ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره رانا پلاس اتوماتیک (مشخصات فنی و قیمت رانا پلاس اتوماتیک)

همه چیز درباره رانا پلاس اتوماتیک (مشخصات فنی و قیمت رانا پلاس اتوماتیک)رانا پلاس اتوماتیک در حالی جدیدترین محصول ایران خودرو محسوب می شود که تقریبا آپشن جدیدی نسبت به تیپ دنده‌ای ندارد. نسخه‌ای که از آن در نمایشگاه خودرو مشهد می‌بینیم، بدون چراغ مخصوص روز یا همان دی‌لایت، سنسور فشار چرخ‌ها و ... نمایش داده شده و از مهم‌تر اینکه هنوز تاریخ دقیقی درباره عرضه آن به بازار اعلام نشده است.

با گذشت یک سال و نیم از تاریخ اعلام‌شده برای تولید انبوه رانا پلاس اتوماتیک، آنطور که مسئولان ایرانخودرو می‌گویند، ممکن است نسخه نهایی با چیزی که الان در نمایشگاه خودرو مشهد وجود دارد، متفاوت باشد. به‌همین خاطر صحبت از قیمت رانا پلاس اتوماتیک فعلا بی‌معنی است، اما با فرمولی که در تعیین قیمت محصولات ایرانخودرو حاکم است، احتمالا حداقل ۲۵ درصد گران‌تر از رانا پلاس دنده‌ای فروخته می‌شود.

این خودرو قرار بود در نیمه دوم ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد، اما با گذشت تقریبا یک سال و نیم از تاریخ قبلی اعلام‌شده، اخیراً ایرانخودرو یک نسخه آزمایشی از آن را در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرده است و با اعلام رسمی ایران خودرو، قرار است در شهریور امسال و به مناسبت هفته دولت، خط تولید گیربکس نیمه‌اتوماتیک (AMT) راه اندازی شود و سپس در آبان‌ماه ۱۴۰۰ نیز نخستین محصول با این گیربکس را به تولید برسد.

مشخصات فنی رانا پلاس اتوماتیک

رانا پلاس اتوماتیک از نظر فنی پیشرفتی نسبت به تیپ‌های قبلی خودش ندارد. یعنی با پیشرانه TU۵P که از سال ۹۹ روی رانا پلاس بوده و یک سال بعد روی رانا پلاس پانوراما کار شده، راهی بازار می‌شود. موتور ۱.۶ لیتری رانا پلاس اتوماتیک می‌تواند ۱۴۴ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۱۳ اسب‌بخار نیرو آزاد کند. البته اطلاعاتی که فعلا به‌شکل غیررسمی از مشخصات فنی رانا پلاس اتوماتیک به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد سرعت آن در بهترین حالت ظرف تقریبا ۱۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این عدد از شتاب رانا پلاس دنده‌ای تقریبا دو ثانیه بیشتر است. از یک طرف دیگر اگر این اطلاعات دقیق باشد، آنوقت رانا پلاس اتوماتیک به‌شکل جزیی مصرف سوخت بیشتری دارد و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

جدول مشخصات فنی رانا پلاس اتومات
پیشرانه TU5p
حجم موتور 144 نیو‌تن‌متر
حداکثر قدرت 113 اسب‌بخار
گیربکس AMT6 (شش سرعته نیمه‌اتوماتیک)
شتاب 14 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت 190 کیلومتر برساعت
حجم باک بنزین 50 لیتر

رانا پلاس اتوماتیک چه آپشن‌هایی دارد؟

رانا پلاس اتوماتیکی که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شده، مثل تیپ‌های قبلی خودش فعلا چراغ دی‌لایت، سنسور فشار باد چرخ و سیستم کنترل پایداری و سیستم کمکی حرکت در سربالایی ندارد. با این حال مسئولان ایرانخودرو می‌گویند احتمالا نسخه نهایی با چیزی که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور دارد، متفاوت است و احتمالا آپشن‌هایی به آن اضافه می‌شود. از طرفی عکس‌هایی که از سال ۱۴۰۰ از رانا پلاس اتوماتیک در فضای مجازی دست به دست شده، نشان می‌دهد در این نسخه خبری از اهرم دنده نیست و به‌جای آن از چیزی شبیه به پیچ ولومی یا اصطلاحا موس استفاده کردند.

گیربکس رانا پلاس چهار حالت D (درایو)، M (دستی)، R (دنده عقب) و N (خلاص) دارد، اما حالت P یا همان پارک برای آن تعریف نشده است. با قرار دادن گیربکس رانا پلاس در حالت M یا همان دستی می‌شود تعویض دنده‌ها را با پدالی که روی فرمان تعبیه شده کنترل کرد. طراحی جدید داشبورد، اضافه شدن کنسول میانی یکپارچه، طراحی جدید چراغ‌های عقب و جلو و همرنگ شدن دستگیره و زه‌ها با بدنه جزو مهمترین تغییر‌های ظاهری رانا پلاس اتوماتیک درمقایسه با نسخه قبلی خودش به‌حساب می‌آید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.