ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تارا V۳ چه فرقی با تارا V۴ دارد؟ (مقایسه کامل تارا V3 با تارا V4)

تارا V۳ چه فرقی با تارا V۴ دارد؟ (مقایسه کامل تارا V3 با تارا V4)دو خودروی تارا V3 و تارا V4 جدیدترین نسخه‌های تارا هستند که به‌ترتیب نسخه‌های آپشنال تارا دستی و تارا اتومات محسوب می شوند. از نظر فنی تارا V3 با تارا V4 جدید هیچ فرقی ندارد، اما این وسط تبدیل گیربکس پنج‌دنده به گیربکس شش‌دنده تاثیرش را در کاهش مصرف سوخت نشان می‌دهد. از طرفی تارا V3 و تارا V4 قرار است با آپشن‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی خودشان فروخته شوند و فعلا می‌دانیم سقف سانروف، آینه‌های برقی، ورود بدون کلید و استارت بدون دکمه به فهرست امکانات رفاهی محصولات جدید ایرانخودرو اضافه شده است. تارا V3 و تارا V4 این هفته در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو برای اولین بار رونمایی شدند و در بهترین حالت تا پایان امسال باید منتظر پیش‌فروش آن‌ها باشیم.
تارا اتوماتیک AT

تارا اتوماتیک AT

با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 97، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1 پژوسیتروئن، توانست پلتفرم ملی IKP1 را برای خودش بسازد. اولین خودرویی که با این پلتفرم ساخته شده، خودرو تارا بود که در ابتدا با کد کارخانه‌ای K132 شناخته می‌شد. نسخه اولیه تارا در بهمن 98 رونمایی شد اما تولید آن از نیمه دوم سال 99 شروع شد و از بهمن 99 نیز اولین سری... ادامه
مزایا :
  • درون کابین زیبا
  • امکانات خوب در مقایسه با رقبا
قیمت : 775,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
تارا دنده دستی MT

تارا دنده دستی MT

تارا ، خودرويي سدان در كلاس ابعادي C است كه با بهره گيري از طراحي به روز و زيبا ، جلوه اي با شكوه، دوست داشتني و قدرتمند از توان طراحي متخصصان اين شركت را به رخ مي كشد . اين خودرو، علاوه بر زيبايي از استانداردهاي ايمني بالايي برخوردار بوده و ايمن ترين خودرو توليد شده در شركت ايران خودرو مي باشد. اين خودرو خانوادگي، در دو مدل با گيربكس دستي و اتوماتيك، تجربه رانندگي راحت و دلنشيني را به ارمغان مي‌آورد، و با دارا بودن استاندارد آلايندگي يورو5، يكي از سازگارترين خودروهاي ايران با محيط زيست است. مهمترين ويژگي هاي برجسته خودرو تارا شامل: ايمن: تر... ادامه
مزایا :
  • طراحی جلوی زیبا
  • آپشن‌های متنوع و جدید
  • فضای درون کابین مدرن
قیمت : 670,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

تارا V4 با تارا اتومات چه تفاوتی دارد؟

تارا V4 با آپشن‌های بیشتری نسبت به تارا اتومات (تارا V۲) راهی بازار می‌شود. مثلا اضافه شدن سقف سانروف جزو امکانات رفاهی است که ایرانخودرو برای تارا اتومات سال یا همان تارا V4 درنظر گرفته و کنار آن آنتن کوسه‌ای، سنسور نور، سنسور باران، شیشه‌های دودی عقب، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، آینه تاشو برقی و کنسول مخصوص سرنشینان جلو به فهرست آپشن‌های تارا V4 اضافه شده است.

تارا V4 البته در بخش فنی تفاوت چشمگیری با تارا اتومات ندارد و فقط اضافه شدن گیربکس شش‌دنده می‌تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند. طوری‌که گفته می‌شود مصرف سوخت تارا V4 به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر است و این عدد برای تارا اتومات (تارا V۲) حدود ۷.۳ لیتر برآورد می‌شود. با همه این حرف‌ها تارا V4 یا همان تارا اتومات سال با همان پیشرانه چهار سیلندر TU۵ پلاس راهی بازار می‌شود و موتور ۱.۶ لیتری آن می‌تواند ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۱۱۳ اسب‌بخار نیرو تولید کند که همه این عدد‌ها در مشخصات فنی تارا اتومات (تارا V۲) هم به‌چشم می‌خورد.

تفاوت تارا V3 و تارا دنده‌ای

تارا V3 نسخه جدید تارا دنده‌ای است. حدود دو سال بعد از رونمایی و عرضه تارا دنده‌ای، ایرانخودرو تصمیم گرفته نسخه آپشنال آن را با اسم تارا V3 یا همان تارا دنده‌ای سال روانه بازار کند و تقریبا همان آپشن‌های تارا V4 را به تارا V3 هم اضافه کرده است.

تارا V3 با امکاناتی مثل دستگیره سقفی سرنشینان جلو، چراغ آفتابگیر راننده جلو، ورود بدون کلید و استارت بدون دکمه و آینه‌های تاشو برقی راهی بازار می‌شود و از این نظر امکانات رفاهی بیشتری درمقایسه با تارا دنده‌ای دارد. از نظر ظاهری هم تارا V3 با تارا V۱ تفاوت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال طراحی و گرافیک جدیدی برای چرخ‌های عقب درنظر گرفته شده است. سانروف برقی دومین تغییر ظاهری تارا V3 درقیاس با تارا دنده‌ای به‌حساب می‌آید و انتهای سقف هم از آنتن کوسه‌ای به‌جای آنتن معمولی استفاده شده است. داخل اتاق تارا V3 هم مثل تارا V4 شاهد تغییر طراحی کنسول مخصوص سرنشینان جلو هستیم.

تارا V3 البته در بخش فنی تفاوت‌های زیادی با تارا دنده‌ای تجربه نمی‌کند و کماکان از پیشرانه TU۵ پلاس به‌عنوان قلب تپنده آن استفاده می‌شود. با این حال گیربکس تارا V3 مثل تارا V4 از نوع شش‌دنده است و همین مزیت در سرعت بالا باعث کاهش مصرف سوخت تارا V3 می‌شود.

قیمت تارا V3 چه تفاوتی با تارا V4 دارد؟

قیمت تارا V4 در کارخانه مشخص شده، اما در فهرست محصولات ایرانخودرو هنوز اسمی از تارا V3 دیده به‌چشم نمی‌خورد. قیمت تارا V4 در کارخانه حدود ۴۵۰ میلیون تومان است که با اضافه شدن هزینه‌های ثابت و سایر متعلقات، قیمت تارا V4 در کارخانه به ۵۳۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان می‌رسد. با این اوصاف باید تارا V4 را بعد از دنا پلاس جوانان (۵۹۱ میلیون) و دنا پلاس اتومات (۵۴۵ میلیون) گرانقیمت‌ترین محصول ایرانخودرو در خط تولید بدانیم.

تارا V4 در کارخانه نسبت به تارا V۲ یا همان تارا اتومات حدود ۴۰ میلیون تومان بیشتر است. چون قیمت تارا اتومات در کارخانه تقریبا ۴۹۰ میلیون تومان است. همین محصول در بازار آزاد خودرو حدود درحال حاضر نزدیک ۷۷۵ میلیون تومان دست به دست می‌شود و طبیعتا تارا V4 را به‌محض ورود به بازار، گران‌تر از تارا V۲ خریدوفروش می‌کنند.

جدول مقایسه مشخصات فنی تارا وی۳ با تارا وی۴

آیتم‌ها تارا V3 تارا V4
موتور چهار سیلندر TU5 پلاس چهار سیلندر TU5 پلاس
حجم موتور 1.6 لیتر 1.6 لیتر
حداکثرگشتاور خروجی 144 نیوتن‌متر 144 نیوتن‌متر
حداکثر قدرت 113 اسب‌بخار 113 اسب‌بخار
شتاب 12.5 ثانیه 12.5 ثانیه
مصرف سوخت 7.1 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر 7.1 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر
گیربکس شش سرعته دستی شش سرعته اتومات
قیمت نامشخص 530 میلیون و 690 هزار تومان
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.