ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نسل جدید لپ‌ تاپ‌های ۲۰۲۴ (تحول بزرگ کوالکام در دنیای لپ‌تاپ‌)

نسل جدید لپ‌ تاپ‌های ۲۰۲۴ (تحول بزرگ کوالکام در دنیای لپ‌تاپ‌)شرکت آمریکایی کوالکام اعلام کرده، به فناوری دست یافته است که می توان دنیای لپ تاپ‌ها را متحول کند.

غول تراشه‌سازی آمریکا می گوید، پردازنده‌ای با معماری منحصر به فرد ساخته که می‌تواند صنعت کامپیوترهای شخصی را ارتقاء دهد. طبق گفته این شرکت، پردازنده‌های جدید کوالکام بر اساس طراحی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی طراحی شده‌اند و نه تنها قدرت لپ‌تاپ‌ها را ارتقا خواهند داد بلکه مصرف باتری آنها را نیز تقریبا به یک‌سوم خواهند رساند.

اسنپ‌دراگون ایکس الیت، پردازنده‌‌ی مخصوص موبایل برای لپ تاپ!

اسنپ‌دراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) شرکت کوالکام، برای بازار رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده است. این اقدام شرکت کوالکام مشابه اقدام شرکت اپل است که پیشتر از معماری پردازنده‌های گوشی‌های آیفون خود برای کامپیوترهای مک‌بوک‌‌اش استفاده کرده بود.

تا سال ۲۰۲۰ اکثر رایانه‌های شخصی و مک بوک (لپ‌تاپ و رومیزی) فروخته‌شده در جهان با استفاده از تراشه‌های اینتل کار می‌کردند که معماری آن «ایکس۸۶» (x86) به حدود ۴۵ سال پیش یعنی ۱۹۷۸ میلادی بازمی‌گردد. با وجود پیشرفت‌های آشکار در طراحی و ساخت تراشه‌های اینتل طی سال‌های گذشته، اپل به این نتیجه رسید که پردازنده‌ نصب‌شده روی آیفون کارایی بیشتری دارد و می‌توان از آن روی لپ‌تاپ‌هایش استفاده کرد.
Snapdragon X Elite
این پردازنده که بر اساس یک معماری متفاوت، موسوم به معماری «آرم» (ARM architecture)، طراحی شده است باعث می‌شود تا تراشه انرژی مصرفی کمتری نیاز داشته باشد، در عین حال که از قدرت قابل‌مقایسه و یا حتی بیشتری بهره ببرد.

پردازنده ارزان و پرسرعت، مثل مک‌ بوک‌ اپل

استفاده از این پردازنده به کاربران لپ‌تاپ‌های آتی مزایایی را خواهد داد که دارندگان مک‌بوک‌های جدید هم‌اکنون از آنها برخوردارند؛ یعنی روان‌تر شدن سیستم، داشتن یک لپ‌تاپ بی‌صدا (مک‌بوک‌ایرهای فعلی نیازی به یک فن داخلی یکپارچه برای خنک‌سازی ندارند) و از همه مهم‌تر استقلال بسیار بیشتر به نحوی که کاربران ساعت‌های بیشتری با استفاده از باتری می‌توانند از کامپیوتر خود استفاده کنند.

تفاوت این پردازنده‌ها با پردازنده‌های پیشین در این است که در آن‌ها هسته اصلی پردازشگر تنها به حدود ۳۵ هزار ترانزیستور نیاز دارد؛ امری که باعث می‌شود پردازنده بسیار کم‌مصرف شود، کم‌تر داغ کند و نیازی به خنک‌کننده یا فن نداشته باشد. این در حالی است که پردازنده‌های اینتل یا ای‌ام‌دی نیازمند میلیون‌ها ترانزیستور هستند.

شرکت کوالکام در بیانیه‌ای گفته است استفاده از این پردازنده‌ها باعث کاهش «۶۸ درصدی» مصرف انرژی خواهد شد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود عرضه این پردازنده‌ها به بازار از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود، این محصول می‌تواند به سازندگان لپ‌تاپ کمک کند تا در این زمینه از اپل پیشی بگیرند.

در حالی که اپل کنترل پردازنده، طراحی کامپیوترها و سیستم عامل خود (macOS) را به طور کامل در اختیار دارد، کوالکام با مسیری پر پیچ و خم‌تر مواجه خواهد بود چرا که برخلاف اپل بهره‌گیری موثر تراشه‌های کوالکام به سازندگان رایانه شخصی و سپس نحوه ادغام آنها در ویندوز بستگی خواهد داشت.

این در شرایطی است که این شرکت آمریکایی به زودی با رقابت جدیدی روبرو خواهد شد. خبرگزاری رویترز در هفته گذشته فاش کرده بود که «انویدیا»، شرکت پردازنده گرافیکی و غول هوش مصنوعی، در حال کار بر روی پردازنده‌هایی برای رایانه‌های شخصی تحت معماری «آرم» است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.