ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شرکت معروف Mothercare، مغازه هایش را تعطیل می کند

شرکت معروف Mothercare، مغازه هایش را تعطیل می کندشرکت بریتانیایی "مادر کر" که برای چندین دهه محصولات نوزاد را تولید کرده، از قصد خود برای پایان فعالیت مغازه‌هایی در این کشور خود خبر داده است. با این اقدام ممکن است که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندان این شرکت کار خود را از دست بدهند.

از این تعداد ۵۰۰ شغل تمام وقت و مابقی مشاغل نیمه وقت هستند.

این شرکت گفته ۷۹ مغازه در بریتانیا قادر به سودآوری مناسب و برگرداندان سرمایه نیستند. این در حالی است که بنا بر اعلام این تولیدکننده لباس و لوازم کودک، در حال حاضر تمامی مغازه‌های آن مشغول به فعالیت عادی خود هستند.

شرکت "مادر کر" که محصولات نوزاد، حاملگی و کودکان تا هشت ساله را تولید می‌کند در سال ۱۹۶۱ توسط سلیم زیخا، شهروند عراقی-آمریکایی و جیمز گولدزمیت شهروند بریتانیایی-فرانسوی تاسیس شد.

یازده سال بعد از تاسیس، سهام این شرکت در بورس لندن عرضه شد.

در سال ۲۰۱۷ تعداد شعبات این شرکت در سراسر جهان به هزار و ۳۲ مغازه رسید.شرکت معروف Mothercare، مغازه هایش را تعطیل می کند
"مادر کر" البته پیشتر اقدامی داوطلبانه را در دستور کار خود قرار داد که اجازه می‌داد ۵۵ مغازه خود را تعطیل کند. این شرکت گفته جزئیات بیشتر را بعدا اعلام خواهد کرد.

شرکت مادر کر مدتی است که به دنبال خریدار برای مغازه‌های خود در بریتانیا می‌گردد که تا کنون توفیق چندانی در این زمینه نداشته است.

شعبات خارجی آن در بیش از ۴۰ کشور شامل تصمیم اخیر نیستند.

بنابر اعلام "مادر کر" در سال مالی گذشته مجموع فعالیت‌های تجاری این شرکت در سراسر جهان، ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند سود داشته و این در حالی بوده فعالیتهای این شرکت در بریتانیا ضرری معادل ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند داشته‌ است.

این اتفاقات در حالیست که به دلیل افزایش خریدهای آنلاین، بالارفتن هرینه‌هایی نظیر اجاره و حقوق کارمندان برای کارفرمایان و همچنین کاهش درآمد مصرف کنندگان، صاحبان مغازه‌ها در بریتانیا اوقات خوشی را سپری نمی‌کنند.

عده‌ای بر این باورند که مادر کر هم مانند شرکت خدمات مسافرتی توماس کوک از قابلیت‌های فروش آنلاین بهره کافی نبرده است.

حدود دو ماه پیش هم شرکت خدمات مسافرتی "توماس کوک" بریتانیا بعد از ۱۷۸ سال فعالیت رسما اعلام ورشکستگی کرد.

شرکت توماس کوک در شهرهای مختلف دفاتر فروش بسیاری داشت که از اواخر اسفند ماه سال پیش برای کاهش هزینه‌ها اقدام به بستن بعضی از این دفاتر کرد؛ اما در زمان فعالیت حدود ۵۰۰ شعبه فعال داشت.

توماس کوک یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مسافرتی در دنیا بود که در سال ۱۸۴۱ میلادی تاسیس شده بود. فروش سالانه این شرکت تا پیش از ورشکستگی به ۹ میلیارد پوند می‌رسید.

این شرکت تا پیش از ورشکستگی ۹۴ هواپیما در اختیار داشت.

مشکلات مالی توماس کوک به دلیل زیان‌های انباشته از پارسال تشدید شد. این شرکت از دولت بریتانیا تقاضای کمک ۲۵۰ میلیون پوندی برای ادامه فعالیت کرده بود که این درخواست رد شد.
منبع : BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.