ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شرکت هیــوندای از ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران انصراف داد

شرکت هیــوندای از ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران انصراف دادشرکت مهندسی و ساخت هیوندای کره جنوبی دوشنبه 29 اکتبر از لغو قرارداد 521 میلیون دلاری احداث مجتمع پتروشیمی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت مهندسی و ساخت هیوندای کره جنوبی در بیان دلایل خود برای ترک قرار داد احداث مجتمع پتروشیمی در ایران اعلام کرد: «ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا توانایی تامین سرمایه این پروژه را ندارد».

این شرکت افزود: «این قرارداد به علت عدم تکمیل تامین مالی که پیش‌شرط اعتبار این قرارداد بود، لغو شده است».

قرار است چهارم نوامبر، بسته دوم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران اجرا شود. صنعت نفت و بانکداری ایران از جمله بخش‌هایی از اقتصاد ایران است که در این دور تحریم خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا 7 اوت، اجرای بسته اول از تحریم‌ها علیه ایران که در پی امضای توافق هسته‌ای در سال 2015 لغو شده بود را آغاز کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه مه گذشته خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را اعلام کرد؛ توافقی که برپایه آن در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور تعلیق شده بود.

دولت آمریکا در تلاش است تا به توافقی جامع‌تر با ایران دست بیابد که علاوه بر برنامه هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور را هم در بر گیرد.

گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، کشورهای طرف مذاکره ایران در توافق هسته‌ای بودند که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود.

کشورهای اروپایی به علاوه روسیه و چین، خواستار ابقای توافق هستند، اما به نظر می‌رسد نمی‌توانند در برابر تحریم‌های آمریکا تاب بیاورند، از این رو درماه‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های اروپایی و حتی آسیایی که پس از برجام قراردادهایی با ایران امضا کرده بودند، از بازار این کشور خارج شدند.
منبع : reuters.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.