ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مجسمه خوک‌یهود در آلمان جنجال به پا کرد!

مجسمه خوک‌یهود در آلمان جنجال به پا کرد!یک دادگاه در آلمان رای داده که یک مجسمه ضد یهودی قرن ۱۳ میلادی می‌تواند همچنان روی دیوار یک کلیسا در شهر ویتنبرگ این کشور باقی بماند.

میشائیل دولمان، فعال آلمانی به دنبال حذف این مجسمه از دیوار کلیسا است.

این نقش‌برجسته یک خاخام را نشان می‌دهد که دم یک خوک را بلند کرده و به پشت آن نگاه می‌کند، در حالی که دو یهودی دیگر در حال شیر خوردن از پستان‌های این ماده خوک هستند.

یهودیان، خوک را ناپاک می‌دانند و خوردن گوشت آن حرام است.

این نقش‌برجسته روی دیوار کلیسای حضرت مریم نقش بسته، جایی که مارتین لوتر، رهبر جنبش رفورماسیون (اصلاحات دینی) در آن موعظه می‌کرد.

در قرون وسطی از اشکال مستهجن تماس یهودیان با ماده خوک‌ها برای مسخره کردن آنها و دین‌شان استفاده می‌شد. این تصاویر به "خوک‌یهود" معروف هستند.

آقای دولمان به یک شبکه خبری محلی پیش از صدور رای دادگاه گفت تا زمانی که نقش‌برجسته "خوک‌یهودها" باقی بماند، کلیسا در انتشار و ترویج یهودستیزی مقصر خواهد بود.

مارتین لوتر که رهبر جنبش اصلاح دینی بود،باورهای ضدیهودی داشت. او می‌گفت کنیسه‌ها و خانه‌های یهودیان باید سوزانده شوند و یهودیان باید اخراج شوند.

در نوشته‌ای به عنوان "در باره یهودیان و دروغ‌هایشان" او به شدت از یهودیان انتقاد کرد و آنها را دشمنان ابدی عیسی مسیح دانست. به این متن در دوران آلمان نازی، بارها اشاره شد.

در دهه هشتاد میلادی مسئولان این کلیسا یک پلاک یادبود جلوی دیوار کلیسا نصب کردند که در آن به شش میلیون یهودی کشته شده در دوران آلمان نازی اشاره شده است.

همچنین تابلوی اعلاناتی اخیرا در معرض دید قرار گذاشته شده که در آن در این مورد توضیحاتی داده شده است.

دادگاه تجدیدنظر منطقه‌ای ناومبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت در رای خود گفت این نقش‌برجسته به خودی خود "اهانت‌آمیز" است اما با توجه به اقدامات کلیسا، این تصویر، ویژگی توهین‌آمیز خود را از دست داده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.