ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای نصب لوازم خانگی | روش صحیح نصب یخچال و ماشین ظرفشویی

راهنمای نصب لوازم خانگی | روش صحیح نصب یخچال و ماشین ظرفشویینصب لوازم خانگی، خیلی هم سخت نیست، چند نکته وجود دارد که با در نظر گرفتن و رعایت آن‌ها می‌توانید هنگام تغییر خانه و یا زمانی که لوازم خانگی بدون گارانتی خریداری کرده باشید، خودتان اقدام به نصب کنید.

نصب لوازم خانگی به معلوماتی نیاز دارد که اکثر افراد قادر به یادگیری آن‌ها هستند فقط اجرای مرحله به مرحله لازم است. در اینجا این نکات را برای‌تان توضیح می‌دهیم تا اگر نخواستید با یک تعمیرکاری تماس بگیرید، خودتان این کار را به درستی انجام دهید.

مطمئن شوید که فضای کافی دارید!

قبل از اینکه هر کدام از لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی یا ماشین ظرفشویی را بخرید، اول فضای مورد نظر را اندازه‌گیری کنید تا هنگام خرید متناسب با آن انتخاب کنید.

لوازم خانگی جدید مانند یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی امروزه بزرگ‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر هستند. ماشین‌های ظرفشویی جدید ممکن است تا ۳ سانتی‌متر بلندتر باشند. یخچال فریزرها هم که امروزه در ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شوند همچنین در نظر داشته باشید که یخچال فریزرها به فضای خالی در هر سه سمت نیاز دارند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که در و ورودی‌ها را هم برای جابجایی تا محل نصب را هم در نظر بگیرید. لوازم خانگی با جعبه و بسته‌بندی‌شان بزرگ‌تر هستند، مواقعی لازم است که قبل از حمل لوازم خانگی به داخل خانه آن‌ها را از بسته‌بندی خارج کنید تا حمل و نقل آسان شده و از درها عبور کند.

مثلاً در حمل یخچال فریزر، درهای و قفسه‌های یخچال را می‌توانید جدا کنید تا سبک‌تر شود و راحت‌تر از جاهای باریک عبور داده شود. اگر این کارها برای‌تان مشکل است خودتان را در دردسر نیاندازید و کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید.

راحت باز شدن درها

اینکه لوازم خانگی به اندازه کافی جا داشته باشند کافی نیست، باید در آن‌ها به راحتی باز و بسته شود.

در یخچال فریرها باید با اندازه ۱۳۵ درجه بتواند باز شود. در حالتی که در فقط ۹۰ درجه باز می‌شود، با درآوردن کشوها و تعویض فیلتر آب مشکل خواهید داشت. البته راه‌حل خیلی ساده است، می‌توانید کل یخچال را کمی جلوتر بکشید را مشکل باز شدن در را حل کنید.

ولتاژ و توان مصرفی را چک کنید

برای اینکه دچار مشکل بار اضافی روی سیم‌ها و در نتیجه قطع برق و سوختگی سیم‌ها نشوید، هنگام خرید لوازم خانگی به توان مصرفی آن‌ها دقت کنید. البته لوازم خانگی جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر مصرف برق کمتری دارند و در عین حال کارکردشان بهتر است.

اما در حالت کلی باید مطمئن باشید که سیم‌کشی ساختمان اصولی و درست انجام شده و می‌تواند در مقابل هر تغییر و اضافه باری تحمل داشته باشد. برای اطمینان می‌توانید از پریز یا دو شاخه (سه شاخه) فیوزدار استفاده کنید که این کار جلوی آسیب رسیدن به سیم کشی در صورت وقوع اضافه بار را می‌گیرد.

البته اگر در محل سکونت شما تغییرات ولتاژ وجود دارد، حتماً باید از محافظ استفاده کنید. بعضی از لوازم الکتریکی که برای فروش و استفاده در ایران ساخته نشده‌اند ممکن است دارای ولتاژ مصرفی متفاوتی باشند، هنگام خرید و استفاده به برچسب مشخصات دقت نمایید. گاهی هم دوشاخه سیم برق آن‌ها بر اساس استانداردها ایران نبوده و لازم است از مبدل استفاده کرده یا کلاً دوشاخه را عوض کنید.

فلکه آب و گاز را ببندید

قبل از نصب لوازم خانگی، شیر آب و گازی که به لوازم خانگی مانند، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و یا اجاق گاز، وصل خواهد شد را ببندید. وقتی کار نصب تمام شد آن‌ها را باز کنید.

نصب لوازم خانگی گاز سوز باید احتیاط بیشتری انجام شود. قبل از استفاده حتماً اتصالات و لوله‌های منتهای به اجاق گاز و فر را با کف صابون امتحان کنید. از شیلنگ‌های مناسب استفاده کرده و از بست فلزی برای سفت کردن دو سر شیلنگ استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز را داشته باشید

لوازم جانبی که همراه با لوازم خانگی داخل جعبه وجود دارد را بر اساس دفترچه راهنما یا اطلاعات روی جعبه بررسی کنید. لوازم دیگری که لازم خواهد بود مانند تبدیل دوشاخه (سه شاخه)، شیلنگ گاز، بست، شیلنگ تخلیه و غیره را خریداری و فراهم کنید.

اگر این وسایل را از لوازم خانگی قبلی‌تان دارید، بهتر است که به فکر استفاده از آن‌ها نباشید و این وسایل را خریداری کنید. حتی توصیه می‌کنیم که اتصالات و شیلنگ‌های دیگر لوازم خانگی را هم هر چند سال یک بار تعویض کنید

مطمئن شوید که لوازم تراز هستند

لوازم مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز لازم است که تراز باشند. اگر یخجال تراز نباشد درش ممکن به درستی باز و بسته نشد، ماشین لباسشویی خواهد لرزید و فابلمه‌ها روی اجاق گاز کج خواهند بود. همچنین، می‌توانید از وسایل نگهدارنده مثلاً برای اجاق گاز هم استفاده کنید.

منبع : poshtibanservice.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.