آن که در بازه دور موتور 2000 تا 4000 به دست میآید اصلیترین مشخصه کشش است که بعضا میتواند موثرتر از یک خودرو دودیفرانسیل ضعیف عمل کند.
گیربکس دستی آن با ضریب سنگین 1، عملکرد مناسبی دارد که بعضا از یک گیربکس اتوماتیک نیمه هوشمند بهتر میتواند شرایط را برای آفرود محیا کند. یک شاسی بلند تک دیفرانسیل وزن کمتر، استهلاک کمتر و مصرف بهتری در مقایسه با نسخههای 2 دیفرانسیل دارد به شرط آنکه بیشتر استفاده شما از این نوع خودروها در شهر باشد. S5 برای جادههای لغزنده سیستم ESP را برای حفظ امنیت دارد که در کمتر شاسی بلند تک دیفرانسیلی به چشم میخورد. در نهایت باید از خودتان بپرسید که تا چه اندازه به دنبال رانندگی آفرود هستید؟ اگر نیاز شما بیش از 20 درصد استفاده از خودروتان را دربرمیگیرد قطعا S5 و دیگر تکدیفرانسیلها نمیتوانند گزینه مناسبی باشند.
تجربیات یکی از مشتریان جک S5 :
بنده تحویل خرداد بودم بعد از واریز وجه اولیه در سایت کرمان موتور عبارت در انتظار صدور دعوت نامه حک شد 15/2/94 ثبت شد دعوت نامه صادر شد وپس از تکمیل وجه در تاریخ 17/2/94 فرداش در سایت ثبت شد در انتظار تخصیص خودرو 2/03/94 ثبت شد اسناد مالکیت خودرو صادر شد و همینجور موند کارت خودرو 5/03/94 پست دم خونه آورد و 6/3/94 خودرو را تحویل دادن در هنگام تحویل سند خودرو پلاک خودرو دفتر چه راهنما و دفترچه راهنمای سیستم صوتی کپسول آتش نشانی دو کابل hdmi فندک تحویل شد.
شکل ظاهری خودرو کاملا زیباست به احتمال فراوان خودرو ی ما مونتاژ چین می باشد چون برچسب های مختلف همه چینی می باشد همچنین سوراخهای پلاک (اگه یه زیر پلاکی براش بگیریم و با دقت نصب کنیم سوراخ هار ا میپوشاند)و نظر نمایندگی ، از نظر رنگ خوشبختانه ماشین تحویلی بنده مشکلی نداشت اما اگه در نورآفتاب به رنگ نگاه کنیم یه حالت مثل چرم داره اما معلوم نیست.
همه ماشینهای نمایندگی مشکل چفت نبودن سپر های جلو را داشتن محل اتصال سپر به گلگیر جلو ، کیفیت چراغها به نظرم بهتر از رانا بود تنظیم نور عالییه تنظیم ارتفاع نور در چند مرحله و مناسب است در حین نور بالا نور پایین هم روشن است قدرت ال ای دی های عقب زیاده حتی راهنما و چراغ ترمز سوم زیاده شاید راننده عقبی اگه نزدیک باشه اذیت بشه متاسفانه نور چراغ مه شکن روی برگهای درخت های سمت چپ جاده میخوره باید تنظیم بشه قدرت لامپهای خودرو از رانا بهتره و کاملا هم تنظیم بود شاید زنون بستم لاستیک های زیر دربها محافظ بسیار خوبی برای سنگ ریزه های پرتابی جاده است و نمای زیبایی به رنگ سفید میده اندازه لاستیک ها خوبه البته رینگهاش زیاد قشنگ نیست( سلیقه ایه ) هر چهار چرخ ترمز دیسکه ولی دیسکهای عقب از جلو کوچکتره جنس لاستیک به نظرم از ایرانیا بهتر و نرم تره تا 110 که باش روندم صدای لاستیک نمیومد دربهای خودرو خیلی نرم باز و بسته میشن و دارای دو نوار عایق هستند یکی به بدنه و یکی به درب خودرو که باعث میشه کابین کاملا بی صدا بشه اما درب صندوق عقب زور زیادی برای بسته شدن میبره.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت