ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای انتخاب و خرید یک ماشین لباسشویی خوب

راهنمای انتخاب و خرید یک ماشین لباسشویی خوببرای خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ماشین لباسشویی، یکی از اصلی‌ترین وسایل منزل است. وسیله‌ای که کاربرد زیادی دارد و معمولاً دیر به‌ دیر تعویض می‌شود بنابراین انتخاب آن، نیازمند بررسی و مطالعه دقیق است. ماشین‌های لباسشویی، از نظر مدل، ظرفیت، قیمت و سایر ویژگی‌ها تنوع زیادی دارند، بنابراین بهتر است قبل از خرید نیازها و معیارهایتان را مشخص کنید. توجه به نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی ، ضمن حفظ کیفیت لباس‌ها، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

در مورد نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی و ویژگی‌های مدل‌های مختلف را مطالعه کنید، خرید راحت‌ و رضایت‌بخشی خواهید داشت. از ویژگی‌های کلی این دستگاه، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ظرفیت: به معنای وزن لباس‌های خشکی است که دستگاه در یک شستشو می‌شوید. ظرفیت، اولین و اصلی‌ترین معیار خرید ماشین لباسشویی است. شما می‌توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده از این وسیله، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. برای خانواده‌های یک تا دو نفره، ماشین لباسشویی‌های پنج کیلویی انتخاب خوبی هستند ولی برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر، دستگاه‌های هفت یا نه کیلویی مناسب‌تر هستند.
قیمت هزینه، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید این وسیله است. طبیعتاً هرچه کیفیت بالاتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. باید توجه کنید خرید ماشین‌ لباس‌شویی با کیفیت، گرچه هزینه بیشتری دارد ولی نوعی صرفه‌جویی برای آینده است چون دستگاه‌ با کیفیت، کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، کمتر آب و مواد شوینده مصرف می‌کند و طول عمر بیشتری دارد.

نوع ماشین لباسشویی: ماشین لباس‌شویی‌ها از نظر نوع موتور، به دو دسته‌ی تسمه‌ای (Belt Drive) و بدون تسمه (Direct Drive) تقسیم می‌شوند. در دستگاه‌های تسمه‌ای موتور پایین مخزن قرار دارد و با تسمه مخزن را به حرکت درمی‌آورد. این مدل قیمت‌ پایین‌تری دارد ولی به دلیل حرکت تسمه، لرزش و صدای زیادی دارد. در مدل بدون تسمه، موتور پشت مخزن قرار دارد و مخزن را می‌چرخاند. این مدل صدا و لرزش کمتری دارد، انرژی کمتری مصرف می‌کند و طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های تسمه‌ای دارد.

سرعت چرخش: به معنای سرعت چرخش مخزن در هر دقیقه است. هرچه سرعت چرخش بالاتر باشد، شستشو سریع‌تر صورت می‌گیرد، خشک‌کن بهتر عمل می‌کند و زمان خشک‌شدن لباس‌ها کاهش پیدا می‌کند و زودتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. هرچه سرعت چرخش بالاتر باشد، هزینه دستگاه بیشتر می‌شود.
برچسب انرژی: برچسب انرژی نمایانگر میزان بازدهی دستگاه است. این برچسب از A (بالاترین بازدهی) تا G (پایین‌ترین بازدهی) تقسیم‌بندی شده است. بالاترین بازدهی‌ها، +A و ++A یا +++A هستند.

گواهی NSF: گواهی‌نامه بنیاد ملی بهداشت (NSF)، به معنای این است که ماشین لباسشویی، ۹۹ درصد باکتری‌ها را از بین می‌برد.

صفحه نمایش: نوع صفحه نمایش بهتان کمک می‌کند وضعیت شستشو و زمان باقی‌مانده را دنبال کنید.

شناخت انواع ماشین لباسشویی اولین قدم برای یک خرید مناسب است.

ماشین لباس‌شویی‌ها، به صورت کلی به دسته تقسیم می‌شوند: درب از بالا، درب از جلو و دوقلو (درب از بالا همراه خشک‌کن).

درب از بالا: ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا، طی حرکت چرخشی لباس‌ها را می‌شویند. این مدل‌ها سبک هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند، نسبت به سایر مدل‌ها قیمت کمتری دارند. از معایبشان می‌توان به سروصدای بیشتر و مصرف آب بالاتر اشاره کرد.

دوقلو: در ماشین لباسشویی‌های دوقلو، لباس‌ها در مخزن معلق و شسته می‌شوند. این مدل‌ها ظرفیت بالایی دارند، کار شستشو و خشک کردن را همزمان انجام می‌دهند ولی سروصدای نسبتا زیادی دارند و برای خشک کردن، باید لباس‌ها را جابه‌جا کنید.

درب از جلوی اتوماتیک: رایج‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی هستند. این مدل‌ها، کیفیت شستشوی بالا، صدای کم و امکانات جانبی زیادی دارند. البته طبیعتاً قیمتشان نیز بالاتر است. دستگاه‌های درب از جلو، برای افراد شاغل و پرمشغله انتخاب‌های بهتری هستند، چون برای خشک کردن لباس‌ها به زمان کمتری نیاز دارند.

بعد از شناخت کلی انواع ماشین لباسشویی، باید به جزئیات و امکانات جانبی توجه کنیم. امروزه ماشین‌های لباسشویی امکانات زیادی ارائه می‌کنند تا با توجه به شرایطی مانند: تعداد افراد خانواده، میزان استفاده در طول روز، زمان، جنس لباس و… بهترین انتخاب را داشته باشید. بعضی از جزئیاتی را که به خرید بهترین ماشین لباسشویی کمک می‌کنند مرور می‌کنیم:

برنامه شستشو: بهتان امکان می‌دهد با توجه به نوع غالب لباس‌ها، یک برنامه شستشو را انتخاب کنید. برنامه شستشو، دمای آب، سرعت شستشو، زمان شستشو و سرعت خشک کردن را بر اساس جنس لباس تنظیم می‌کند تا لباس آسیب نبیند و بهتر شسته شود؛ مثلاً برنامه‌ی شستشوی لباس‌های تیره، شستشوی لباس‌های نازک و حساس.
شستشوی سریع (Quick wash): این گزینه برای زمان‌هایی که عجله دارید، بسیار مناسب است چون باعث می‌شود لباس‌ها در زمان کمتری شسته شوند؛ البته باید حجم لباس‌هایی که در دستگاه قرار می‌دهید کم باشد.
شستشو با تأخیر (Delay wash): اگر لباس‌ها، بعد از شسته شدن مدت زیادی در ماشین لباسشویی بمانند، چروک می‌شوند و بو می‌گیرند. با این امکان، می‌توانید هنگام خروج از منزل ماشین لباسشویی را روشن کنید و زمان شروع شستشو را بین ۶ تا ۳۶ ساعت به تاخیر بیندازید.

شستشوی حبابی: با تشکیل حباب، باعث می‌شود مواد شوینده به تار و پود پارچه نفوذ کنند و شستشو با کیفیت بهتری صورت بگیرد. همچنین با کوتاه کردن زمان شستشو، میزان مصرف برق را کاهش می‌دهد.
شستشو با بخار (Magic steam): بخار به دلیل گرمای بالا، بدون آسیب رساندن به پارچه، باکتری‌ها را از بین می‌برد و اتوکشی را راحت‌تر می‌کند.

اسپری آب و مواد شوینده (Jet wash system): با استفاده از یک نازل قدرتمند، آب و مواد شوینده را روی لباس‌ها اسپری می‌کند و به‌طور چشم‌گیری باعث کاهش زمان شستشو، افزایش کیفیت و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

چرخش مضاعف (Extended tumble): با چرخش‌های بیشتر، باعث جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها می‌شود.
لکه‌بر (Stain removal): این گزینه‌ برای خانواده‌هایی که کودک دارند، بسیار کابردی است چون باعث از بین رفتن لکه‌های پارچه می‌شود.

آبکشی شرعی: برخی از برندهای ماشین لباسشویی، برنامه‌ای برای آبکشی شرعی و مطابق با موازین اسلامی دارند.
تکنولوژی اضافه کردن لباس حین شستشو: با این گزینه، دیگر نگران فراموش کردن لباس‌ها نباشید، چون می‌توانید حین شستشو، لباس‌های جدیدی داخل دستگاه بیندازید.

کنترل از طریق وای‌فای: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را از طریق اینترنت کنترل کنید. با کنترل هوشمند می‌توانید در حین انجام کارهای مختلف، روند کار دستگاه لباسشویی را زیرنظر داشته باشید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.