ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند، چون زمانی که شیشه درب ماشین لباسشویی را لمس می‌کنند آب گرم را حس نمی‌کنند. اما همیشه نمی‌توان به این نوع چک کردن اعتماد کرد چون لباسشویی آب را فقط در زمان شستشو به مدت کمی و به اندازه گرم می‌کند و بسیاری از درب‌های ماشین لباسشویی نیز یک پوشش عایق پلاستیکی بیرونی دارند، بنابراین گاهی اوقات سخت است آب گرم را با لمس شیشه درب احساس کنید. برای متوجه شدن اینکه چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند این مطلب را کامل بخوانید چون ما همه چیز در مورد علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را توضیح داده‌ایم.

المنت (هیتر) لباسشویی خراب است؟

ارور یا کد خطا تقریبا تمام ماشین لباسشویی‌های جدید و مدرن در طول شستن دمای آب را کنترل می‌کنند و در صورتی که درجه حرارت به مقدار تعیین‌شده در زمان مشخص افزایش نیابد، باید یک ارور یا خطا را نشان دهند. بنابراین، اگر المنت ماشین لباسشویی کار نمی‌کند، برنامه باید متوقف شود و یک کد خطا نشان دهد.

ولی در ماشین‌های قدیمی‌تر که توسط تایمر مکانیکی کنترل می‌شوند از کد‌های خطا خبری نیست و اگر المنت ماشین لباسشویی هم کار نکند به شستشوی خود ادامه می‌دهند و شما متوجه نمی‌شوید چون اروری نشان نمی‌دهد.

اگر المنت یک ماشین لباسشویی مدرن و دیجیتال معیوب باشد، باید یک ارور نشان داده شود که نشان‌دهنده خطا در مدار المنت است. ولی در یک ماشین لباسشویی قدیمی، علائم عدم گرم کردن را باید سنتی متوجه شویم مانند لمس شیشه درب ماشین لباسشویی و یا اینکه بعد از شستشو آیا لباس‌ها تمیز شده‌اند.

تست سنتی المنت ماشین لباسشویی

برای تست سنتی و عامیانه اینکه آیا المنت لباسشویی خراب است یا خیر، برنامه ماشین لباسشویی را روی برنامه cotton تنظیم کنید. (در لباسشویی‌های قدیمی این برنامه عدد ۱ و یا برنامه A می‌باشد) و درجه آب را روی ۷۰ یا ۹۰ تنظیم کنید و لباسشویی را روشن کنید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه اگر شیشه درب ماشین لباسشویی را لمس کنید باید متوجه گرمای آب ماشین لباسشویی شوید. اگر آب گرم است پس لباسشویی هیچ مشکلی برای گرم کردن آب ندارد. ولی اگر آب گرم نیست باید بررسی کنید.

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر مطمئن هستید که لباسشویی آب را گرم نمی‌کند چند دلیل می‌تواند داشته باشد.

المنت لباسشویی خراب است.
سنسور یا ترموستات لباسشویی خراب است.
تایمر با یرد الکترونیکی خراب است.
تست المنت ماشین لباسشویی
یک المنت لباسشویی را به راحتی می‌توان با یک اهم‌متر تست کرد و مدار یک المنت معیوب معمولا در حالت قطع است. اگر یک المنت سالم باشد باید دارای مقاومت بسیار بالا باشد. یعنی باید با اهم‌متر مقاومتی در محدوده ۲۰ تا ۵۰ اهم را نشان دهد.

سنسور یا ترموستات لباسشویی

مقدار کار المنت را در لباسشویی‌های جدید سنسور و در لباسشویی‌های قدیم ترموستات تعیین می‌کند. اگر سنسور یا ترموستات المنت ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد المنت در مدار نمی‌آید و آب گرم نمی‌شود. در لباسشوی‌های جدید اگر سنسور خراب باشد ارور نشان می‌دهد ولی در لباسشویی‌های ترموستاتی خیر. برای تست سنسور و ترموستات ماشین لباسشویی نیز می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید.

تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی

اگر برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی خراب باشد و به المنت در زمان مناسب فرمان کار را ندهد. المنت روشن نمی‌شود و آب ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود برای تست برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی باید از یک تکنسین یا تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید چون این کار به تخصص نیاز دارد.

image : 24|7 Home Rescue منبع : پشتیبان سرویس | poshtibanservice.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.