ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیزی درباره خودروی هیوندای نکسو (Nexo) / از قیمت تا مشخصات فنی

همه چیزی درباره خودروی هیوندای نکسو (Nexo) / از قیمت تا مشخصات فنیهیوندای نکسو (انگلیسی: Hyundai Nexo) یک خودروی هیدروژنی کراس اوور اس یووی است. این خودرو برای بار نخست در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس[۲] و به عنوان جانشین خودروی هیوندای توسان اف‌سی‌ئی‌وی معرفی شد. نکسو لوکس‌ترین اس یووی هیوندای است. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، تا ۱۸ خودروی الکتریکی به بازارهای جهانی عرضه کند و اعلام کرده‌است که هند منطقه ای کلیدی برای تمرکز این برند است.نکسو از پلت فرم هیوندای توسان اف‌سی‌ئی‌وی بهره می برد و از مزایای آن نیز بهره مند است.اما قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به آن دارد.
2019 Hyundai Nexo
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #3
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
بر اساس گفته های هیوندای در نمایشگاه ماشین لس آنجلس احتمالا اوایل 2020 شاهد حضور این غول دوست دار محیط زیست در بازار های جهانی با دو مدل به قیمت های 59350 دلار /3,976,450,000 تومان (قیمت تبدیل شده) و 62850 دلار /4,192,860,000 تومان (قیمت تبدیل شده) خواهیم بود که قیمت های بسیار بالایی برای یک خودروی کره ای هست.

اما نکته ی قابل توجه در مورد قیمت این خودرو معافیت های مالیاتی ای هست که برای خودرو های پاک در نظر گرفته شده و 5000 دلار /335,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) مالیات از قیمت این دو خودرو کم میکند.
2019 Hyundai Nexo
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #6
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
قطعا با اینکه هیوندا تصمیم به عرضه این خودرو به بازار گرفته اما با این حال هنوز پیش زمینه های حضور چنین خودرو هایی در خیابان ها فراهم نیست و سوخت رسانی به این خودرو ها به دلیل اندک بودن جایگاه های سوخت مخصوص که فقط در چند کشور از جمله انگلیس و فرانسه و … موجود هست ، با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد بود گرچه با تمام این اوصاف کمپانی هایی مانند تویوتا و بنز هم به زودی خودرو های سلول سوختی خود را معرفی خواهند کرد.

طراحی هیوندای نکسو ، جذاب و خاص

شروع داستان نکسو رو میتوان از سال 2018 دانست که اولین کانسپ ها و طرح های مفهومی از این خودرو در دسترس قرار گرفت که گویای طراحی خاص و جذاب این خودرو بود. برای مثال میتوان از چراغ های جلوی باریک و کشیده یا چراغ های عقب طوسی رنگ این خودرو یاد کرد که همگی در کنار هم ظاهری خاص و کاملا متفاوت را به وجود آورده اند.

اما اولین چیزی که در طراحی داخلی نکسو توجه را جلب میکند فاصله ی زیاد بین دو صندلی جلو و کنسول نسبتا پهن آن است. علاوه بر این ها صفحه نمایش بزرگ این خودرو هم که توانایی نمایش نقاط کور را در دور تا دور خودرو دارد قابل توجه است ، در مجموع در میتوان طراحی داخلی نکسو رو یک طراحی آینده نگرانه دانست

موتور هیوندای نکسو

موتور این خودرو میتواند 161 اسب بخار نیرو و 394 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نکسو میتواند در 9.2 ثانیه سرعت خود رو از 0 به 100 برساند که آماری بهتر نسبت به توسان سلول سوختی همین کمپانیست اما با این حال نمیتوان این خودرو را پرشتاب دانست.

حس و حال رانندگی با نکسو

کسانی که برای تست های نکسو با آن رانندگی کردن نقل میکنند که این خودرو از لحاظ فرمان پذیری ، هندلینگ و نرم بودن زیر و بند کاملا رضایت بخش بوده و سر و صدا و لرزش داخل ماشین بسیار کم بوده که نوید یک ماشین بسیار نرم و رانندگی لذت بخش را میدهد به گونه ای که وقتی در های ماشین بسته باشد و درون آن نشسته باشیم هیچ صدایی به گوش نمیرسد که البته به طور کلی هم خودرو های سلول سوختی کم صدا تر و نرم تر از خودرو های سوخت فسیلی هستند.

بدون شک هدف اصلی هیوندای از معرفی و در مرحله ی بعد وارد کردن این خودرو به بازار ، فروش و سود مالی نبوده و این کمپانی در اصل نکسو رو وسیله ای برای قدرت نمایی در بین ماشین ساز ها و نمایش تکنولوژی خودش قرار داده که البته باید گفت در این امر واقعا موفق بوده و تونسته توانایی های خودش رو به رخ دیگر خودرو ساز ها بکشه

نگران امنیتتان در نکسو نباشید

بر اساس گزارشات به دست آمده از تست های یورو NCAP هیوندای نکسو نمرات بسیار خوب و امتیاز 5 ستاره از لحاظ امنیت گرفت که این نمرات به شکل زیر است :

94 از 100 برای حفاظت از بزرگسال

86 از 100 برای حفاظت از سرنشینان کودک

67 از 100 برای ایمنی عابر پیاده

80 از 100 برای عملکرد سیستم های ایمنی و کمک راننده

برخی ویژگی های هیوندای نکسو

موتور سلول سوختی هیدوژنی
باطری لیتیوم یون
161 اسب بخار نیرو و 394 نیوتن متر گشتاور
نسل جدید گیربکس تک دنده و پیوسته
صفر تا 100 : 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت : 180 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت : 5 نفر
برخی آپشن های نکسو
چراغ های روز لیزری
سان روف
سقف پانارومیک
سیستم صوتی پیشرفته krell
کمک پارک خودرو از راه دور با استفاده از سوییچ
دوربین 360 درجه
امکانات رفاهی از جمله گرم کن صندلی و مانیتور بزرگ متصل به گوشی و…
ال ای دی نکسوال ای دی نکسو سیستم صوتی نکسوسیستم صوتی نکسو

مقایسه با دیگر خودرو های سلول سوختی

هیوندای نکسو در مقایسه با دیگر خودرو های سلول سوختی مثل هوندا کلریتی و تویوتا میرای خودروی بهتریست و در ازای یک باک سوخت مسافت بیشتری را طی میکند و از شتاب مناسب تری هم برخوردار است.

اما در مقایسه با خودرو های برقی مثل تسلا مدل ایکس، هم از لحاظ میزان مسافت به ازای هر بار شارژ و هم از لحاظ شتاب و سرعت و هم از لحاظ استفاده از تکنولوژی ها، ضعیف تر عمل کرده. البته قیمتی تقریبا نصف قیمت مدل تسلا ایکس که 134000 دلار /8,978,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هست را داراست.
آلبوم عکس
2019 HYUNDAI NEXO :
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #8
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #7
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #6
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #5
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #4
تصاویر خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو مدل 2019 #3
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.