ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید فولکس گل | فولکس واگن گل چه معایبی دارد؟

راهنمای خرید فولکس گل | فولکس واگن گل چه معایبی دارد؟کیا پیکانتو (Kia Picanto) خودرویی است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون در کره جنوبی، ویتنام و اندونزی تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس خودرو شهری قرار گرفته است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۴ دنده به دو صورت خودکار و دستی است. پیکانتو یکی از خودروهای موفق کیا محسوب می‌شود. خودروساز کره جنوبی پیکانتو ۲۰۱۳ را به موتور ۱ و ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز کرده است.

در ادامه به معرفی معایب این خودرو که در بازار ایران (۲۰۱۳-۲۰۱۵
) نیز عرضه می شد، می پردازیم :

قیمت گذاری بسیار بالا

مهم ترین و بزرگ ترین مشکل کیا پیکانتو قیمت بالای این خودرو است. هنگامی که پیکانتو وارد بازار ایران شد قیمت آن حدود ۸۰ میلیون تومان بود که در آن زمان با این مبلغ میشد خودرو های بسیار بهتری خریداری کرد. بعدها که قیمت ماشین بالاتر رفت پیکانتو هم رشد بسیار زیادی داشت و باعث شد ارزش خرید این خودرو بسیار پایین بیاید چون با مبلغی که برای خرید پیکانتو پرداخت میشد می توانستیم یک سدان کره ای با چندسال کارکرد بخریم‌ که قطعا انتخاب بهتری محسوب می شد. اگر بخواهیم یک دلیل برای موفق نشدن این خودرو در بازار ارائه دهیم قطعا قیمت بالای آن است. در این بین میراژ با این که طراحی خوبی نداشت و به اندازه این خودرو جذاب نبود اما چند میلیون تومان پول برای خریدار ذخیره می کرد.

صدای زیاد داخل کابین




باید بپذیریم در کنار قیمت بالایی که این خودرو در بازار ایران دارد ، در بازار جهانی یک خودروی کاملا ارزان قیمت محسوب می شود و ویژگی یک خودروی ارزان قیمت آن است که کیفیت متریال داخل پایین تر است ، قالب گیری ضعیف تر انجام شده و طبعا این که صدای موتور داخل کابین زیاد باشد عادی است. این مورد در هیوندای i10 کم تر دیده می شود اما در حد میتسوبیشی میراژ است. چون باید قبول کنیم هر سه این خودروها جزء خودروهای پایین رده در بازار جهانی محسوب می شوند و این ایرادات به آنها وارد است.

سواری خشک


درست است که کسی از یک خودروی هاچ بک کوچک شهری انتظار راحتی یک خودروی سدان خانوادگی را ندارد اما پیکانتو با سواری خشکی که دارد می تواند آزار دهنده باشد. از آنجایی که قرار است این خودرو بیشتر در شهر استفاده شود ، ممکن است دست اندازهای شهری برایتان دردسرساز شوند. شاید قسمتی از این خشک بودن به‌ خاطر تناسب نامناسب وزن بین جلو و عقب خودرو یا سبکی آن باشد اما به هرحال هرچه که هست باعث می شود سواری این خودرو چندان لذت بخش نباشد و از آنجایی که فاصله ی محوری خودرو نیز کم است خیلی اطمینانی به این خودرو در پیچ ها و مانور دادن ها نباشد.

بازار دست دوم ضعیف


ضعیف بودن بازار دست دوم این خودروها نیز به قیمت بالای آنها برمی گردد. هیوندای i10 ، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو هر سه قیمت بالایی دارند و اگر کسی قرار باشد یک خودروی هاچ بک کوچک خریداری کند ترجیح میدهد با این مبلغ ، یک رده بالاتر از اینها ، برای مثال هیوندای i20 را انتخاب کند که هرچند چند مدل پایین تر باشد اما قدرت بالاتر ، کابین جادارتر ، شتاب بیشتر و بازار بهتر را داشته باشد‌. برای همین است که اگر کسی بخواهد i20 یا پیکانتو را بخرد مستقیما سراغ یک رده بالاتر رفته و i20 را خریداری می کند. برای همین است که بازار پیکانتو، میراژ و i20 چندان خوب نیست.

لوازم یدکی کمیاب


اگر خودرویی در بازار کم وجود داشته باشد قطعا لوازم یدکی آن هم کم یاب خواهد بود. از آنجایی که موتوری که پیکانتو دارد تنها روی دو یا سه خودرو بیشتر نصب نشده به مشکل تامین قطعه برخواهید خورد و چون این خودرو خیلی روی بورس نیست ، نبود قطعه هم باعث میشود هزینه های تعمیر آن بالا رود. هرچند این ماشین با حجم موتور کمی که دارد احتمال اینکه خراب شود بسیار کم است اما باید احتمالات را در نظر گرفت و بدانیم که اگر پیکانتو به تعمیرگاه رود مدتی برای تامین قطعه به مشکل برمی خورد.
منبع : Z4CAR | wikipedia | image : Youtube
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.