ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی و امکانات ماشین جدید ایران خودرو K132 یا ایران خودرو تارا

مشخصات فنی و امکانات ماشین جدید ایران خودرو K132 یا ایران خودرو تاراایران خودرو تارا یا پروژه K132 که براساس پلتفرم پژو 301 تولید خواهد شد، قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.

در زبان پارسی، نام تارا به‌معنی ستاره است. این واژه ریشه ایرانی دارد و در برخی زبان ها نیز به‌معنی مردمک چشم و ملکه است. در کشورهای پارسی‌زبان، تارا برای نام‌گذاری افراد نیز استفاده می‌شود.
پیشرانه

برای تارا پیشرانه‌ی EC5 ایران‌خودرو انتخاب شده است که ۱/۶ لیتری و تنفس‌طبیعی است. این موتور دقیقا همان پیشرانه‌ای است که پژو فرانسه برای نمونه‌ی مونتاژ ایران 301 انتخاب کرده بود تا ایران‌خودرو تولید کند. در بازار اروپا هم، موتور ۱/۶ لیتری از سری PureTech برای پژو 301 قابل‌سفارش است. با‌این‌اوصاف، تارا ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.
30250 پیش‌بینی میانگین مصرف سوخت محصول جدید ایران‌خودرو با بنزین تولید ایران مشکل است؛ اما پژو 301 ساخت فرانسه با موتور مشابه ۶/۶ لیتر بنزین استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اولین سری تارا استاندارد آلایندگی یورو ۵، جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته خواهد داشت که به‌تازگی ایران‌خودرو معرفی کرده است. در آینده، این خودرو احتمالا با جعبه‌دنده خودکار و پیشرانه توربوشارژ ۱۶۵۰ سی‌سی موجود در دناپلاس نیز عرضه خواهد شد که ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
30242 امکانات رفاهی و ایمنی

ایران‌خودرو تارا در نسخه استاندارد از فرمان برقی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، تهویه مطبوع دستی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، چراغ LED روشنایی روز، کامپیوتر سفر، حسگر پارک و دوربین عقب، دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، ترمز دیسکی جلو و عقب، و سیستم کنترل پایداری الکتریکی بهره خواهد برد. در نسخه‌های بعدی K132، احتمالا پوشش چرم، سانروف، کیسه‌هوای جانبی، حسگر نور و باران، حالت رانندگی اسپرت و برفی نیز نصب خواهد شد.

قیمت احتمالی در سال ۱۴۰۰

گروه صنعتی ایران‌خودرو در تابستان ۱۳۹۹ شرایط فروش مشارکت در تولید تارا و سایر محصولات خود را اعلام کرد. بنابر اعلام رسمی ایران‌خودرو، پیش‌پرداخت تارا ۱۱۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان برای مدل دنده‌دستی و ۱۴۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان برای نسخه خودکار است. موعد تحویل هم در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۴ ماه بعد از ثبت‌نام خواهد بود؛ درحالی‌که قیمت نهایی خودرو، هنگام تکمیل وجه در سال آینده اعلام خواهد شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.