ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه جاروبرقی سیمی با جارو شارژی ها؟ کدام جارو بهتر است؟

مقایسه جاروبرقی سیمی با جارو شارژی ها؟ کدام جارو بهتر است؟جاروهای شارژی بخریم یا جاروهای سیمی؟ کدام جاروبرقی بهتر است؟ در این مطلب به بررسی و مقایسه دقیق جاروبرقی‌های باسیم و بدون سیم، جارو شارژی یا برقی می پردازیم لطفاً با ما همراه باشید.

در مقایسه جارو شارژی یا برقی چه معیارهایی وجود دارد؟

معیارهای اصلی از نظر ما قدرت مکندگی، طول عمر باتری، انعطاف پذیری و در دسترس بودن و ظرفیت مخزن است. با این حال ممکن است به موارد جزیی‌تر اما تاثیرگذار در تجربه کاربری هم اشاره‌ای داشته باشیم.

قدرت مکش
مهم‌ترین چیز برای یک جارو، خواه جارو شارژی یا برقی، این است که چقدر خوب تمیز می‌کند. اینجا ضعف باتری در مقایسه با برق مستقیم دیده می‌شود. به طور میانگین، جاروهای شارژی %41 و جارو سیمی %70 درصد ذرات را از فرش می‌مکند؛ تفاوتی آشکار.

خصوصاً هرچه باتری رو به اتمام می‌رود، قدرت مکش جاروهای شارژی کمتر می‌شود. مسئله‌ای که باعث می‌شود آن‌ها برای خانه‌های بزرگ با فرش‌های زیاد و ضخیم، چندان جذاب نباشند. بهترین جاروهای شارژی می‌توانند اثر خوبی روی هر نوع فرش داشته باشند اما قیمت آن‌ها بیشتر است. در حالی که بدون اغراق می‌توان گفت از هر سه جارو شارژی، یکی از آن‌ها هیچ اثری روی فرش نمی‌گذارد.
جاروهای برقی به طور میانگین قدرتمندتر هستند.
جاروهای شارژی در مورد کلید تمیز کردن فرش ضعف دارند.
جاروهای برقی برای خانه‌هایی که فرش زیاد یا حیوان خانگی (با ریزش موی زیاد) دارند مناسب‌تر است.
جاروهای شارژی در مقایسه با جاروهای سیمی صدای کمتری ایجاد می‌کنند.
شارژدهی و طول عمر باتری

جاروهای سیمی از منبع برق مستقیم تغذیه می‌کنند و در نتیجه می‌توانید هر مدت که بخواهید با آن‌ها جارو کنید. در عوض، جاروهای شارژی مدت زمان کمتری کار می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به سختی می‌توانند 20 دقیقه جارو کنند. بهترین جاروها می‌توانند 40 دقیقه کار کنند.

40 دقیقه جارو در بهترین جاروهای شارژی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما همانطور که گفتیم هرچه به آخر نزدیک می‌شویم، قدرت مکش پایین می‌آید.
باتری برخی جاروهای شارژی قابل تعویض است. یعنی می‌توانید پس از اتمام باتری از یک باتری دیگر استفاده کنید. اما این ویژگی معمولا به قیمت جارو می‌افزاید.
زمان شارژ جاروهای شارژی بین 2 تا 16 ساعت است.
حالت کم مصرف، شارژدهی باتری را بالا می‌برد اما برای بهترین نتیجه خصوصاً روی فرش نیاز به حالت Turbo دارید که مصرف باتری را بسیار بالا می‌برد.
انعطاف پذیری

جاروهای سیمی سنگین‌ترند و همیشه باید به منبع برق متصل باشند. همچنین همه می‌دانیم کشیدن سیم یا از برق کشیدن جارو برای تعویض اتاق چقدر دردسر است. اما جاروهای شارژی سبک هستند و نه سیم دارند و نیاز به اتصال به برق. ویژگی‌ای که آن‌ها را برای تمیز کردن ماشین یا پله ایده‌آل می‌کنند.

ظرفیت مخزن

ظرفیت مخزن برای جارو شارژی یا برقی اهمیت بالایی دارد. خصوصاً اگر به گرد و خاک حساسیت یا آسم داشته باشید، می‌خواهید تا حد امکان دفعات خالی کردن مخزن را کم کنید. جاروهای برقی بزرگ‌تر هستند. در طراحی آن‌ها نیازی نیست به قابل حمل بودن و سبک بودن تاکید زیادی شود. این مسئله باعث می‌شود سازندگان جاروهای سیمی از مخزن‌های بزرگ‌تر، به طور میانگین 2.3 لیتر، استفاده کنند.

میانگین ظرفیت مخزن جاروهای شارژی 0.7 لیتر است؛ به مراتب کمتر از جاروهای برقی.
اگر آلرژی یا آسم دارید و می‌خواهید جارو شارژی انتخاب کنید: جارویی انتخاب کنید که جلوی فرار گرد و خاک را بگیرند. یا جارویی انتخاب کنید که از مخزن کیسه‌ای پشتیبانی کنند.
جاروهای برقی دیرتر خالی می‌شوند. با این وجود با تهیه جارویی که از فیلتر HEPA استفاده می‌کند، ریسک ایجاد حساسیت را پایین می‌آورید.
مزایا و معایب جارو شارژی ها :

مزایا:
انعطاف پذیری بالا این دسته جارو را برای محیط‌های بسته و کوچک مانند داخل خودرو، راه پله و گوشه‌های دیوار ایده‌آل می‌کند.
سبک‌تر هستند.

معایب:
زمان جاروکشی کوتاه
شارژ آن‌ها طول می‌کشد.
قدرت مکندگی کم (به طور میانگین)
ظرفیت مخزن کم

مزایا و معایب جاروبرقی های سیمی :

مزایا:
قدرت مکندگی بالاتری دارند.
محدودیت زمانی برای جارو کردن ندارید.
ظرفیت مخزن آن‌ها بیشتر است.

معایب:
سنگین و بزرگ
نیاز دائمی به برق
سیم ممکن است کوتاه باشد/منبع برق در اتاق نباشد (اشغال باشد)
برای محیط‌های بسته، راحتی کار ندارد
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.