ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پیش از خرید آبمیوه گیری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ + قیمت آبمیوه گیری ها

 پیش از خرید آبمیوه گیری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ + قیمت آبمیوه گیری هاانتخاب یک دستگاه خوب برای خونه کار بسیار مشکلی ست بخصوص با وجود تنوع برندها در بازار لوازم خانگی. تنوع برندها، مدل‌ها، آپشن‌هایی که هر دستگاه دارد و ویژگی‌های فنی هر وسیله احتمالا شما را گیج خواهد کرد. به همین دلیل هم برای تجربه موفق خرید لوازم خانگی، ‌نیاز به یک دستورالعمل دارید. در مقاله زیر کاربردی‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم خانگی بدانید و در نظر بگیرید، گفته شده است:

انواع آبمیوه گیری

آبمیوه گیری‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دستگاه‌های آبمیوه گیری سانتریفیوژ

دستگاه‌های آبمیوه گیری سانتریفیوژ متداول‌ترین و محبوب‌ترین نوع دستگاه آبمیوه گیری خانگی هستند. این نوع از آبمیوه گیری‌ها دندانه های ریزی داشته که با سرعت چرخیده و محصولات را خرد می‌کنند و بعد از آسیاب شدن، آبمیوه از طریق یک صافی توری مانند خارج می‌شود. این روند به سرعت انجام می‌شود اما کف زیادی تولید شده که باعث اکسید شدن آبمیوه‌ها می‌شود؛ به همین دلیل لازم است پس از آب گیری میوه‌ها و سبزیجات فوراً آن‌ها را مصرف کنید تا مواد مغذی آن‌ها را از دست ندهید.

دستگاه‌های آبمیوه گیری سانتریفیوژ برای آب گیری میوه‌هایی مانند هویج و سیب و سبزیجات سفت بهترین عملکرد را دارند. اکثر آبمیوه گیری ‌های سانتریفیوژ سبک بوده و تنظیم و کار کردن با آن‌ها آسان است. علاوه بر این قطعات این نوع از آبمیوه گیری‌ها قابل جدا شدن بوده و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند.

آبمیوه گیری‌های نرم کننده

آبمیوه گیری‌های نرم کننده برای آسیاب کردن میوه‌ها و سبزیجات مانند “جویدن” عمل کرده و این روند را به وسیله دندانه‌های تیز فلزی انجام می‌دهند. این نوع از آبمیوه گیری‌ها با فشار زیاد آبمیوه را از تفاله‌ها جدا می‌کنند؛ در نتیجه بازده این نوع دستگاه‌ها زیاد و کف و اکسیداسیون کم است و نسبت به آبمیوه گیری‌های سانتریفیوژ مواد مغذی آبمیوه‌ها را بیشتر حفظ می‌کنند. روند آب گیری در آبمیوه گیری‌های نرم‌کننده آهسته بوده و به همین دلیل امکان آب گیری آسان از سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ فراهم می‌شود.

با وجودی که روند آب گیری این نوع دستگاه‌ها طولانی‌تر است اما آبمیوه‌ها را گرم نمی‌کنند؛ همین موضوع سبب شده آبمیوه گیری‌های نرم کننده به “آبمیوه گیری‌های سرد” معروف شوند. با اینکه آب میوه گیری‌های نرم کننده موتور قوی‌تری دارند اما سر و صدای کمتری تولید می‌کنند؛ به همین دلیل برای آسیاب کردن غذاهایی مانند خشکبار، ماکارونی و غذای کودک مناسب هستند. این نوع از آبمیوه گیری ها برای کارکرد بالاتر، قطعات بیشتری دارند؛ همین امر باعث می‌شود شستشوی آن‌ها سخت تر شود.

آبمیوه گیری‌های آسیاب کننده

اگر نمی‌توانید حتی یک روز را بدون آبمیوه تازه بگذرانید، خرید آب میوه گیری‌های آسیاب کننده بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. این آبمیوه گیری‌ها با استفاده از چرخ دنده‌های دوقلوی چرخان و ضدزنگ، میوه‌ها و سبزیجات را خرد و ریز می‌کنند. این چرخ دنده‌ها بیشترین میزان آب گیری را داشته و در عوض تفاله کمتری تولید می‌کنند. آبمیوه گیری‌های نرم کننده برای آسیاب کردن میوه‌های نرم و سبزیجات برگ دار بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

فرایند آب گیری در این نوع آبمیوه گیری‌ها طولانی‌تر از آبمیوه گیری‌های سانتریفیوژ است، به همین دلیل اکسیداسیون کمتری داشته و می‌توان آبمیو‌ه‌ها را تا ۷۲ ساعت در یخچال نگهداری کرد. اکثر آبمیوه‌گیری‌های آسیاب کننده بصورت افقی هستند؛ در نتیجه فضای بیشتری از پیشخوان را اشغال می‌کنند. یکی از نکات منفی این نوع آبمیوه گیری‌ها این است که ممکن است پس از آب گیری، مقدار زیادی از پالپ آبمیوه‌ها از دست برود.

بررسی عملکرد
هنگام تصمیم گیری در مورد نوع آبمیوه گیری، اولین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که بیشتر اوقات از چه نوع میوه‌ها و سبزیجاتی آب گیری می‌کنید. آبمیوه گیری‌های نرم کننده برای سبزیجات برگ دار بهترین عملکرد را دارند و مقدار زیادی تفاله خشک تولید می‌کنند؛ به همین دلیل آبمیوه کمتری از دست رفته و در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. اگر فقط از میوه‌ها و سبزیجات سخت آب گیری می‌کنید، یک آبمیوه گیری سانتریفیوژ گزینه بهتری برای شما به نظر می‌رسد.

لوازم برقی منزل گران‌ترین وسایلی هستند که باید برای یک خانه خرید. وسایلی که اگر مناسب نباشند و جنس خوبی نداشته باشند، زود به زود خراب خواهند شد. خرابی این وسایل هم کارمان را لنگ می‌گذارد و هم هزینه زیادی برایمان خواهد داشت. به همین دلیل هم لازم است هنگام خرید لوازم برقی منزل به نکاتی که در مقاله زیر آورده شده است، توجه داشته باشید:

نکات طلایی در خرید لوازم برقی منزل

بررسی فضای مورد نیاز
اینکه می‌خواهید در چه فضایی از آبمیوه گیری استفاده کنید، نکته مهم دیگری است که باید هنگام خرید آبمیوه گیری به آن توجه کنید. توجه داشته باشید که آبمیوه گیری‌های افقی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و سنگی‌ن تر هستند؛ به همین دلیل برای آشپزخانه‌های کوچکتر ایده‌آل نیستند.

سرعت و سر و صدا

در هنگام خرید در نظر داشته باشید که آبمیوه گیری از نظر سرعت و میزان تولید سر و صدا متناسب با سبک زندگی شما باشد. دستگاه‌های آبمیوه گیری نرم کننده صدای کمتری نسبت به آبمیوه گیری‌های سانتریفیوژ تولید می‌کنند؛ بنابراین هنگام استفاده مزاحمت کمتری دارند. اگر سرعت دستگاه برای شما مهم است، آبمیوه گیری‌های سانتریفیوژ گزینه مناسبی برای شما به شما می‌روند. علاوه بر این توجه داشته باشید سرعت دستگاه با نوع میوه‌های آب گیری شده متناسب است؛ آبمیوه گیری‌های با سرعت پایین برای میوه‌های نرم مانند انگور و توت فرنگی مناسب هستند، در حالی دستگاه‌های با سرعت بیشتر برای محصولات سفت‌تر مانند سیب و هویج عملکرد بهتری دارند.

سهولت شستشو

آبمیوه گیری‌هایی که به راحتی تنظیم و قطعات آن‌ها آسان‌تر جدا می‌شود، راحت تر شسته می‌شوند. تمیز کردن آبمیوه گیری فرایندی پر دردسر به نظر می‌رسد، بنابراین دنبال مدل‌هایی باشید که برس مخصوص تمیز کردن داشته تا نظافت آن‌ها راحت‌تر باشد.
منبع : emersun.com توسط فاطمه میررضایی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.