ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با نقاط ضعف، عیب‌ها و ایرادهای ام وی ام X22 آشنا شوید

با نقاط ضعف، عیب‌ها و ایرادهای ام وی ام X22 آشنا شویدام وی ام ایکس 22 محصول مدیران خودروست که در کشور مونتاژ می شود. ام وی ام X22 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با 106 اسب بخار نیرو و 135 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که این خروجی‌ها با کمک یک گیربکس 5 دنده دستی یا 4 دنده اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. موتور این خودرو که از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد، به صورت ترکیبی، مصرف سوخت آن به ازای هر یکصد کیلومتر در مدل دنده دستی 5.9 و در مدل اتومات 6.1 کیلومتر است و به یک باک با ظرفیت 50 لیتری مجهز می‌باشد.
MVM X22
آلبوم عکس ام وی ام ایکس 22 یا چری تیگو 2 #16
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
این خودرو با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض، 1570 میلی متر ارتفاع و 2555 میلی متر طول بین دو محور، جزو سگمنت کراس اورهای ساب کامپکت دسته بندی می‌شود و وزن خالص آن در مدل اتومات 1245 کیلوگرم و در مدل دستی 1215 کیلوگرم می‌باشد. همچنین در کاتالوگ این خودرو، حداکثر سرعت آن در مدل اتومات 160 کیلومتر بر ساعت و در مدل دستی، 170 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

در ادامه با نقاط ضعف، عیب‌ها و ایرادهای ام وی ام X22 آشنا شوید.
1 – موتور ضعیف و کم جان

از خودرویی که قیمت آن در بازار به نزدیک 80 میلیون تومان رسیده است، یکی از مواردی که در واقع جزء بدیهیات محسوب می‌شود داشتن یک موتور قوی می‌باشد، موردی که متاسفانه، درام وی ام X22 خبری از آن نیست. همان طور که در بخش معرفی کلی خودرو گفتیم، این خودرو به یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با 106 اسب بخار نیرو و 135 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که برای خودرویی به وزن 1250 کیلوگرم و تقریباً 80 میلیون تومانی، فوق العاده ضعیف محسوب می‌شود. همین موضوع مخصوصاً در مدل اتومات موجب شده تا خودرو علاوه بر شتاب ضعیف، در سربالایی‌ها کشش خوبی نداشته باشد. البته در مدل دستی، که قیمتی حدوداً معادل 65 میلیون تومان دارد، تا حدودی می‌توان از این مشکل چشم پوشی کرد. شتاب صفر تا صد این خودرو به صورت رسمی توسط مدیران خودرو اعلام نشده، ولی در تست‌های غیر رسمی، ام وی ام X22 صفر تا صد را بین 13 تا 15 ثانیه پر می‌کند که عدد خیلی خوبی نیست.
2 – گیربکس اتومات آن خوب نیست

ام وی ام X22 همان طور که اشاره شد در دو نسخه 5 دنده دستی و 4 دنده اتومات عرضه شده و اگر بخواهیم کل این مورد را در یک جمله خلاصه کنیم، مدل اتومات آن ارزش خرید ندارد.
عکس ام وی ام X22
در حالی اختلاف قیمت 13 میلیون تومانی بین مدل دستی و اتومات آن وجود دارد که گیربکس اتومات آن به دلیل 4 دنده بودن شتاب خودرو را کاهش داده است، از یکی دیگر از مهم‌ترین ایرادهای گیربکس این خودرو می‌توان به تیپ ترونیک نبودن آن اشاره کرد. همچنین این گیربکس حساسیت بالایی به پدال گاز دارد و به محض وارد کردن فشار ناگهانی به آن، سریعاً دنده را سنگین می‌کند. در کل، در رانندگی عادی تعویض دنده این گیربکس نسبتاً خوب بوده و همواره می‌توان گفت دور موتور در پایین‌ترین حد خود باقی می‌ماند. در روزهای اول رانندگی یا در تست درایو شاید رانندگی با آن کمی مشکل باشد، ولی به مرور به اصطلاح قلق این گیربکس دستتان خواهد آمد.
3 – وضعیت ایمنی نامعلوم!

ام وی ام X22 در بازار ایران، درست مانند دانگ فنگ اچ سی کراس جزء معدود خودروهایی است (البته به جز خودروهای وطنی) که در هیچ تست تصادف، حتی تست‌های موسسه چینی سی انکپ شرکت نکرده است و گزارش ایمنی خاصی از آن در دست نیست. این که چگونه وزارت صنعت، معدن و تجارت چگونه به خودرویی که وضعیت ایمنی آن نامعلوم است، اجازه فروش صادر می‌کند را باید مسئولان این وزارت خانه پاسخ دهند، ولی حداقل از نظر ما، پرداخت 80 میلیون تومان برای خودرویی که نمی‌دانید در تصادف شما را به کشتن خواهد داد یا می‌تواند محافظت خوبی از شما یا خانواده‌تان داشته باشد کار اشتباهی است.
4 – نفوذ صدای موتور داخل کابین

طراحی کابین این خودرو زیباست و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن قابل قبول می‌باشد، ولی یکی از مواردی که شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین ایراد کابین این خودرو است، نفوذ صدای موتور به داخل کابین است که مخصوصاً در دور موتور بالای 2 هزار دو در دقیقه بسیار بیشتر شده و کاملاً آزار دهنده است. یکی از موارد دیگری که برخی مالکان این خودرو ذکر کرده‌اند، به صدا افتادن درب‌های خودرو است که البته، نمی‌تواند مشکل همه خودروها باشد. یکی دیگر از ایرادهای قابل توجه کابین این خودرو فضای پای نسبتاً تنگ ردیف عقب صندلی‌هاست که برای سرنشین‌های بالغ با قد بالای 180 سانتی متر می‌تواند دردسر ساز شود.
5 – عدم وجود برخی امکانات، تجهیزات و آپشن ها

زمانی در این کشور وجود داشت که با 80 میلیون تومان می‌توانستید بدون خودروهای صفر کیلومتر لوکس اروپایی و ژاپنی را خریداری کنید و اکنون، پول ما ایرانی‌ها به قدری بی ارزش شده که وقتی 80 میلیون تومان برای خرید یک خودرو پرداخت می‌کنید خبری از برخی امکانات مانند سیستم تهویه مطبوع اتومات، استارت دکمه‌ای، نویگیشن ماهواری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و چند مورد دیگر نخواهد بود. البته دیروز شرکت مدیران خودرو اعلام کرده که با معرفی یک تیپ جدید برای ام وی ام X22، برخی موارد مانند ESP را به آن اضافه کرده است که قطعاً، شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود.
6 – قیمت قطعات یدکی آن گران است

وب سایت Z4CAR می نویسد : به دلیل داخلی سازی نشدن قطعات ام وی ام X22، قیمت آن‌ها بسیار بالاست و همین، مشکلات زیادی را برای مالکان این خودرو ممکن است ایجاد کند. قیمت گران این قطعات، در کنار کیفیت نه چندان خوب آن‌ها عمق فاجعه را بیشتر نشان می‌دهد. گفته می‌شود قیمت برخی قطعات این خودرو حتی از قطعات کره‌ای هم گران‌تر است!
سخن پایانی

بدون شک موتور بسیار ضعیف و شتاب نه چندان خوب این خودرو اولویت اول در عیب این خودرو می باشد. ظاهراً برای مردم قابل قبول نیست که این میزان پول را برای خودرویی کم جان بپردازند. شاید اگر چری مثلاً یک توربو روی موتور این خودرو می‌بست، مشکل به راحتی قابل حل شدن بود.

اگر بتوانید از این مشکل، که بزرگ‌ترین ایراد ام وی ام X22 می‌باشد چشم پوشی کنید، در کل این کراس اور کوچک خودرویی خوب با یک طراحی بروز و قابل قبول است که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از سوی دیگر، شتاب و موتور ضعیف و دیگر موارد مطرح شده اگر جزو خطوط قرمز شما به هنگام خرید یک خودرو هستند، بهتر است بی خیال خرید ام وی ام X22 شوید. از برخی رقبای اصلی این خودرو می‌توان به رنو ساندرو استپ وی، چانگان سی اس 35، لیفان ایکس 60 و چند مدل دیگر اشاره کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.