ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مرد هندی از پدر و مادرش بابت به دنیا آوردنش شکایت کرد!

مرد هندی از پدر و مادرش بابت به دنیا آوردنش شکایت کرد!یک مرد ۲۷ سالهٔ هندی تصمیم دارد علیه والدینش که بدون رضایتش او را به‌ دنیا آورده‌اند، شکایت کند. رافائل ساموئل، بازرگان اهل دهلی نو گفت که به دنیا آوردن فرزندان کار اشتباهی است چون آنها را در معرض یک عمر رنج قرار می‌دهد.

البته آقای ساموئل، خوب می‌داند که پیش از تولد، کسی نمی‌تواند برای به دنیا آمدن رضایت بگیرد اما اصرار دارد که "این تصمیم ما نبوده که به دنیا بیاییم".

او اینطور ادامه می‌دهد که کسی از ما نمی‌پرسد که آیا می‌خواهیم به این دنیا بیاییم یا نه، پس ناچاریم تاوان آن را با ادامهٔ زندگی‌مان تا آخر بدهیم.

چنین ماجرایی می‌تواند در هر خانواده‌ای اختلاف ایجاد کند، اما آقای ساموئل می‌گوید که او خیلی خوب با والدینش کنار می‌آید (هر دو آنها وکیل هستند) و آنها نسبت به این ماجرا با شوخ‌طبعی کامل برخورد کرده‌اند.مرد هندی از پدر و مادرش برای به دنیا آوردن او شکایت کرد!
در اظهاریه، مادرش کاویتا کارناد ساموئل، پاسخ خود را به "آشوب تازه‌ای که پسرم راه‌ انداخته است" می‌دهد.

او می‌گوید: " باید جسارت پسرم را تحسین کنم که می‌خواهد والدینش را به دادگاه بکشاند، در حالی که می‌داند هر دوی ما وکیل هستیم. اگر رافائل بتواند توضیحات معقولی ارائه دهد که ما چطور می‌توانستیم رضایت او را قبل از تولد به دست آوریم، من تقصیر خود را در این زمینه می‌پذیرم".

باور آقای ساموئل ریشه در زایش‌ستیزی دارد؛ فلسفه‌ای که معتقد است زندگی چنان سرشار از بدبختی‌ است که آدم‌ها باید تولید‌مثل را بلافاصله متوقف کنند.

سال گذشته او صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام نیهیل‌آنند ایجاد کرد که در آن تصاویری از خودش با ریش بزرگ مصنوعی و چشمانی که پشت عینک تیره‌ای پنهان شده و پیام‌های زایش‌ستیزانه‌ای مثل "آیا به زور آوردن کودکی در این دنیا و وادار کردنش به این که شغلی داشته باشد مصداق آدم‌ربایی و برده‌داری نیست؟" یا "والدینت تو را مثل اسباب‌بازی یا حیوان خانگی می‌دیدند، تو هیچ وظیفه‌ای نسبت به آنها نداری، تو سرگرمی آنها هستی".

ساموئل می‌گوید تا جایی که به خاطر می‌آورد این افکار را از زمانی که پنج‌ساله بوده، داشته است.

"من بچه‌ای معمولی بودم. یک روز خیلی ناامید شده بودم و نمی‌خواستم به مدرسه بروم اما والدینم به من اصرار می‌کردند که باید بروم، از آنها پرسیدم:"چرا مرا به دنیا آوردید؟" و پدرم هیچ جوابی نداشت. فکر می‌کنم اگر می‌توانست جوابم را بدهد، من امروز اینطور فکر نمی‌کردم".

همینطور که این فکر در ذهنش شکل می‌گرفت و رشد می‌کرد، او تصمیم گرفت تا دربارهٔ آن با والدینش حرف بزند. او می‌گوید واکنش مادرش به این اعتقاد " خیلی خوب" و پدرش هم "بسیار دلگرم‌کننده" بود.

او در حالی‌که می‌خندید گفت فکر کنم مادرم استدلال مرا قبول دارد: "مادرم گفت که کاش می‌توانست پیش از تولد مرا ملاقات کند و اگر چنین چیزی ممکن بود حتماً مرا به دنیا نمی‌آورد" .

"او گفت زمانی که مرا به دنیا آورد خیلی جوان بوده و اصلاً فکر نمی‌کرده است که راه دیگری هم دارد. این همان چیزی است که من می‌گویم. هر کسی حق انتخاب دارد".

مادرش هم‌چنین در اظهاریه آورده است که بسیار غیر‌منصفانه است که بر" بخشی از باور و اعتقادات پسرش" تأکید شود.

"او به زایش‌ستیزی اعتقاد دارد، فشاری که ما با زندگی بی‌فایده‌ خود بر زمین و منابع آن می‌آوریم او را آزار می‌دهد و بسیار به رنج ناخواسته‌ای که بچه‌ها تا بزرگسالی می‌کشند، حساس است و امور دیگری که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

"من بسیار خوشحالم که پسرم مردی جسور و مستقل است. او حتماً راه نیکبختی خودش را پیدا می‌‌کند".

آقای ساموئل می‌گوید تصمیم او برای کشاندن والدینش به دادگاه فقط بر مبنای اعتقادش است که جهان بدون حضور آدم‌ها بسیار جای بهتری خواهد شد.

شش ماه پیش، سر میز صبحانه، او به مادرش گفت که تصمیم دارد علیه او شکایت کند. "او گفت اشکالی ندارد، اما انتظار نداشته باش که به تو در دادگاه رحم کنم. من در دادگاه نابودت می‌کنم". آقای ساموئل دنبال وکیلی می‌گردد که بتواند از شکایت او دفاع کند اما تاکنون موفق به یافتنش نشده است.

"می‌دانم که در این ماجرا شکست خواهم خورد، چون هیچ قاضی به حرف‌های من گوش نمی‌دهد. اما این موضوع را مطرح می‌کنم چون می‌خواهم به این موضوع توجه شود".

در پست‌های فیسبوکش هم واکنش‌های بسیاری دریافت کرده است: "بعضی از آنها مثبت اما بیشتر آنها منفی بوده است، حتی بعضی‌ها به او پیشنهاد کرده بودند "برو خودت را بکش" مادر‌های نگرانی هم بودند که از او می‌پرسیدند اگر بچه‌های آنها مطالب او را ببینند چه بلایی سرشان می‌آید".

او می‌گوید: "بعضی منطقی بحث می‌کردند و بعضی آزرده و بعضی آزارنده بودند. آن کسانی که به من توهین کردند، هرچه می‌خواهند بگویند. هم‌چنین کسانی بودند که گفتند طرفدار من هستند اما به هر دلیلی نمی‌توانند به طور آشکار از من حمایت کنند. من از آنها خواستم حرف‌شان را بزنند".

منتقدانش بر این باورند که او این کار را برای تبلیغ و شهرت می‌کند.

او می‌گوید:"من این کار را واقعاً برای تبلیغ نمی‌کنم اما می‌خواهم این ایده و نظر همه‌گیر شود، همین نظر ساده که فقط بچه نداشته باشیم".

از او پرسیدم آیا از به‌دنیا آمدنش ناراضی است.

او گفت:"من آرزو می‌کردم که به دنیا نیامده بودم. این به معنای ناراضی بودن از زندگی‌ نیست. زندگی خوبی دارم اما بهتر بود که اینجا نبودم. درست مثل این است که جای خوبی باشد اما تو دلت نخواهد در آنجا باشی".
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.