ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جاهای دیدنی شیراز که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی شیراز که نباید از دست بدهیدبی شک یکی از مقصدهای مسافرها در روزهای تعطیلات، شیراز است. این شهر زیبا و با صفا که هر فصلی از سال بوی گل‌ها در فضای آن می‌پیچد، جاهای دیدنی خاص و عامی دارد که دل هر بیننده‌ای را می‌برد و می‌توانید ساعت‌ها محو بناهای تاریخی، باغ‌های باشکوه، جاذبه‌های گردشگری جذاب و... آن شوید.

سفر به شیراز یکی از خاطرات ماندگار در زندگی و ذهن شما می‌شود؛ زیرا دیدنی های شیراز مثل تخت جمشید، حافظیه شیراز، سعدیه، باغ ارم و... به قدری جذاب و دوست‌داشتنی هستند که شما را مجبور می‌کنند حداقل یک بار به شیراز بروید. در سفر به شیراز نیمی از تاریخ ایران را در معماری ببینید و لذت ببرید. برای شناخت بیشتر این شهر جذاب، با ما در این مطلب همراه باشید.

حافظیه شیراز

خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب یکی از شاعران بزرگ ایران بود که در قرن هشتم زندگی می‌کرد. حافظیه شیراز محل آرامگاه این شاعر پرآوازه است که حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، رو‌به‌روی ورزشگاه حافظیه قرار دارد. حافظیه شیراز را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز دانست که سالیانه میلیون‌ها نفر از این آرامگاه زیبا و با شکوه دیدن می‌کنند.

این آرامگاه زیبا را آندره گدار که اصالتا فرانسوی بود، به دستور رضا شاه مرمت و بنا کرد تا تاریخچه ایران را زنده نگه دارد. این شخص طی 32 سالی که در ایران اقامت داشت، توانست آثار زیادی از ایران را نجات دهد و با تمرکز زیاد از آن‌ها مراقبت کند تا آسیبی به این فرهنگ غنی نرسد.
حافظیه شیراز

سعدیه شیراز

بیشتر مردم جاذبه‌های گردشگری شیراز را به نام تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، باغ ارم و... می‌شناسند. سعدی استاد سخن هم یکی از شعرای ایران است که در قرن هفتم زندگی می‌کرد و توانایی زیادی در سرودن شعر و سخن‌های حکیمانه داشت. آرامگاه این شاعر بزرگ ایرانی در شمال شرق شیراز و در دامنه کوه قرار دارد و انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا واقع شده است. برای رفتن به این آرامگاه می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده کنید.

اگر بخواهید با اتوبوس بروید، باید از خطوط پایانه شهید دست غیب به‌سمت بلوار نارنجستان استفاده کنید و در ایستگاه سعدیه پیاده شوید. سپس با چند دقیقه پیاده‌روی به مقبره سعدی می‌رسید؛ ولی اگر با مترو بروید، باید در ایستگاه ولیعصر پیاده شوید که چند کیلومتری با آرامگاه فاصله دارد. مقبره سعدی را محسن فروغی از بهترین معماران ایران با عظمت و شکوهی خاص طراحی کرده است.

حمام وکیل شیراز

کنار جاهای دیدنی شیراز حمام وکیل یکی از زیباترین ومنحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود که در سفر به شیراز نباید دیدن‌شان را ازدست داد. این حمام به‌دستور کریم خان زند، در مرکز شهر شیراز و به‌عنوان حمامی عمومی ساخته شد و درحال‌حاضر با عنوان موزه‌ گرمابه‌ وکیل برای بازدید در دسترس عموم قرار دارد. این حمام یکی از برجسته‌ترین و پیشرفته‌ترین سازه‌های زمان زندیه است که کنار مسجد و بازار وکیل می‌درخشد. حمام وکیل به‌تنهایی برگی از تاریخ شیراز و دوران زندیه است؛ کارشناسان تاریخی بزرگ هم با دیدن این بنا به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی پی برده‌اند و به این حقیقت بزرگ اعتراف کرده‌اند.
حمام وکیل شیراز

مسجد نصیرالملک

اکثر تورهای شیراز در برنامه گردشگری خود دیدن از مکان زیبا و تاریخی را ارائه می‌دهند. یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری شیراز مسجد نصیرالملک است که با بازی نور و رنگ چشم هربیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند. قدمت این مسجد به دوره قاجار برمی‌گردد که به خانواده قوام تعلق داشت و تعدادی از آثار تاریخی آن دوران، در مسجد واقع شده‌اند. این اثر تاریخی محشر، شهرت جهانی دارد و سالیانه میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است. این مسجد در محله گودعربان و خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد.

مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل شیراز کنار بناهای زیبا دیگر این شهر مثل باغ ارم و تخت جمشید می‌درخشد. در غرب بازار وکیل، مسجد وکیل قرار دارد که به‌دستور کریم خان زند ساخته شده است. این مسجد کنار جاهای دیدنی شیراز شهرتی خاص و محبوبیت چشم‌گیری درمیان مردم دارد.

مسجد وکیل دو شبستان داشته که به اسم شبستان غربی و شرقی معروف هستند و می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند. این بنای با ارزش در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۱۱ به ثبت آثار ملی درآمد و درحال‌حاضر یکی از باارزش‌ترین مساجد ایران محسوب می‌شود.

کلام آخر

شیراز شهر غیرقابل توصیفی است که در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد. این شهر زیبا که مقصد میلیون‌ها مسافر در طول سال است، توانسته با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده نظر مردم دنیا را هم به‌سمت خود جلب کند. هیچ مسافری تابه‌حال با خود نگفته است که دیگر به این شهر سفر نمی‌کنم. همه مسافران این شهر تعداد روزهای اقامتشان برای گشت‌وگذار در شیراز کم بوده است؛ این حرف را بیشتر آژانس‌های مسافرتی تایید می‌کنند و به همین خاطر تورهای شیراز را با اقامت زیاد ارائه می‌دهند تا مردم بتوانند همه جاذبه‌های گردشگری شیراز را به خوبی ببینند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.