ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات ورود خودروی ارزان قیمت به بازار ایران در سال 1402

جزئیات ورود خودروی ارزان قیمت به بازار ایران در سال 1402جزئیاتی از تولید چندین خودروی جدید ارزان‌قیمت ایران‌خودرو برای سال آینده در رسانه های مختلف منتشر شده است. برخی رسانه ها گزارش داده اند که دو خودروساز بزرگ ایرانی سایپا و ایران خودرو، در تلاش هستند با طراحی یک پلت‌فرم مشترک که احتمالاً متعلق به خودرو اقتصادی رنو کوئید است، حداقل چهار محصول ارزان‌قیمت را تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ روانه بازار کنند.

قیمت احتمالی خودروهای ارزان قیمت 1402

گفته شده است، قیمت این خودروها «بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان (حدود ۵ تا ۶ هزار دلار) خواهد بود.

عبدالله توکلی لاهیجانی، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، گفته است «این خودروها با مشارکت خودروسازان ایرانی تولید می‌شوند و به‌لحاظ قیمت جایگزین مناسبی برای پراید هستند.»

این مقام دولتی همچنین ادعا کرده است که محصولات نهایی این پلت‌فرم که در دسته خودروهای جمع‌وجور قرار می‌گیرند و عمدتاً کاربرد شهری دارند، «مطابق با ویژگی‌ها و استانداردهای ایمنی روز دنیا طراحی می‌شوند».

به‌گفته او، ظاهراً این پلت‌فرم متعلق به خودرو اقتصادی رنو کوئید بوده که «تغییر مهندسی و بومی‌سازی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.»

رنو کوئید یکی از ارزان‌ترین خودروهای جهان است که در هند و برزیل توسط رنو تولید می‌شد. این خودرو قرار بود توسط رنو به‌صورت مستقیم در ایران تولید شود و مذاکراتی هم با ایران‌خودرو و سایپا انجام شده بود و این شرکت‌ها نمونه‌های از این خودرو را نیز دریافت کرده‌ بودند. حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی در حال مهندسی معکوس این خودرو هستند و قرار است برای موتور و گیربکس هم از نسخه‌های موجود در ایران استفاده کنند.

به احتمال زیاد، ایران‌خودرو از پیشرانه سه‌سیلندر در این خودرو استفاده خواهد کرد.

از لحاظ ابعاد، طول محصول جدید ایران‌خودرو از ۳.۶ متر کمتر خواهد بود. سال ۱۳۹۹ ایران‌خودرو از نخستین موتور سه‌سیلندر یک‌لیتری خانواده موتور جدیدش رونمایی کرد. این موتور ۷۲ اسب بخار و ۹۸ نیوتن متر گشتاور قدرت دارد.

به‌گفته پیمان شرقی، مدیر توسعه این موتور در شرکت ایران‌خودرو، این موتور در محصول ارزان‌قیمت ایران‌خودرو که قرار است جایگزین پراید شود، استفاده خواهد شد.
منبع : digiato.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.