ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه کامل دنا پلاس اتومات با دنا پلاس جوانان (دنا جوانان بهتر است یا دنا اتومات؟)

مقایسه کامل دنا پلاس اتومات با دنا پلاس جوانان (دنا جوانان بهتر است یا دنا اتومات؟)دنا پلاس جوانان یکی از گران‌ترین خودروهای سواری تولید داخل است که همزمان با برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در محل دائمی نمایشگاه تهران، رونمایی شد. این خودرو حالا با یکسری تغییر نسبت به نسخه‌های قبلی خودش روانه بازار می‌شود. دنا پلاس جوانان قرار است برای اولین بار از موتور EFP در دنا پلاس جوانان استفاده شود و علاوه‌بر این در فهرست امکانات رفاهی آن چندتا آپشن بیشتر از دنا پلاس اتومات به‌چشم می‌خورد. بدلیل وجود همین آپشن‌های جدید، ایرانخودرو تصمیم گرفته دنا پلاس جوانان را ۴۶ میلیون تومان گران‌تر از دنا پلاس اتومات به بازار عرضه کند و با این اوصاف باید دنا پلاس جوانان را گرانترین خودرو داخلی در خط تولید خودروسازان بدانیم. اما دنا پلاس اتوماتیک بهتر است یا دنا پلاس جوانان؟ موتور EFP بهتر است یا موتور معروف EF۷؟

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس جوانان با دنا پلاس اتومات

دنا پلاس جوانان اولین محصول ایرانخودرو است که با موتور EFP راهی بازار می‌شود. اتفاقا همین فاکتور را می‌توانیم مهمترین برتری دنا پلاس جوانان حداقل در مقایسه با نسخه‌های قبلی آن بدانیم. پیشرانه چهار سیلندر ۱.۷ لیتری EFP را به‌عنوان نسخه تقویت‌شده همان موتور معروف EF۷ می‌شناسیم که قبلا ایرانخودرو EF۷ را روی محصولاتی مثل سمند و خود دنا پلاس امتحان کرده است.

مشخصات فنی دنا پلاس جوانان نشان می‌دهد موتور آن می‌تواند ۲۴۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و نهایتا ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت داشته باشد و این نیرو به‌کمک گیربکس شش سرعته اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌شود. آنطرف پشرانه ۱.۷ لیتر EF۷ دنا پلاس اتومات می‌تواند نهایتا ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۱۵۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. نکته مهم در مشخصات فنی دنا پلاس جوانان این است که مصرف سوخت آن نسبت به دنا پلاس اتوماتیک کمتر شده و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند درحالی که مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس اتوماتیک ۸.۱ لیتر تخمین زده می‌شود. طبق اطلاعاتی که درباره مشخصات فنی دنا پلاس جوانان روی سایت ایرانخودرو قرار گرفته، می‌دانیم سرعت دنا پلاس جوانان دربهترین حالت ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و راننده آن می‌تواند نهایتا با سرعتی معادل ۲۰۵ کیلومتر برساعت حرکت کند. همین دوتا عدد برای دنا پلاس اتومات به‌ترتیب ۹.۵ ثانیه و ۲۰۵ کیلومتربرساعت است.

مقایسه آپشن‌ها و امکانات دنا پلاس جوانان با دنا پلاس اتومات

دنا پلاس جوانان قرار است با چندتاآپشن بیشتر از نسخه‌های قبلی خودشان فروخته شود، اما از نظر ظاهری فرقی با دنا پلاس اتومات ندارد. ورود بدون کلید و استارت بدون کلید جزو همان چند آپشنی که دنا پلاس جوانان نسبت به دنا پلاس اتومات بیشتر دارد وگرنه آپشن‌های دیگری مثل دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، مانیتور هفت اینچ و دوربین عقب، چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلو، چراغ‌های مخصوص روز، ترمز ضد قفل و سنسور عقب بخشی از امکانات رفاهی است که در دنا پلاس اتوماتیک هم وجود دارد.

دنا پلاس اتوماتیک جوانان البته همانطور که اشاره کردیم، از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس اتواماتیک ندارد و با همان طراحی و جلوپنجره و چراغ‌ها راهی بازار می‌شود. البته گفته می‌شود دنا پلاس جوانان انگار با رنگ‌های متنوع‌تری پا به بازار می‌گذارد. طبق عکس‌هایی که از دنا پلاس جوانان وجود دارد، داخل اتاق هم تقریبا هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود و از همان کیلومترشمار قبلی در آن استفاده شده است. رینگ‌های ۱۶ اینچ، ظرفیت ۵۰۰ لیتری صندوق عقب و وزن تقریبی هزار و ۴۰۰ کیلوگرم را هم باید جزو سایر مشخصات ظاهری دنا پلاس اتوماتیک جوانان بدانیم که حدود ۴.۵ متر طول دارد و اندازه عرض و ارتفاع آن به ترتیب یک متر و ۹۰ سانتی‌متر و یک متر و ۴۵ سانتی متر است.

جدول مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس جوانان با دنا پلاس اتوماتیک

مشخصات فنی دنا پلاس جوانان دنا پلاس اتوماتیک
موتور چهار سیلندر توربو EFP چهار سیلندر توربو EF7
حجم موتور 1.7 لیتر 1.7 لیتر
حداکثر گشتاور خروجی 240 نیو‌تن‌متر 215 نیو‌تن‌متر
حداکثر قدرت 165 اسب‌بخار 150 اسب‌ بخار
شتاب 10.5 ثانیه 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت 205 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر 8.1 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر
قیمت کارخانه 591 میلیون و 854 هزار تومان 545 میلیون و 100 هزار تومان
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک جوانان (توربو اتومات EFP)

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک جوانان (توربو اتومات EFP)

دنا پلاس جوانان یکی از گران‌ترین خودروهای سواری تولید داخل است. این خودرو قرار است از نظر ظاهری فرقی با نسخه قبلی خود یعنی دنا پلاس اتوماتیک نداشته باشد، اما نسبت به دنا پلاس اتوماتیک چندتا آپشن بیشتر دارد. منظورمان از این آپشن‌ها ورود بدون کلید و استارت بدون کلید است وگرنه چیز‌هایی مثل مانیتور هفت اینچ و دوربین عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلو، چراغ‌های دی‌لایت، ترمز صد قفل، کروز کنترل و سنسور عقب جزو همان آپشن‌هایی که در دنا پلاس اتوماتیک هم شاهد بودیم. دنا پلاس اتوماتیک جوانان البته همانطور که چند سطر بالاتر گفت... ادامه
مزایا :
  • موتور جدید و کم مصرف
  • شتاب خوب
  • ورود بدون کلید
  • استارت بدون کلید
قیمت : 591,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
دنا پلاس توربو صفر کیلومتر

دنا پلاس توربو صفر کیلومتر

محصول جديد دناپلاس توربو شارژ، داراي موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژر بوده و مي‏تواند بعنوان محصولي متفاوت مورد توجه مشتريان قرار گيرد. در واقع يكي از اهداف شركت ایران خودرو در عرضه اين محصول، افزايش كارايي قواي محركه خودروي دنا پلاس از طريق نصب سامانه توربوشارژ بر روي آن است. ایران خودرو در شرح مزیت این موتور می گوید، این موتور، قدرت و شتاب خودرو را بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش می دهد. مصرف سوخت بهینه کرده و احتراق كامل‏ تر سوخت و مصرف كمتر نسبت به موتور معمولي را از دیگر مزیت این موتور است. اما دنا پلاس چه ویژگی هایی دارد؟ مهمترين ويژگي ه... ادامه
مزایا :
  • موتور قدرتمند
  • سیستم تهویه اتوماتيك
  • سيستم ترمز خوب
  • گشتاور خوب
قیمت : 807,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

مقایسه قیمت دنا پلاس جوانان با دنا پلاس اتومات

دنا پلاس جوانان طبق فهرستی که در سایت ایرانخودرو وجود دارد، گران‌ترین محصول این کارخانه است و حدود ۴۶ میلیون گران‌تر از دنا پلاس اتومات فروخته می‌شود. قیمت دنا پلاس جوانان در کارخانه ۵۹۱ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان است و ایرانخودرو از خریداران دنا پلاس اتومات ۵۴۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. تفاوت تقریبا ۴۶ میلیونی قیمت دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات از این نظر مهم است که دنا پلاس اتومات بعد از دنا پلاس جوانان گرانقیمت‌ترین محصول ایرانخودرو در کارخانه است.

قیمت دنا پلاس جوانان در بازار آزاد البته هنوز مشخص نیست و تا الان دنا پلاس اتوماتیک با قیمت تقریبی ۸۳۰ میلیون تومان گرانقیمت‌ترین خودرو داخلی صفرکیلومتر در بازار آزاد است. بدنیست بدانید در خانواده نسبتا پرجمعیت دنا، دو محصول دیگر به اسم دنا پلاس ساده و دنا پلاس شش‌دنده هم در خط تولید ایرانخودرو حضور دارد که قیمت دنا پلاس ساده در کارخانه تقیریبا ۳۴۹ میلیون تومان و قیمت دنا پلاس شش‌دنده ۴۸۲ میلیون تومان است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.