ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

علت کم شدن باد کولر گازی چیست؟ چرا گرد و غبار از کولر خارج می شود؟

علت کم شدن باد کولر گازی چیست؟ چرا گرد و غبار از کولر خارج می شود؟کم شدن قدرت پرتاب باد کولر گازی و همچنین خروج دوده و گرد و خاک از کولر گازی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کولرهای گازی اسپیلت بعد از گذشت چند ماه و یا چند سال کارکرد به وجود می‌آید. نگران نباشید در بیشتر موارد شما خودتان می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. پشتیبان سرویس در این مطلب تمامی علت‌ها و راه‌های حل این مشکل را برای شما توضیح می‌دهد.

کولر گازی یا همان اسپیلت از دو قسمت تشکیل شده یک یونیت بیرونی که از کمپرسور، کندانسور و یک فن تشکیل شده و یک پنل داخلی که دارای یک اواپراتور و یک فن بلور می‌باشد این مشکل کم شدن پرتاب باد از قسمت پنل داخلی می‌باشد.

نحوه عملکرد پنل داخلی کولر گازی

عمل خنک‌سازی درون لوله‌های اواپراتور پنل داخلی انجام می‌شود و بعد فن بلور از قسمت بالای پنل هوای گرم داخل اتاق را مکش می‌کند و بعد از عبور از فیلتر و لوله‌های خنک‌کننده اواپراتور از دریچه پایین جلوی پنل هوای خنک را به داخل اتاق پرتاب می‌کند.

علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی

۱_ کثیف شدن فیلتر داخلی

همانطور که در بالا توضیح دادیم برای خنک کردن هوای اتاق فن داخل پنل داخلی کولر گازی هوا را از فیلتر و مابین لوله‌های خنک کننده عبور می‌دهد و دوباره به داخل اتاق پرتاب می‌کند حال به مرور زمان ابتدا فیلترهای هوای پنل داخلی کثیف می‌شود و مانع عبور جریان هوا به صورت مناسب می‌گردد و پرتاب باد کولر گازی بسیار کم می‌شود. که شما در حالت عادی هر سه ماه یکبار باید این فیلترها تمیز کنید ولی اگر کولر گازی در فضاهای کاری و آشپزخانه نصب شده‌اند هر دو هفته یکبار باید آنها را تمیز کنید.

۲- کثیف شدن اواپراتور کولر گازی
بعد از عبور هوا از فیلتر مقدار زیادی از گرد و غبار و جرم ها گرفته می‌شود ولی به هر حال مقدار بسیار کمی از آنها از فیلتر عبور کرده و به اواپراتور می‌رسد که به مرور زمان این جرم‌ها بیشتر می‌شود و باعث بسته شدن مسیرهای بین پره‌های کندانسور بسته شوند که مانع عبور مناسب جریان هوا و پرتاب باد کولر گازی می‌شود و برای رفع این مشکل حتما باید اواپراتور کولر گازی کاملا شسته شود.

۳_ خرابی موتور فن اواپراتور

اگر مسیر هوا را کنترل و شستشو کرده‌اید و مطمئن هستید که هیچ مشکلی ندارند علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی می‌تواند خرابی موتور فن بلور باشد موتور فن را چک کنید که به صورت صحیح بچرخد هر گونه اشکالی در این زمینه را با تعمیرکار کولر گازی در میان بگذارید.

علت خروج گرد و غبار از کولر گازی

تا اینجا متوجه شدیم که گرد و غبار به داخل پنل داخلی نفوذ می‌کند و باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی می‌شود، باید این را نیز بدانید که به مرور زمان پروانه فن بلور گرد و غبار می‌گیرد، پروانه فن بلور به صورت استوانه لوله شکلی است که افقی در پنل داخلی نصب شده و توسط کارخانه بالانس شده اگر این فن از حالت بالانس خارج شود دستگاه دچار صدای زیاد و باعث می‌شود پروانه به بدنه گیر کرده و دوده سیاه رنگ و گرد و غبار را به داخل اتاق پرتاب کند پس حتما قبل از ایجاد همچین مشکلی پروانه فن بلور را توسط دستگاه‌های دمنده یا همان فوت‌کن‌های تمیزکننده کامپیوتر تمیز کنید چون کشیدن دستمال باعث آسیب به پروانه فن می‌شود.

منبع : پشتیبان سرویس
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.