ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آغاز تولید ال ۹۰ با موتور ایرانی EF7

آغاز تولید ال ۹۰ با موتور ایرانی EF7تندر نود یا ال 90 که در بازار جهانی با نام داچیا لوگان شناخته می شود، قرار است با موتور تولید داخل شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شود. ایرا‌ن‌خودرو اعلام کرد که در حال آزمایش خودرو تندر ۹۰ با موتور EF7 است. پس از خروج رنو از ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و برقراری تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، تولید تندر ۹۰ در دو شرکت ایرا‌ن‌خودرو و سایپا قطع شد.

مشکل در تولید موتور

logan
بر اساس قرارداد ال ۹۰ هر دو خودروساز اجازۀ استفاده از پلت‌فرم تندر ۹۰ را در محصولات خود دارند، اما بزرگ‌ترین مشکل وارداتی بودن قطعات موتور و بسیاری از قطعات گیربکس این خودرو در ایران است.

بیش از ۶۰ درصد خودرو تندر ۹۰ در ایران ساخت داخل شده بود، اما گلوگاه اصلی تولید این خودرو یعنی موتور و گیربکس باقی مانده بود که حتی با وجود تولید بیش از ۱۵ ساله این خودرو، دانش ساخت موتور و گیربکس به شرکت‌های ایرانی انتقال پیدا نکرده بود.

گفتنی است پیشتر مدیر‌عامل سایپا هم از تندر ۹۰ ایرانی سخن گفته بود. سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفته بود: «پلت‌فرم طراحی‌شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلت‌فرم پایه N90 بوده و به همین دلیل تولید تندر 90 روی این پلت‌فرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.»
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.