ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رانا پلاس چه فرقی با رانا پلاس سقف‌ شیشه‌ای دارد؟

رانا پلاس چه فرقی با رانا پلاس سقف‌ شیشه‌ای دارد؟رانا پلاس برای اولین بار در زمستان سال 1398 رونمایی شد و تقریبا یکسال بعد در پاییز 99 به بازار آمد، این خودرو کمی پس از توقف تولید رانا LX پا به بازار گذاشت و خیلی‌ها این خودرو را فیس‌لیفتی از رانا LX می‌دانند. تفاوت ظاهری رانا پلاس با رانا ال ایکس در تغییر فرم آینه‌ها، اضافه شدن راهنمای LED به قاب آینه و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب رخ داده است. طراحی جدید جلوپنجره و قالپاق‌ها و همرنگ‌شدن دستگیره‌ها و زه‌جانبی با رنگ بدنه خودرو جزو مهمترین تفاوت‌های ظاهری رانا پلاس و رانا LX است و از بهبود استاندارد آلایندگی موتور رانا پلاس هم نباید بگذریم. همان فاکتوری که باعث می‌شود یک‌سری از فعالان بازار خودرو رانا پلاس را نسخه ارتقایافته رانا LX هم بدانند.
رانا پلاس

رانا پلاس

قیمت : 520,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
رانا پلاس یکی از مدل‌های درحال تولید ایرانخودرو است و در نمایندگی این شرکت با قیمت ۳۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به حواله‌داران تحویل داده می‌شود. قیمت رانا پلاس در بازار آزاد، اما تقریبا ۵۰ درصد بیشتر است. الان که به نیمه مهر‌ماه رسیدیم، خرید رانا پلاس در بازار آزاد به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین سواری‌های ایرانخودرو حدود ۴۷۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.
رانا ‏پلاس پانوراما

رانا ‏پلاس پانوراما

رانا پلاس پانوراما در سال 1399 توسط شرکت ایران خودرو با هدف بهبود تعویض دنده‌ها، افزایش لذت رانندگی و کاهش مصرف سوخت رونمایی شد. این خودرو از گیربکس شش دنده MT6 بهره می برد و دنده آخر این خودرو می تواند، دور موتور (RPM) را در سرعت‌های بالای 100 کیلومتربرساعت، به میزان 20% کاهش یابد. همین کاهش دور موتور باعث شده است تا مصرف سوخت این خودرو نیز تا هفت درصد کاهش یابد. تفاوت رانا پلاس پانوراما با رانا پلاس معمولی در کنار نصب گیربکس جدید، رانا پلاس پانوراما چند مزیت مهم دیگر نسبت به رانا پلاس سقف فلزی (5 دنده) دارد: اولین نکته درباره موتور بهبودیافته TU5P آن است... ادامه
مزایا :
  • مصرف سوخت پایین
  • ترمز قدرتمند
  • طراحی زیبا
  • خریداری راحت قطعات یدکی
  • گیربکس جدید 6 دنده
  • موتور بهبودیافته TU5 پلاس
  • سقف شیشه ای + فرمان برقی
قیمت : 560,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
در آن سمت، رانا پلاس پانوراما اولین محصول ایرانخودرو با گیربکس MT۶ است و به‌جای گیربکس پنج دنده دستی به گیربکس شش دنده دستی مجهز شده. تاثیر همین دنده ششم در کاهش مصرف سوخت خودش را نشان می‌دهد و طبق بررسی‌ها اشتهای رانا پلاس پانورما در بحث بنزین، حدود شش درصد کمتر از رانا پلاس سقف فلزی است.

رانا پلاس سقف شیشه‌ای از یک طرف دیگر به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده تا موتور آن قدرت و گشتاور خروجی بیشتری داشته باشد و آلایندگی کمتری تولید کند. تبدیل فرمان هیدرولیک به فرمان برقی یکی دیگر از برتری‌های رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای درقیاس با رانا پلاس سقف فلزی است و احتمالا به همین خاطر ایرانخودرو آن را هفت درصد گران‌تر از رانا پلاس معمولی می‌فروشد.

قیمت رانا پلاس سقف شیشه‌ای در کارخانه تقریبا ۲۹۰ میلیون تومان است و با اضافه شدن هزینه‌های جانبی و مالیات، قیمت رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای در کارخانه به حدود ۳۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد هم نسبت به رانا پلاس سقف قلزی بیشتراست و حدود ۵۴۵ میلیون تومان دست به دست می‌شود. با این اوصاف تفاوت قیمت رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای در کارخانه و بازار به حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

رانا پلاس با رانا پلاس سقف‌ شیشه‌ای چه تفاوت هایی دارد؟

مشخصات رانا پلاس رانا پلاس سقف‌ شیشه‌ای
موتور چهار سیلندر TU5 1.6 لیتر چهار سیلندر TU5 1.6 لیتر
گشتاور خروجی 142 نیوتن‌متر 144 نیوتن‌متر
حداکثر قدرت 105 اسب‌بخار 113 اسب‌بخار
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت 190 کیلومتر بر ساعت
شتاب 12 ثانیه 12 ثانیه
مصرف سوخت 6.9 لیتر به ازای 100 کیلومتر 6.8 لیتر به ازای 100 کیلومتر
قیمت کارخانه (پاییز 1402) 322 میلیون تومان 343.5 میلیون تومان
قیمت بازار (پاییز 1402) حدود 475 میلیون تومان 545 میلیون تومان
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.