ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تبلت هواوی مدیاپد تی5 چه معایب و مزایایی دارد؟ + نظرات خریداران

تبلت هواوی مدیاپد تی5 چه معایب و مزایایی دارد؟ + نظرات خریداراننقد و بررسی تخصصی تبلت هوآوی مدیاپد T5 به همراه معرفی معایب و مزایا و نظرات خریداران این محصول :

مشخصات، معایب و مزایای تبلت هوآوی مدل MediaPad T5 AGS2-L09 ظرفیت 32 گیگابایت

تبلت هوآوی مدل MediaPad T5 AGS2-L09 ظرفیت 32 گیگابایت
بررسی محصول : هواوی بزرگترین شرکت ارائه‌ دهنده سرویس‌ها و تجهیزات ارتباطی در جهان است.

هواوی و زیر مجموعه آن یعنی شرکت آنر در مقایسه با سایر برندهای اصلی بازار از جمله فعال‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تبلت به حساب می‌آیند و به‌خصوص در رده ارزان‌قیمت‌تر و اقتصادی انتخاب‌های قابل‌قبولی را پیش روی خریداران قرار می‌دهند.

تبلت‌ه

MediaPad T5 یکی از تبلت‌های نسبتا قدیمی هواوی در این رده است که به‌تازگی به بازار ایران عرضه شده و با این‌که از حضور آن در بازارهای جهانی بیش از 2 سال می‌گذرد اما با تکیه بر مواردی مثل قیمت نسبتا مناسب و پشتیبانی از سیم‌کارت می تواند با از اقبال خوبی در بازار ایران برخوردار شود.

MediaPad T5 با توجه به نسبت 16:10 صفحه‌نمایش و حاشیه‌های ضخیم پیرامون آن، تبلتی کاملا بزرگ‌تر از استانداردهای امروزی به نظر می‌رسد؛ طول و عرض دستگاه به ترتیب 243 و 164 میلی‌متر است که مقایسه آن با تبلت جدید MatePad T10s با صفحه‌نمایش مشابه 10.1 اینچی 16:10 و طول و عرض 240.2 و 159 میلی‌متری، اختلاف‌های مشخصی را نمایان می‌سازد.

ضخامت دستگاه به‌عنوان یک نکته کاملا مثبت تنها 7.8 میلی‌متر است که همانطور که اشاره شد علاوه بر زیبایی ظاهری در ارتقاء کیفیت استفاده نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

T5 با وزن 460 گرمی با این‌که در مقایسه با دیگر همتایان خود در این کلاس چندان سنگین‌تر به نظر نمی‌رسد اما با در نظر گرفتن باتری نچندان پر ظرفیت آن با وزن نسبتا بالایی روبرو می‌شویم که در دست نیز کاملا احساس می‌شود و برای کاربری‌ها نیازمند به در دست‌گیری تبلت برای طولانی مدت (مثلا در هنگام مطالعه کتاب)، شرایط ایده‌آلی را عرضه نمی‌کند.

در مدیاپد T5 از یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی با وضوح 1200×1920 پیکسل استفاده شده که از تراکم 224 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و فناوری ساخت آن نیز از نوع LCD اعلام شده است. هواوی جزییات بیشتری را در مورد این صفحه‌نمایش اعلام نکرده اما در دنیای واقعی با صفحه‌نمایش قابل‌قبول با روشنایی متوسط رو به پایین و کنتراست راضی‌کننده روبرو می‌شویم که با وجود آن‌که احتمالا هیچ افتخاری را از لحاظ دقت رنگ به خود اختصاص نمی‌دهد اما برای کاربری در نظر گرفته شده برای دستگاه تجربه قابل‌قبولی را عرضه می‌کند.

زاویه دید این پنل در سطح مناسبی‌ست و با این‌که برای کارکرد در زیر نور مستقیم خورشید شرایط چندان ایده‌آلی را ارائه نمی‌کند اما با قرار دادن روشنایی روی حداکثر میزان خود هنوز می‌توان در این شرایط نیز تا حدودی محتوای صفحه را مشاهده کرد. سنسور روشنایی خودکار برای این صفحه‌نمایش در نظر گرفته نشده و نور آن را باید به صورت دستی تنظیم کرد.

حاشیه‌های جانبی صفحه‌نمایش از دید افقی نزدیک به 11 میلی‌‌بوده و در بالا و پایین آن نیز اندکی بیش از 12 میلی‌متر حاشیه دیده می‌شود. در حاشیه پایین به نشان هواوی و در بالا ظاهرا تنها به دوربین سلفی بر می‌خوریم. T5 از قابلیت تماس پشتیبانی می‌کند اما از اسپیکر تماس بر بالای صفحه‌نمایش خبری نیست و احتمالا چاره‌ای جز استفاده از هندزفری یا اسپیکرهای دوگانه برای دریافت صدای مخاطب در آن وجود ندارد.

هنگام در دست‌گیری تبلت به‌صورت افقی، در کناره سمت چپ علاوه بر پورت microUSB به جک هدست و درگاه جای‌گذاری سیم‌کارت و کارت حافظه دستگاه بر می‌خوریم که این آخری از قرار گرفتن یک کارت microSD همراه با یک سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند.

در سمت راست به دکمه پاور و کلید دوگانه تغییر صدا بر می‌خوریم که تقریبا به‌خوبی در زیر انگشتان دست راست قرار می‌گیرند.

میکروفون، تنها عضو قابل اشاره در بالای تبلت است و در پایین نیز به دو اسپیکر استریو بر می‌خوریم.

دوربین نقش چندانی در ساختار این تبلت ایفا نکرده و حتی در تبلت‌های پیشرفته امروزی نیز (به‌جز برخی نمونه‌های خاص) معمولا به دوربین‌های قدرتمندی بر نمی‌خوریم. داستان در مورد T5 نیز به همین صورت بوده و تک دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه از همین ابتدا و روی کاغذ نیز چندان با کیفیت به‌نظر نمی‌رسد. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.4 بوده و از این رو احتمالا در محیط‌های با نور کمتر نیز اثرات نویز را بتوان در نتایج آن مشاهده کرد.

فیلم‌برداری این دوربین حداکثر با وضوح 1080p با 30 فریم در ثانیه انجام شده و همچون عکاسی آن انتظار چندان بالایی از کیفیت آن نمی‌رود. در حین فیلم‌برداری می‌توان یک فریم از تصویر را با وضوح 1080×1920 پیکسل یا 2.1 مگاپیکسل به‌صورت عکس ذخیره کرد که در این مورد نیز با کیفیت بالایی روبرو نمی‌شویم.

در T5 از یک دوربین سلفی تنها 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.4 استفاده شده که مطابق انتظار بیشتر مناسب مکالمات تصویری بوده و روی کیفیت عکاسی آن حساب چندانی نمی‌توان باز کرد.

ظرفیت باتری MediaPad T5 برابر با 5,100mAh است که برای تبلت بزرگی در این سایز، حجم چندان بالایی را ارائه نمی‌کند. هواوی به زمان‌های رسمی این باتری اشاره‌ای نکرده اما در دنیای واقعی با توجه به نوع کاربری و میزان نور صفحه‌نمایش می‌توان از 1 تا 2 روز روی دوام آن حساب کرد. یک نکته ظریف در این میان توجه به این واقعیت است که در یک استفاده عادی، معمولا از یک تبلت بزرگ استفاده کمتری در مقایسه با یک گوشی موبایل می‌شود و بدین‌ترتیب شاید ظرفیت نچندان بالای باتری آن نکته چندان مهمی در کاربری‌های عادی به‌نظر نرسد.

در تست Work battery life 1.0 از مجموعه PCMark که برای بررسی دوام باتری در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد یک سناریوی ترکیبی از کاربری‌های عادی متشکل از مرور وب، تماشای عکس و ویدئو، ویرایش تصویر و متن و مواردی از این دست به‌صورت تکراری به نمایش گذاشته شده و دوام باتری از 100 درصد تا رسیدن به زیر 20 درصد اندازه‌گیری می‌شود. روشنایی صفحه‌نمایش در این حالت را طبق معمول روی 50 درصد قرار می‌دهیم و با توجه به نبود سنسور تنظیم خودکار روشنایی، طبیعتا نیاز و امکانی برای غیر فعال کردن این حسگر نیز نبود. مدیاپد T5 در این تست به امتیاز 10 ساعت و 48 دقیقه دست یافت که با توجه به سایز صفحه‌نمایش و پروسسور نچندان کم‌مصرف آن امتیاز نسبتا مناسب و قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسد.

مدیاپد T5 با سیستم‌عامل اندروید 8 و رابط کاربری EMUI 8.0 ارائه می‌شود که در حضور اندروید 10 و 11 و رابط کاربری مدرن EMUI 10 کاملا قدیمی و منسوخ شده به‌نظر می‌رسد. این سیستم‌عامل البته در مقایسه با تبلت‌های فعلی هواوی و آنر با یک مزیت بزرگ همراه است جایی‌که برخلاف محصولات جدیدتر 2019 و 2020 این دو برند، دسترسی به مجموعه گوگل و فروشگاه Google Play به‌راحتی در این تبلت مهیا بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه دیده نمی‌شود. این مزیت به‌خصوص در شرایط فعلی و افزایش نیاز به تبلت‌ها در کاربری‌های آموزشی و اداری بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد.

زمان بوت تبلت نزدیک به 30 ثانیه به‌طول می‌انجامد که با وجود آن‌که اندکی کند به نظر می‌رسد اما برای این رده قیمتی و با توجه به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه چندان دور از انتظار نیز نیست.

پردازش در T5 با پروسسور Kirin 659 انجام می‌شود که با لیتوگرافی 16 نانومتری ساخته شده و ساختار 8 هسته‌ای آن تنها از هسته‌های ARM Cortex-A53 (مرتب شده در دو دسته چهارتایی با فرکانس‌های 2.36 و 1.7 گیگاهرتز) متشکل شده است. پردازش گرافیکی این چیپ‌ست نیز بر عهده Mali-T830 MP2 بوده که با معیارهای امروزی حتی در پایین‌ترین رده بازار نیز امتیاز چندانی را نمی‌توان به آن اختصاص داد. رم دستگاه 2 یا 3 گیگابایت است و متناسب با آن 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی برای این مدل در نظر گرفته شده است.

compare مقایسه تبلت هوآوی مدل MediaPad T5 AGS2-L09 ظرفیت 32 گیگابایت با دیگر محصولات

مشخصات تبلت هوآوی مدل MediaPad T5 AGS2-L09 ظرفیت 32 گیگابایت

ابعاد : 243x164x7.8ميلي متر
وزن : 460 گرم
امکانات : قابلیت نصب سیم‌کارت
قابليت پشتيباني از سيم کارت : دارد - یک سیم کارت
قطع سيم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
ساختار بدنه : قاب جلویی ساخته شده از شیشه قاب پشتی ساخته شده از آلومینیوم فریم ساخته شده از آلومینیوم
تراشه : Kirin 659 (16 nm) Chipset
پردازنده‌ي مرکزي : Quad-Core Cortex-A53 + Quad-Core Cortex-A53 CPU
فرکانس پردازنده‌ي مرکزي : 1.7 و 2.36 گيگاهرتز
پردازنده‌ي گرافيکي : Mali-T830 MP2 GPU
مقدار رم : 3 گیگابایت گيگابايت
حافظه داخلي : 32 گیگابایت گيگابايت
پشتيباني از کارت حافظه : microSD
بازه اندازه صفحه نمايش : بین 10 تا 13اينچ
اندازه : 10.1 اينچ
رزولوشن : 1200 × 1920پيکسل
تراکم پيکسلي : 224 پيکسل بر اينچ
ساير قابليت‌ها : نمایشگر با فناوری IPS LCD نسبت صفحه نمایش به بدنه برابر با 74.2 درصد نسبت تصویر 16:10
شبکه هاي ارتباطي : 2G , 3G , 4G
فناوري‌هاي ارتباطي : GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث
بلوتوث : نسخه 4.1 A2DP LE
فناوري‌هاي مکان‌يابي : A-GPS , GLONASS , BDS
درگاه ارتباطي : microUSB
رزولوشن دوربين : 5
قابليت‌هاي دوربين : دارای یک لنز با رزولوشن 5 مگاپیکسل، دریچه‌ دیافراگم f/2.4 و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع AF قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection) قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
دوربين سلفي : دارای یک لنز با رزولوشن 2 مگاپیکسل و دریچه‌ دیافراگم f/2.4
حسگرها : شتاب‌سنج (Accelerometer)
بلندگو : دارد
جک 3.5 ميلي‌متري صدا : دارد
نسخه سيستم عامل : Android 8.0 Oreo
باتري : لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت
4G : دارد
GPRS : دارد
Edge : دارد
اقلام همراه تبلت : دفترچه‌ راهنما , شارژر , کابل USB
مزایا
+ قیمت مناسب + کیفیت خوب + رنگ زیبا + جنس عالی + سیم کارت خور + باتری خوب
معایب
- دوربین بی کیفیت - کند شارژ شدن - رم پایین
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.