ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خودروهای جدید هیوندای و کیا، به باتری‌های خورشید مجهز می شوند

خودروهای جدید هیوندای و کیا، به باتری‌های خورشید مجهز می شوندهیوندای و کیا از سال آینده بعضی از مدل‌های خود را با باتری‌های خورشیدی که روی سقف و کاپوت ماشین قرار دارد به بازار عرضه خواهند کرد.

باتری‌های خورشیدی پیش از این در ماشین‌های هیبرید نظیر تویوتا پریوس استفاده شده بود. اما این اولین بار است که قرار است ماشین‌های با موتور درون‌سوز هم به این باتری‌ها مجهز شوند.

قوانین جدید برای کاهش آلودگی هوا خودروسازان را به شدت تحت فشار گذاشته تا میزان مصرف سوخت و آلودگی ماشین‌ها را کاهش دهند. برای این کار خودروسازان ناگزیر شده‌اند برای رعایت استانداردهای تازه، محصولات خود را تا حد زیادی تغییر دهند و این کار هزینه زیادی برایشان خواهد داشت.

استفاده بیشتر از باتری‌های خورشیدی راهی برای رعایت قوانین جدید بدون ایجاد تغییرات عمده در طراحی ماشین‌ها است. در صورت موفقیت هیوندای و کیا، این راه حل به صورت گسترده توسط خودروسازان دیگر هم استفاده خواهد شد.

اولین نسل از باتری‌های هیوندای و کیا سال آینده در سقف ماشین‌های هیبرید این دو شرکت نصب خواهد شد. کارخانه‌ کره‌ای می‌گوید با توجه به میزان نور و شرایط آب و هوا این باتری می‌تواند بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از باتری موتور الکتریکی ماشین را شارژ کند. به این ترتیب علاوه بر کاهش زمان شارژ، راننده می‌تواند از موتور الکتریکی بیشتر استفاده کند و از میزان آلودگی ماشین کاسته خواهد شد.

نسل دوم باتری‌ها در ماشین‌های با موتور درون سوز نصب می‌شود. این باتری‌ها روی سقف ماشین که نیمه شفاف است نصب می‌شود و انرژی که از این طریق تولید می‌شود در سیستم‌هایی نظیر تهویه مطبوع استفاده می‌شود. نسل سوم باتری‌های خورشیدی ویژه ماشین‌های تمام الکتریکی است و روی سقف و کاپوت ماشین قرار دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.