ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش نگهداری از جاروبرقی | چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم؟

روش نگهداری از جاروبرقی | چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم؟در این مقاله سعی داریم برخی از نکاتی که به افزایش طول عمر جارو برقی کمک می‌کنند را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تعویض و تمیز کردن به موقع فیلتر

فیلترهای جارو برقی مانند سدی در برابر ذرات میکرونی عمل کرده و با جذب گرد و غبار مانع از بازگشت آن‌ها به هوا می‌شوند. به همین دلیل با زدودن این آلاینده‌ها از سطح فیلتر کمک شایانی به سیستم تنفسی خود و پاکیزگی محیط اطراف‌تان می‌کنید. همچنین اگر فیلتر کثیف باشد، هوای آزاد به راحتی درون دستگاه جریان نمی‌یابد. این امر باعث گرم شدن بیش از حد موتور جارو برقی و آسیب رسیدن به آن می‌شود. پس برای افزایش طول عمر جارو برقی، باید فیلتر آن را به طور مرتب و با توجه به دستور العمل‌های دفترچه راهنما تمیز نمایید. علاوه بر این توجه داشته باشید که فیلتر جارو برقی باید هر شش ماه یکبار تعویض شود.

خالی کردن مرتب کیسه‌ی جارو برقی

اگر کیسه جارو برقی شما دائمی است، وقتی دو سوم ظرفیتش پر شد، اقدام به خالی کردن آن نمایید و اگر کیسه جارو برقی یک‌بارمصرف است، در موعد مقرر آن را تعویض کنید. علائم خاصی وجود دارند که نشان می‌دهند کیسه‌ی جارو برقی در حال پر شدن است. نداشتن مکش کافی و قدرت زیاد جارو برقی یکی از این نشانه‌ها است.

همچنین ممکن است موقع جارو برقی کشیدن ذراتی را مشاهده کنید که قبلاً آن جا وجود نداشته‌اند؛ علت این امر آن است که وقتی کیسه‌ی جارو برقی پر باشد، زباله ها دوباره از طریق جارو برقی به سطح زمین برمی‌گردند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کیسه به درستی در جای خود قرار گرفته باشد؛ چرا که اگر این اتفاق نیوفتد زباله‌ها کاملاً وارد کیسه نمی‌شوند و داخل جارو برقی کثیف خواهد شد.

پس از خالی‌کردن کیسه‌، جارو برقی را با قدرت کم روشن کنید، زیرا ورود حجم زیادی از هوا به کیسه‌ی خالی ممکن است باعث پاره شدن آن شود.

از برس‌ها غافل نشوید
برس‌های جارو برقی ابزارهای کارامدی هستند. این برس‌ها توانایی بیرون کشیدن هر گونه ذرات ریز و گرد و غباری را از روی سطوح دارند اما اگر رشته‌هایی مانند مو یا نخ داخل برس گیر افتاده باشند، کارایی آن کاهش می یابد. پس تمیز کردن این برس‌ها می‌توانید کارایی جاروبرقی و طول عمر آن را افزایش دهید.

توجه به خرطومی جارو برقی
اگر با مشکل افت مکش جارو برقی مواجه شدید، بهتر است خرطومی آن را بررسی کنید. خرطومی رابط بین برس و تجهیزات داخلی جارو برقی است؛ پس اگر این مسیر مسدود باشد آلاینده ها از روی سطوح مورد نظر پاک نمی‌شوند. برای رفع این مشکل می‌توانید خرطومی جارو برقی را جدا کنید، آن را بشویید و پس از این که خشک شد دوباره از آن استفاده نمایید. حواستان باشد که اگر خرطومی جارو برقی را خیس وصل و استفاده کنید، پرز و گرد و غبار به دیواره خرطومی می‌چسبد و راه آن دوباره بسته می‌شود.

جارو برقی برای تمیز کردن اشیای بزرگ و ذرات تیز و برنده ساخته نشده است. زیرا این کار علاوه بر فشار آوردن به موتور باعث پاره شدن خرطومی نیز می شود. برای بررسی سلامت خرطومی، جارو برقی را روی قدرت زیاد قرار دهید تا در صورت وجود هر گونه پارگی یا ترک در شلنگ اقدام به تعویض آن نمایید. انجام بررسی‌های دوره‌ای و برخورد درست با جارو برقی و خرطومی آن باعث افزایش طول عمر جارو برقی می‌شود.

بررسی فن جارو برقی

فن با خارج کردن هوای داخل جارو برقی از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. اگر هنگام جارو کشیدن با صدایی غیر عادی مواجه شدید، لازم است اول از همه فن را چک کنید. ذرات گرد و غبار و زباله‌ها ممکن است مانع چرخش درست پره‌های فن شوند. با زدودن این آلاینده‌ها و اطمینان از قرار گیری و اتصال درست فن به سایر اجزا، باعث افزایش کارکرد فن و در نتیجه افرایش طول عمر جارو برقی خواهید شد.

عدم استفاده در سطوح مرطوب

از جارو برقی برای تمیز کردن سطوح خیس و مرطوب استفاده نکنید. جذب مایعات و ورود رطوبت به داخل دستگاه علاوه بر خطر برق‌گرفتگی و آسیب زدن به قطعات داخلی، محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها و کپک‌های قارچی درون کیسه‌ی جارو برقی فراهم می‌کند. این موجودات میکروسکوپی باعث ایجاد بوی نامطبوع درون دستگاه می شوند.

جلوگیری از ورود جریانات برق مضر به جارو برقی

تقریباً همه افراد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تلویزیون، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی از محافظ‌های برق استفاده می‌کنند. اما وقتی نوبت به جارو برقی می‌رسد، این مسئله را جدی نمی‌گیریم در صورتی که جارو برقی نیز نباید از این مسئله مستثنی باشد. آداپتورهای محافظ با فیلتراسیون ولتاژ ورودی و منحرف کردن الکتریسیته اضافی به سیم اتصال زمین، از آسیب رسیدن به دستگاه‌های برقی جلوگیری می‌کنند. پس بهتر است هنگام استفاده از جارو برقی نیز از چنین محافظ‌هایی استفاده کنیم.

عدم استفاده از جارو برقی در ساعات اوج مصرف، علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و انرژی، روشی مؤثر برای کنترل ورود نوسانات احتمالی به دستگاه است و باعث افزایش طول عمر جارو برقی خواهد شد.

قواعد کار با جارو برقی

هنگام استفاده از جارو برقی در سطوح مختلف، قدرت مکش را مناسب با آن سطح تنظیم کنید. مثلاً استفاده نکردن از درجه مناسب برای جارو کشیدن فرش، علاوه بر لطمه زدن به موتور دستگاه باعث فرسوده شدن تار و پود فرش نیز می‌شود.

هر ۱۵ دقیقه یکبار به جارو برقی استراحت داده و با این کار طول عمر جارو برقی خود را افزایش دهید.

با کشیدن بیش از اندازه جارو برقی باعث آسیب زدن به سیم برق آن می شوید. پس بهتر است هنگام استفاده در مساحت‌های زیاد از پریزهای نزدیک‌تر استفاده کرده و موانع سر راه جارو برقی را رفع کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.