ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

واکنش عراقچی به خروج ال جی و سامسونگ از ایران + پاسخ سامسونگ

واکنش عراقچی به خروج ال جی و سامسونگ از ایران + پاسخ سامسونگعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به خروج شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از بازار این کشور واکنش نشان داده و گفته "شرکت‌هایی که ایران را ترک کرده‌اند بازاری را از دست داده‌اند که به راحتی نخواهند توانست دوباره آن را به دست آورند".

آقای عراقچی با بیان این‌که "ملت ایران این رفتارها را فراموش نمی‌کند" تاکید کرده که "اگر قرار باشد با شرکت‌های خارجی نیز مراوداتی صورت بگیرد شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران مانده‌اند در اولویت خواهند بود".

در حالی تغییر و جمع‌آوری تابلو‌های تبلیغاتی این دو شرکت کره‌ای در ایران توجه‌ها را به خود جلب کرده که از اردیبهشت ماه زمزمه‌های خروج دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ به گوش رسیده است. آن زمان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که این شرکت‌ها قصد ترک بازار ایران را ندارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در انتقاد از شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی گفته: "کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که در این شرایط ایران را ترک می‌کنند در آینده اقتصادی ایران در اولویت قرار نخواهند گرفت و همواره اولویت با کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی است".

شرکت سامسونگ در واکنش با انتشار بیانیه‌ای گفته: "سامسونگ با وجود همه مشکلات به‌طور رسمی اعلام کرده تعهد خود برای پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را به صورت کامل ادامه می‌دهد. بنابراین کاربران محصولات این شرکت در آینده، هیچ نگرانی درباره پشتیبانی و تامین قطعات نخواهند داشت".

در این بیانیه آمده: "با وجود تحولات اخیر و مشکلات پدید آمده در مسیر مبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران و هواداران خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است". سامسونگ توضیح نداده که با وجود تحریم‌های مالی آمریکا این دسترسی چگونه ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایران، ایرنا علیرضا موسوی‌مجد، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری گفته: "پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه‌ها چند وقتی است آغاز شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود".

مرتضی میری، رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران هم گفته: "پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد".

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه (۱۴ فوریه) در توئیتر نوشت: "ایرانیان دوستان روز‌های سخت را فراموش نمی‌کنند؛ اما برخی شرکت‌های خارجی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ایران را ترک کرده اند بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می‌گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت‌تر است".

در دو دهه گذشته سامسونگ و ال جی در بازارهای تلفن همراه و لوازم خانگی ایران حضور فعالی داشته‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.